احساس ضعف موجب تشویق دشمن

به حمله می‌شود
آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: کسانی که شعر و فیلم ضدجنگ می‌سازند مثل کسانی هستند که نفت یک کشور را استخراج کنند و در دریا بریزند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تاکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی‌های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌هاست.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگو» و همچنین اعتقاد به اینکه «اگر ایستادگی کنیم بدون تردید بر دشمن غلبه خواهیم کرد»، از دیگر ثروت‌ها و ارزش‌های فرهنگی ملت ایران است که اگر زنده نگه داشته و به میدان آورده شوند، منشا کارهای بزرگی خواهند بود همانند آنچه که در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، اتفاق افتاد. ایشان تاکید کردند: این، یک قاعده کلی است که «احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد»‌ بنابراین اگر می‌خواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، باید از اظهار‌ضعف بپرهیزیم و نقاط قوت فراوانی را که در اختیار داریم، آشکار کنیم. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه این قاعده کلی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی نیز صادق است، افزودند: اشتباه برخی در چالش بزرگ اقتصادی که کشور اکنون دچار آن است، این بود که در زمینه اقتصادی اظهار ضعف شد و دشمن دید که اینجا می‌توان فشار آورد و فشار را زیاد کردند. رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از افراد و جریان‌هایی که تلاش دارند دوران دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ کنند یا بر ضد آن سخن می‌گویند، افزودند: این افراد همانند کسانی هستند که کتاب‌های خطی نفیس یک ملت را آتش بزنند یا ثروت نفت یک ملت را به دریا بریزند.


ایشان در بخشی از سخنرانی‌شان، لازمه دستیابی به بنیه قوی در اقتصاد و سیاست را هم، بنیه قوی فرهنگی دانستند و با تاکید بر اینکه سرچشمه قوت فرهنگی کشور، دوران دفاع مقدس است، افزودند: فرهنگ نیز همانند اقتصاد است و اگر در عرصه فرهنگی تولید نداشته باشیم، نیازمند واردات خواهیم شد و نتیجه واردات هم «کمر راست نکردن تولید داخلی» خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به برخی مسایل اقتصادی کشور اشاره کردند و گفتند: امروز یکی از مشکلات کشور، واردات فراوان و تا حدی بی‌حساب و کتاب در مقابل تولید ناقص داخلی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نتیجه پایین بودن تولیدات فرهنگی را، واردات رسمی و قاچاق در بخش فرهنگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون واردات فرهنگی زیاد است و همه این موارد در چارچوب طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان از نسلی عاشق انقلاب و امام و ارزش‌ها به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بی‌خاصیت برای کشور است.
ایشان طراحی‌های فرهنگی را خطرناک‌تر از توطئه‌های امنیتی و حتی تهدید نظامی دانستند و افزودند: حرکت نظامی دشمن، ملت را مستحکم و منسجم‌تر می‌کند اما حمله فرهنگی اراده‌ها را تضعیف می‌کند و نسل جوان را از کشور می‌گیرد.