کسر «تخفیف» بیمه نامه شخص ثالث رانندگان پلکانی شد

دبیر کارگروه بیمه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران گفت: براساس ماده ۱۸ قانون جدید شخص ثالث، حذف تخفیف‌ این بیمه‌نامه در صورت بروز تصادف پلکانی و احتمالا از بهمن‌ اجرایی می‌شود. علی‌اصغر عنایت در گفت‌وگو با فارس درباره بازنگری‌های صورت گرفته در روند کسر تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص ثالث رانندگان وسایل نقلیه در تصادفات و حوادث رانندگی اظهار کرد: این مسئله مربوط به آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون شخص ثالث است که براساس آن تخفیف‌های بیمه‌نامه دیگر نمی‌سوزد.  وی خاطرنشان کرد: در قانون قبل روال این گونه بود که در صورت تصادف و ایجاد خسارت اعم از مالی و جانی، کل تخفیف های بیمه‌نامه شخص ثالث رانندگان از بین می‌رفت و این کار حتی اگر خسارت حادثه بسیار جزئی بود نیز صورت می‌گرفت. وی اضافه کرد: اما در قانون جدید حذف تخفیف رانندگان پلکانی شده است، یعنی با یک تصادف کل تخفیف راننده از بین نمی‌رود بلکه به صورت پلکانی کم می‌شود.
یک نمونه
عنایت افزود: مثلاً تخفیف رانندگان مقصر با سه خسارت جانی اعم از فوت یا مصدومیت از بین خواهد رفت و درباره خسارت‌های مالی هم، داشتن چندین حادثه در طول دوره یک ساله بیمه‌نامه، منجر به کسر کامل تخفیف خواهد شد.
به گفته دبیرکارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران این مسئله به نفع رانندگانی است که در گذشته با یک تصادف کل تخفیف بیمه‌نامه‌شان را از دست می‌دادند.عنایت گفت: آیین‌نامه این بیمه‌نامه توسط بیمه مرکزی تهیه و به شرکت‌ها ابلاغ شده است، در عین حال لازم است سیستم های حسابداری شرکت‌های بیمه براساس روال جدید تغییر کند و به روزرسانی شود.  وی بر این اساس پیش‌بینی کرد از بهمن‌ماه امسال، ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث برای رانندگان اجرایی شود.