باید بودجه مناسبی به حوزه‌های علمیه اختصاص یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: دولت نباید نیروهای انقلابی را از گردونه و سنگر خدمت به مردم بیرون کند، چراکه آسیب می‌بیند، سیلی می‌خورد، گرفتار می‌شود و نمی‌تواند مملکت را اداره کند.
وی با بیان اینکه این مملکت با انقلاب، استقلال یافته است و می‌تواند مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: روحیه لیبرالی و اشرافی هیچ‌گاه برای جامعه مفید نبوده و امروز نیز با این روحیه نمی‌توان خلاهای مملکت را پُر کرد.
وی اغتشاشات اخیر را حادثه‌ای عبرت‌انگیز برشمرد و گفت: فتنه را باید آرزو کرد، چراکه در دوران فتنه می‌توان منافقان را شناخت و سطح دوست و دشمن روشن می‌شود.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری از حوادث اخیر در کشور، تصریح‌کرد: اغتشاشات اخیر توسط عوامل بیرونی طراحی شده و سازمان یافته بود که عوامل آن شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها با پول عربستان سعودی بود و منافقین آدمکش نیز پادوی اینها شدند. صدیقی با اشاره به اینکه توقع نداشتیم بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم، اظهارکرد: دشمنان فکر می‌کردند، می‌توانند گفتمان انقلاب را به حاشیه برانند و مسائل جزئی و بی‌ارزش را، عمده جلوه دهند. این حادثه به‌خوبی نشان داد که دشمن هر لحظه منتظر غفلت ماست و از مشکلات ما برای دستیابی به اهدافش استفاده می‌کند، بنابراین هشداری برای ما بود تا همیشه هوشیار و بیدار و بسیج باشیم. صدیقی با تاکید بر اینکه باید در قانونگذاری کارها تسهیل شود نه اینکه قانون روی قانون تصویب و امور را پیچیده‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: اینقدر نرمش، عقب‌نشینی و انفعال از سوی مجلس به نفع مملکت نیست و مجلس باید نشان دهد که خانه مردم است و نباید به‌دنبال مقابله با شورای نگهبان در اموری از جمله احکام دین باشد، چراکه اینها حاشیه‌سازی است و کار مجلس نیست. به‌گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در بودجه 97 برای فرهنگ بودجه قابل اعتنایی درنظر گرفته نشده است، تصریح‌کرد: اگر بخواهیم دین را رواج دهیم باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی‌مان بودجه مناسب پیش‌بینی شود.