چینی‌ها برای مهار آتش ریسک نمی‌کنند

سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی از توقف عملیات اطفای حریق از سوی چینی‌ها خبر داد و گفت: آتشخوار ژاپنی امروز به دریای چین می‌رسد. به گزارش شانا، محسن بهرامی با بیان اینکه بدی شرایط جوی و انفجار متوسطی که روی عرشه نفتکش اتفاق افتاده، سبب توقف عملیات از سوی چینی‌ها شده است، افزود: به محض بهتر شدن شرایط، عملیات آغاز می شود.وی با تاکید بر اینکه ما به شدت پیگیر آغاز دوباره عملیات از سوی چینی‌ها هستیم اما شرایط هم‌اکنون به این شکل نیست، ادامه داد: انتظار ما از چینی‌ها این است که ریسک کار را بپذیرند و با یک انفجار کوچک آتش‌خوارها را عقب نبرند.

ریسک ورود به کشتی حادثه دیده بالاست
سرکنسول ایران در شانگ‌های چین گفت: چینی‌ها در شرایط فعلی اولویت خود را خاموش کردن آتش قرار داده اند تا شرایط به ثبات نسبی برسد. به گزارش میزان، علیرضا ایروش در خصوص آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده گفت: جلسه مشترکی از سوی نمایندگان سازمان بنادر، شرکت ملی نفتکش با رئیس سازمان بنادر شانگهای داشته‌ایم.



علی ربیعی مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی شد
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری با ابلاغ دستوری، علی ربیعی را به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی که در آب‎های چین دچار سانحه شده، منصوب کرد.به گزارش شانا، در حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از سوی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری به وی ابلاغ شده آمده است: احتراما پیرو دستور ریاست محترم جمهوری به وزرای نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی و خدمه آن که در آب‎های چین دچار حادثه شده است، جنابعالی از سوی ایشان به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه مذکور تعیین گردیده‌اید. لذا مقتضی است با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، نفت و راه شهرسازی جلسات این کمیته تشکیل و با قید فوریت گزارش بررسی‌ها ارائه گردد.

تانکر نفت ایرانی دو هفته تا یک ماه دیگر خواهد سوخت
وزارت شیلات کره جنوبی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تانکر سانحه دیده ایران حامل یک میلیون بشکه نفت در دریای چین حداقل دو هفته تا یک ماه دیگر بسوزد.