شیوه مدیریت سایپا در بخش‌های مختلف صنعت تسری یابد

محصول جدید شرکت خودروسازی سایپا به نام «کوئیک» سایپا با حضور علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا نعمت‌زاده- وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌ عزیز اکبریان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن،‌ مهدی جمالی- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از کارکنان این شرکت رونمایی شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه رونمایی از خودرو جدید سایپا گفت: از اینکه اضطراب های مالی سایپا به سامان رسیده است خوشحالم و امیدوارم همین فکر و شیوه مدیریت در بخش های مختلف صنعت تسری یابد.  علی لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس مدافع صنعت و جهش های صنعتی است اظهار کرد : سایپا یکی واحدهای تولیدی مهم در کشور است که در این سال ها فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است و همواره وضعیت این شرکت جزء نگرانی‌های مجلس و نمایندگان بوده است.  علی لاریجانی گفت: خودروسازی بخش مهمی و پایه ای برای صنعت کشور محسوب می‌شود که باید در این زمینه گام های بلندی برداشته شود. وی در ادامه با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تحقیق و توسعه در گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: تا سال های گذشته سایپا در حوزه تحقیق و توسعه رشد خوبی نداشت اما امروز دربازدیدی که ازمرکز تحقیقات این شرکت صورت گرفت جریان کنونی نشان از عملکرد خوب در بخش تحقیق و توسعه در این شرکت دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه افزود: باید سهم سرمایه گذاری در صنعت و تولید به شدت افزایش یافته و این جریان دنبال شود. وی گفت: خوشبختانه خودروسازی به جهت تدابیری که صورت گرفته امروز در مسیر درستی در حال حرکت است اما قطعا باید از تجربیات سایر شرکت های بزرگ نیزاستفاده شود وهمزمان بومی سازی در این صنعت نیز دنبال شود. وی تاکید کرد: باید در صنعت خودرو به 2 بخش مهم ایمنی و محیط زیستی در تولیدات توجه زیادی صورت گیرد. نقش مهم خودرو در توسعه صنعتی کشور
در ادامه این مراسم محمدرضا نعمت‌زاده- وزیرصنعت، معدن وتجارت اظهارکرد: خوشبختانه بعد از برجام شرکت‌های خارجی وارد مذاکره با خودروسازان ایرانی شدند و تاکنون 2 قرارداد خارجی بین ایران‌خودرو و سایپا با خودروسازان خارجی منعقد شده است. وی با بیان اینکه قرارداد سوم و چهارم با خودروسازان خارجی نیز تا پایان امسال منعقد خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از این قراردادها در زمینه تولید خودروهای سنگین با مشارکت شرکت خارجی خواهد بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودرو نقش مهمی در توسعه صنعتی کشور دارد. وی افزود: در سال جاری تولید خودرو بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است و این روند ادامه خواهد یافت به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۴ تولید خودرو در کشور باید به سه میلیون دستگاه افزایش یابد که حداقل ۵۰ درصد آن با برند داخلی خواهد بود.
افزایش سهم بازار سایپا به 41 درصد
این گزارش می افزاید،مهدی جمالی- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز اظهار کرد: در حال حاضر سهم بازار سایپا در بازار خودرو کشور به ۴۱ درصد افزایش یافته است. وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالانه یک محصول جدید با برند سایپا عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در حوزه صادرات نیز طبق قرارداد منعقد شده با شرکت سیتروئن این شرکت متعهد شده که ۳۰ درصد از محصولات تولیدی در ایران را در شبکه فروش جهانی خود عرضه کند. وی افزود: درحال حاضر تولید روزانه سایپا به بیش از ۲۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.


امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بازنشستگی پراید باشیم
در ادامه مراسم،عزیز اکبریان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد بازنشستگی پراید باشیم .وی افزود: ما در این مدت شاهد  بحران مالی در سایپا بودیم که این شرکت با حمایت وزارت صنعت و درایت مدیرعامل و کارکنانش توانست بحران را پشت سر بگذارد و اکنون در حال حرکت به سمت پیشرفت است.گفتنی است، این خودرو ارزان ترین خودرو اتوماتیک داخلی است که به همت متخصصین داخلی کمتر از دوسال در مرکز تحقیقات گروه سایپا طراحی و به زودی وارد بازار خواهد شد.