اولین حضور رسمی زنان عربستان در ورزشگاه

BBC- زنان سعودی برای اولین بار با حضور در استادیوم‌های ورزشی رسما شاهد یک مسابقه فوتبال حرفه‌ای بودند.دیروز در ادامه یکی از دیدارهای لیگ فوتبال سعودی در استادیوم ملک فهد در ریاض به روی زنان این کشور باز شد.طبق اصلاحات اجتماعی اخیر در عربستان سعودی، زنان بدون همراهی مردان خانواده می‌توانند وارد استادیوم‌های ورزشی شوند.امروز هم از گروهی از زنان برای تماشای مسابقه فوتبال در شهر جده دعوت شده و پنجشنبه آینده هم مسابقه دیگری در شهر دمام برگزار می‌شود و مسوولان برگزاری آن گفته‌اند از حضور زنان تماشاچی استقبال می‌کنند.علاوه بر این به زودی اولین مسابقه اسکواش زنان در عربستان برگزار خواهد شد.
یری مینا به بارسلونا پیوست
دومین خرید زمستانی آبی‌اناری‌ها هم نهایی شد و این بار هم بازیکنی از آمریکای جنوبی است. یری مینا، مدافع کلمبیایی با بارسلونا به توافق نهایی رسید.این بازیکن که در تیم پالمیراس بازی می‌کرد مورد توجه چند باشگاه بزرگ اروپایی بود و در نهایت این بارسلونا بود که توانست او را با قراردادی پنج و نیم ساله جذب کند. رقم این انتقال 11 میلیون یورو است اما رقم فسخ قرارداد او ۱۰۰ میلیون یورو خواهد بود. این دومین خرید آبی‌اناری‌ها در فصل جابه‌جایی زمستانی پس از کوتینیو است.بارسلونا از مدتی پیش برای جذب یری مینا مدافع کلمبیایی پالمیراس تلاش می‌کرد و بالاخره موفق شد این انتقال را قطعی کند. با مصدومیت اومتیتی، افت نسبی پیکه و تصمیم ماسکرانو برای ترک بارسلونا، آبی‌اناری‌ها به خرید مدافعی جدید نیاز داشتند. والورده کسب تمام‌ جام‌ها را هدف این فصل خود اعلام کرده که بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد و برای این مهم فیلیپه کوتینیو و یری مینا را در فصل نقل و انتقالات زمستانی به خدمت گرفت. یری مینا 23 ساله از سال 2016 برای پالمیراس بازی کرده است که در 30 بازی به عنوان مدافع هفت بار موفق به گلزنی شده و یک پاس گل صادر کرده است. یری مینا از سال 2016 پیراهن تیم ملی کلمبیا را نیز بر تن کرده و در سطح ملی هم عملکرد خوبی داشته است. وی در بارسلونا باید در پستی بازی کند که مدافعان بزرگی چون پویول بازی کرده‌اند و انتظارات از او بسیار بالاست. با توجه به سن و سال مینا اگر بتواند عملکرد خوبی در بارسا داشته باشد می‌تواند سال‌ها در نیوکمپ بماند.
یواخیم لو‌ نخستین گزینه برای جانشینی زیدان در رئال


سرمربی آلمانی نخستین گزینه جانشینی برای سرمربی فرانسوی در رئال‌مادرید است.پس از نتایج ضعیف رئال‌مادرید در لالیگا و ایجاد اختلاف ۱۶ امتیازی با بارسلونا، صدرنشین، شایعات پیرامون زین‌الدین زیدان آغاز شده است. روزنامه ایتالیایی استامپا اطمینان دارد در صورت حذف مادرید از لیگ قهرمانان اروپا، سرمربی فرانسوی جایی در این تیم نخواهد داشت. از طرفی رسانه‌های آلمانی یواخیم لو‌ را بهترین گزینه دانستند.پیش از انتخاب زیدان به عنوان سرمربی رئال‌مادرید، فلورنتینو پرز (رییس باشگاه) با سرمربی آلمانی مذاکره کرده بود. با این حال لوو قبول نکرده بود و از پرز خواسته بود تا پایان جام‌جهانی ۲۰۱۸ برای او صبر کنند تا او بتواند از عنوان قهرمانی‌اش در روسیه دفاع کند (آلمان قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد). اکنون به نظر می‌رسد زمان این کار فرا رسیده چون دو طرف آماده هستند. از طرفی زیدان در نشست خبری بازی با نومانسیا در کوپا دل‌ری اعلام کرد ممکن است قراردادش تا سال ۲۰۲۰ تمدید شود.
ایکاردی در راه رئال‌مادرید
مائورو ایکاردی که عملکرد درخشانی در لیگ ایتالیا داشته هرگز نتوانسته در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و این موضوع باعث شده تا به ترک تیم اینتر فکر کند.روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت در گزارشی از احتمال پیوستن مائورو ایکاردی از تیم فوتبال اینتر به رئال‌مادرید نوشته است. در این گزارش آمده موضوعی که شانس پیوستن ایکاردی به رئال را بیشتر می‎کند این است که اینتر شاید به لیگ قهرمانان سال آینده راه پیدا نکند و ایکاردی به خاطر این آرزو تن به عوض کردن تیمش خواهد داد. این روزنامه نوشته ملی‎پوش آرژانتینی دیگر تحمل عدم حضور در لیگ قهرمانان را ندارد و آخرین فرصتی که به تیم داده تابستان پیش رو است. این بازیکن در ۱۷۶ بازی در لیگ ایتالیا ۹۹ گل برای تیمش زده و با این حال هرگز در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشته است.ماه آینده ایکاردی ۲۵ ساله می‎شود و نمی‏‌خواهد بیشتر از این برای بازی کردن در لیگ قهرمانان منتظر بماند. گاتزتا مدعی شده رئال‌مادرید مدت‎هاست این بازیکن را مد نظر دارد و حاضر است در ماه ژوئن ۱۱۰ میلیون یورو رقم فسخ قرارداد او را پرداخت و لباس سفید را بر تنش کند. از طرفی اینتر باید برای اینکه مانع این کار شود همه تلاشش را برای رسیدن به لیگ قهرمانان بکند تا شاید با این شرایط بتواند مانع از جدایی ستاره جوانش شود. اگر ایکاردی بخواهد در اینتر بماند باید قرارداد جدیدش را امضا کند و در قرارداد جدید رقم فسخ قرارداد او ۲۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است. همچنین طبق این قرارداد او می‎تواند دستمزد سالانه ۹ میلیون یورو بگیرد.
سایر اخبار این روزنامه