تقدیر پوتین از رهبر کره‌شمالی!

شنیدیم رئیس‌جمهوری روسیه گفته رهبر کره‌شمالی فردی زیرک و باهوش است و از بن‌بست اخیری که غرب به‌دلیل برنامه‌های اتمی و موشکی برای پیونگ‌یانگ به‌وجود آورده، با موفقیت خارج شده است. به‌گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک نشست تلویزیونی گفت: فکر می‌کنم کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی به‌خوبی و با موفقیت از این بن‌بست خارج شده است. او توانسته وظیفه استراتژیک خود را کامل کند. او سلاح اتمی دارد و موشک‌هایی دارد که قابلیت هدف قراردادن کشورهای دیگر را دارند و 13هزار کیلومتر برد دارند. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین بر مذاکرات با کره‌شمالی تاکیدکرد و گفت که کیم جونگ اون به‌دنبال آرام‌کردن اوضاع است و ادامه داد: رهبر کره‌شمالی سیاستمداری کاملا آگاه، پخته و زیرک است.

توهین ترامپ به مهاجران آفریقایی‌
باخبرشدیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشستی در کاخ‌سفید، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: «چرا این مردم از کشورهایی که چاله مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است او ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند. به‌گزارش ایلنا، به نقل از واشنگتن‌پست، نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا گفته‌اند این اظهارنظر ترامپ آشکارا نشان می‌دهد او نژادپرست است.



اعطای تابعیت اکوادور به آسانژ
شنیدیم وزیر امورخارجه اکوادور اعلام کرده این کشور به جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس تابعیت داده است. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، او افزود: آسانژ تا زمانی که امنیتش تامین نشود، از سفارت اکوادور در لندن خارج نخواهد شد.آسانژ پس از آنکه اسناد سری متعلق به دولت آمریکا را در این وبسایت افشاگری خود منتشر کرد در سوئد به آزارجنسی کودکان متهم شد. او در سال ۲۰۱۱ در دادگاهی در انگلیس برای استردادش به سوئد به منظور پرس و جو درباره این اتهام جنسی حضور یافت. او در آن دادگاه تمام اتهامات را رد کرد و با قرار وثیقه آزاد شد. موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در پایتخت انگلیس پناهنده شد.

بن سلمان را مجازات کنید
باخبرشدیم سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر خواستار مجازات بن سلمان به سبب جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن شد. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون العالم، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را «بسیار حماقت‌بار» توصیف کرد و مجازات بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را خواستار شد.

مهدی خزعلی به مرخصی آمد
شنیدیم مهدی خزعلی که به‌دلیل سپری‌کردن دوران محکومیت خود در زندان است، به علت فوت مادرش به مرخصی آمد. به‌گزارش ایلنا، مصطفی ترک همدانی با اعلام این خبر، گفت: مهدی خزعلی با تصمیم مقام قضایی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مادرش به مرخصی چند روزه آمد.

حمایت قاطع فیلیپین از دوترته
باخبرشدیم براساس نظرسنجی که اخیرا منتشر شده و بر شخصیت رئیس‌جمهوری فیلیپین تمرکز داشت، مشخص شد که میزان اعتماد به وی از «بسیار زیاد» در ماه‌های سپتامبر،‌ اکتبر و نوامبر سال 2017 به «عالی» در دسامبر 2017 ارتقا یافته است به‌طوری که چهارپنجم از بزرگسالان این کشور به رئیس‌جمهوری خود بیشترین نمره را دادند. به‌گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میزان اعتماد به رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین در نظرسنجی موسسه «ایستگاه تغییرات اجتماعی» از ژوئن 2016 که وی روی کار آمده تا ژوئن 2017،‌ «عالی» است.

عذرخواهی رئیس فورد
شنیدیم پس از افشاگری‌ها درباره چند دهه آزار و اذیت و سوءرفتار جنسی، رئیس شرکت خودروسازی فورد از کارکنان دوکارخانه خودروسازی در شهر شیکاگو عذرخواهی کرد. / باشگاه خبرنگاران