پیشخوان


رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام مظاهري را تسليت گفتند
حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با صدور پيامي‌درگذشت روحاني خدمتگزار و واعظ شهير حجت‌الاسلام آقاي مهدي مظاهري را تسليت گفتند.به گزارش ايسنا، در متن پيام رهبر انقلاب آمده است: درگذشت روحاني خدمتگزار و واعظ شهير حجت‌الاسلام آقاي حاج مهدي مظاهري رحمة‌ا... عليه را به همه‌ دوستداران و ارادتمندان و تربيت شدگان منابر مؤثر آن مرحوم و بالاخص به خاندان مکرّم و بازماندگان محترم ايشان تسليت عرض مي‌کنم. زمزمه‌ معنوي دعا و نيايش آن مرحوم در شبهاي جمعه و سحرهاي ماه مبارک رمضان طي سالهاي طولاني در شمار يادگارهاي معنوي شهر عزيز اصفهان است و اميد است همواره برقرار باشد.

ضرورت بهترين روابط لبنان با ايران 
نخست‌وزير لبنان با بيان اين‌که کشورش بايد از تنش ميان ايران و عربستان دور بماند، گفت: روابط با تهران بايد به بهترين شکل باشد.به گزارش ايسنا، سعد الحريري در گفتگو با وال استريت ژورنال با بيان اينکه پذيراي ادامه مشارکت حزب‌ا... در دولت لبنان است، گفت: حزب‌ا... عضوي از اين دولت است. لبنان يک دولت فراگير با حضور تمام احزاب سياسي دارد که موجب برقراري ثبات در کشور مي‌شود. هدف اصلي من نيز حفظ اين ثبات سياسي براي اتحاد کشورمان است.حريري افزود: ما نمي‌توانيم مداخله هيچ فردي را در امور سياسي لبنان بپذيريم. روابط ما با ايران يا با کشورهاي حاشيه خليج فارس بايد به بهترين شکل باشد اما به گونه‌اي که منافع ملي لبنان تامين شود.نخست‌وزير لبنان از پاسخ درباره جزئيات ماندنش در عربستان پس از اعلام استعفايش در ماه نوامبر 2017 خودداري کرد و گفت که عربستان سعودي هيچ‌گاه به طور مستقيم در سياست‌هاي لبنان دخالت نکرده و اميدوار است که رياض به زودي کمک اقتصادي خود به بيروت را از سر بگيرد.

ناوشکن دماوند دچار حادثه شد
نيروي دريايي ارتش از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن در درياي خزر خبر داد. ناوشکن دماوند در هنگام ورود به بندر به علت افزايش سرعت باد و طوفان شديد در درياي خزر، با موج شکن‌ برخورد جزيي داشته است.کارشناسان نظامي‌گفته‌اند که آسيب‌هاي وارد ناچيز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهي برطرف خواهد.

با وجود تحريم‌ها به اقتدار دست يافته‌ايم
وزير دفاع گفت: اسلام قدرت را با عظمت به همراه دارد، لذا فرمود نه سلطه پذير باشيد و نه سلطه گر. امير سرتيپ حاتمي‌ادامه داد: قبل از اسلام و در دوران جاهليت شعار رسمي‌اين بود که در جنگ از حزب و دوستانت حمايت کن، چه حق با او باشد و چه نباشد اما اسلام آمد و اين شعار را تغيير داد و گفت از مظلوم حمايت کن چه دوست تو باشد و چه دوست تو نباشد.وي تصريح کرد: اولين اثر کار خير اين است که انسان به وسيله آن موقعيت انسانيت خود را تثبيت کرده است گرچه اجر معنوي و اخروي در جاي خود محفوظ است. وقتي يک درخت در پاي خود آب بريزد در حقيقت ريشه و موقعيت خود را تثبيت کرده است، امام و شهدا، درخت انقلاب را با خون آبياري کردند و باعث تثبيت و استحکام او شدند.