در دیدار وزیر دفاع با مراجع مطرح شد: تاکید مراجع تقلید بر ارتقا توانمندی دفاعی نیروهای مسلح

بخش خبری: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز پنجشنبه با چند تن ازمراجع تقلیدقم دیدار و گفتگوکرد. در این دیدارها مراجع تقلید در رهنمودهایی بر ارتقا توانمندی دفاعی کشور درمقابل تهدیدات و توطئه‌های دشمنان تاکید کردند و در ادامه وزیر دفاع نیز گزارشی از فعالیتهای وزارتخانه متبوع خود را بیان نمود.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار وزیر دفاع، طی سخنانی اظهار داشت: اسلام قدرت را با عظمت به همراه دارد، لذا فرمود نه سلطه پذیر باشید و نه سلطه گر.ایشان ادامه داد: قبل از اسلام و در دوران جاهلیت شعار رسمی این بود که در جنگ از حزب و دوستانت حمایت کن، چه حق با او باشد و چه نباشد اما اسلام آمد و این شعار را تغییر داد و گفت از مظلوم حمایت کن چه دوست تو باشد و چه دوست تو نباشد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: اولین اثر کار خیر این است که انسان به وسیله آن موقعیت انسانیت خود را تثبیت کرده است گرچه اجر معنوی و اخروی در جای خود محفوظ است. وقتی یک درخت در پای خود آب بریزد در حقیقت ریشه و موقعیت خود را تثبیت کرده است، امام و شهدا، درخت انقلاب را با خون آبیاری کردند و باعث تثبیت و استحکام او شدند.آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به رشادت‌های نیروی‌های مسلح در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هشت سال جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی بود چراکه همه کشورهای جهان علیه یک کشور متحد شدند و ایران را کوبیدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و بعد قطعنامه به امضاء رسید که پس از قطعنامه نیز عملیات مرصاد را ناجوانمردانه به راه انداختند که عزیزانی مانند صیاد شیرازی آن آتش را خاموش کردند.ایشان ادامه داد: وقتی عراق به کویت حمله کرد و جهان به طمع نفت کویت به حمایت از او پرداخت همه جهان از ما خواستند که ما نیز به انها کمک کنیم و به عراق موشک بزنیم اما ما با آن همه خسارت‌ها و دشمنی‌هایی که از صدام دیده بودیم پای امضای خود ایستادیم، این حماسه یک فردوسی دیگر می‌خواد که آن را به جهان عرضه کند؛ یک ملتی با این شرف و مردانگی و جوانمردی زیر این آسمان دومی ندارد.
ایشان تاکید کرد: اینکه دسیسه‌ها و فتنه‌ها اثری ندارد و خروش مردم آنها را آنها را بی‌اثر می‌کند برای این است که مردم تربیت شده انقاب و اسلام هستند.


آیت‌الله جوادی آملی اذعان داشت: اکنون در میدان مین هستیم و به لطف الهی در امنیتیم، این چیزی جر نعمت و لطف الهی نیست اما آنچه در کنار اسلحه این مملکت را حفظ می‌کند شما عزیزانید، شما بازوان این نظامید، اسلحه را بسیاری در اختیار دارند اما آنچه شما عزیزان را متمایز می‌کند این است که آنها می‌گویند ما چرا کشته شویم؟ شما می‌گویید ما چرا شهید نشدیم؟! او مرگ را پوسیدن می‌داند و شما مرگ را از قفس آزاد شدن می‌دانید، شما پرورش یافتگان این مکتب هستید این می‌شود.وی اضافه کرد: باید عظمت و خدمات ارتش عزیز و دوست داشتنی و دیگر نیروهای مسلح کشور را به جهانیان نشان داد، چرا که شما از مفاخر و عظمت‌های ایران اسلامی هستید.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیزدر دیدار وزیر دفاع،ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را یک نمونه و الگو برای جهانیان دانست و گفت: امروز نیز دشمنان انقلاب و اسلام این قدرت عظیم را درک کرده ولی راز آن که ایمان و اعتقاد به خداوند است را هنوز متوجه نشده‌اند.
ایشان با اشاره به اینکه فعالیت وزارت دفاع از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: نیروهای مسلح باید از نظر قدرت عبادی، نظامی و جهادی افراد قوی را در اختیار داشته باشد و در چارچوبی که قرآن قرار داده است حرکت کند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان باید همیشه رعب و وحشت شما را در دل داشته باشند، عنوان کرد: در احادیث بسیاری آمده است که شکر نعمت، نعمت را زیاد می‌کند؛ خداوند نعمت‌های زیادی به انسان داده است ولی بزرگترین آن‌ها نعمت ولایت اهل بیت(ع) بوده و امروز نیز ولایتی که در جمهوری اسلامی حاکم است سرچشمه گرفته شده از همان ولایت است و تمام نیروهای مسلح باید با حفظ وحدت شکر این نعمت را بجا آورند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سرمایه نظامی که در جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دیگر نیست، مطرح کرد: از نظر تجهیزاتی، نظامی و نیروهای انسانی در جایگاه و شرایط مطلوبی قرار داریم که همه آن را مدیون اسلام هستیم زیرا اسلام مردم را به گونه‌ای تربیت می‌کند که از شهادت هیچ ترسی ندارند و برای دفاع از کشور و ناموس خود از همه چیز می‌گذرند.
ایشان ادامه داد: ولایتمداری و جدیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک نمونه و الگو برای جهانیان است؛ امروز نیز دشمنان انقلاب و اسلام این قدرت عظیم را درک کرده ولی راز آن که ایمان و اعتقاد به خداوند است را هنوز متوجه نشده‌اند.
همچنین آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار وزیر دفاع با اشاره به اینکه باید از درون خودمان را تقویت کنیم زیرا اگر از درون دچار فساد شویم در مقابل کوچک‌ترین تحریکی آسیب پذیر هستیم، گفت: باید نسبت به رفع نقاط ضعف اهتمام داشت تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

ایشان اظهار کرد: دشمن همیشه در کمین این انقلاب و اسلام بوده است و چنین شرایطی نیازمند هوشیاری و دقت نیروهای نظامی و دفاعی است زیرا دشمنان هر زمانی که به غفلت این نیروها پی‌ببرد فتنه جدیدی را آغاز می‌‎کنند.
ایشان با بیان اینکه انقلاب را خداوند نگه داشته است، عنوان کرد: در ابتدای انقلاب هیچ فردی تصور نمی‌کرد که نیروهای مردمی بتوانند رژیم طاغوت را سرنگون کنند ولی این مردم با حمایت و اعتقاد به قدرت الهی توانستند به موفقیت دست یابد و امروز نیز این انقلاب با عنایت خداوند حفظ شده است.
ایشان با اشاره به اینکه باید از درون خودمان را تقویت کنیم زیرا اگر از درون دچار فساد شویم در مقابل کوچک‌ترین تحریکی آسیب پذیر هستیم، مطرح کرد: باید نسبت به رفع نقاط ضعف اهتمام داشت تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.
همچنین امیر سرتیپ حاتمی دراین دیدارها با بیان اینکه بحمدالله کارکنان وزارت دفاع از نیروهای متخصص، متعهد، ولایتمدار و با روحیه انقلابی تشکیل شده است، اظهار داشت: کارکنان این وزارتخانه با وجود تحریم‌های شکننده توانسته‌اند صنعت دفاعی را با اقتدار به پیش برده وموجبات سربلندی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.
وی محیط سازمانی وزارت دفاع را فضایی مذهبی، انقلابی، دینی و مانوس با روحانیت دانست و افزود: پس از بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی و شرفیابی مدیران وزارت دفاع به محضر معظم له، ایشان در بیانات ارزشمندی که مایه مباهات وزارت دفاع بود، فرمودند "دستاوردهای صنعت دفاعی شیرین و خرسند‌کننده بود، علت این خرسندی، علاوه بر دیدن توانایی‌های دفاعی که نقش به‌سزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار کشور دارد، مشاهده نیروهای عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام و با ایمان است که بسیار خوشحال‌کننده و لذت بخش است. وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه صنایع دفاعی کشور، همچون جواهری بسیار گرانبها و غیرقابل قیمت‌گذاری است."
امیر حاتمی توجه ویژه به مدیریت جهادی در تولید دستاوردهای راهبردی دفاعی را یکی از اولویت‌های مهم و تاثیر گذار در وزارت دفاع دانست و ادامه داد: امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم و با حمایت‌های دولت محترم و هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا در این دوره بر تقویت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهدیدات دشمنان تمرکز کرده ایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ابراز خرسندی و علاقه مندی از ارائه رهنمودهای ارزنده علما و مراجع عظام تقلید گفت:بر این باوریم که نصایح مشفقانه مراجع و بزرگان دین راهگشای ما در مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی خواهد بود.