وزارت شیلات کره جنوبی: تانکر نفت ایرانی 2 هفته تا یک ماه دیگر خواهد سوخت

وزارت شیلات کره جنوبی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تانکر سانحه دیده ایران حامل یک میلیون بشکه نفت در دریای چین حداقل 2 هفته تا یک ماه دیگر بسوزد.
به گزارش رویترز، وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی اعلام کرد: تانکر نفت سانحه‌دیده ایران در دریای شرق چین احتمال دارد تا یک ماه دیگر بسوزد.
در میان نگرانی‌ها از انفجار و غرق شدن، دهها قایق نجات با بادهای بسیار شدید و امواج خروشان در مساحتی 3100 کیلومتر مربع برای نجات 31 خدمه و کنترل آتش دست و پنجه می‌کنند.
"پارک‌سونگ‌دونگ" مقام مسئول در وزارت شیلات کره جنوبی اعلام کرد: «معتقد هستیم که شعله‌های آتش حداقل برای دو هفته یا یک ماه دیگر ادامه خواهد یافت پیش از این نگرانی‌ها درباره انفجار و غرق شدن نفتکش بود.


این مقام رسمی وزارت شیلات کره جنوبی اعلام کرد: آنچه ما را نگران ساخته این است که در طول این ماه احتمال دارد اگر این محموله نفتی غرق شود آبهای ما را آلوده می‌کند.
تانکر سانچی با کشتی CF کریستال حامل غلات که از آمریکا به مقصد چین می‌آمد 4 روز پیش در دریای چین تصادف کرد.
سانچی حامل 136 هزار تن میعانات گازی (نفت فوق سبک) بود که بسیار قابلیت اشتعال دارد، این محموله معادل یک میلیون بشکه و به ارزش 60 میلیون دلار بود.
دولت چین اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که نشتی گسترده‌ای در این تانکر نفتی دیده نمی‌شود و میعانات گازی زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد بسیار سریع تبخیر می‌شود و وضعیت سوختن آن باعث می‌شود که مواد آلوده‌کننده‌ای از خود برجای نگذارد.
مقام رسمی وزارتخانه با بیان اینکه این احتمال وجود دارد به محض برخورد تانکر نفت با کشتی حامل غلات انفجار صورت گرفته است، گفت: احتمالاً کمتر از یک درصد مواد آلوده‌کننده بر آب جاری شود. تنها نگرانی از این بابت است که در صورت غرق شدن این کشتی آب دریا را آلوده کند.
پارک اعلام کرد: از آنجایی که فاصله این تانکر با کره جنوبی صد کیلومتر است بعید به نظر می‌رسد که نفت این کشتی به سمت سواحل این کشور جریان یابد.
ازسوی دیگر سخنگوی شرکت ملی نفتکش از توقف عملیات اطفاء حریق نفتکش حادثه دیده ایرانی توسط دولت چین خبر داد و گفت: شرکت نفتکش با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره کرده تا اگر شرایط مساعد بود هلی‌بورد انجام شود و تیم عملیاتی از ایران با هلی‌کوپتر به منطقه اعزام شود.
محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز عملیات اطفاء حریق توسط تیم چینی از ساعت 5 بامداد دیروز به وقت ایران، اظهار کرد: چینی‌ها به بهانه بدی آب و هوا و به دلیل احتراق کوچکی که روی نفتکش رخ داده بود عملیات اطفاء حریق را متوقف کردند.
وی به این سوال که آیا ایران قصد اعزام مقامات بلندپایه به چین برای پیگیری بیشتر این موضوع را دارد یا خیر، پاسخ داد: نفرات ایران در محل حریق مشغول هستند. همچنین سعی می‌شود از ایران دولت چین را ترغیب کنیم.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به مذاکره با ژاپن برای مشارکت در اطفاء حریق، گفت: ژاپنی‌ها آمادگی مشارکت در اطفاء حریق را دارند. همچنین امکانات آنها مناسب است. اگر ایران بخواهد تیم عملیاتی به منطقه اعزام کند به 20 روز وقت نیاز است.
بهرامی ادامه داد: درحال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم که اگر شرایط مناسب بود هلی‌بورد انجام شود و تیم عملیاتی ایران با هلی‌کوپتر به چین اعزام شده و در منطقه‌ای که حریق رخ داده روی کشتی‌های آتش‌خوار مستقر شوند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم؛ مطالبات بحق مردم، از حرکات تخریبگرانه جداست رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم؛ مطالبات بحق مردم، از حرکات تخریبگرانه جداست براساس قانون جدید بیمه شخص ثالث؛ تخفیف بیمه شخص ثالث با یک تصادف از بین نمی‌رود افشای تلاش مذبوحانه جریان‌های انحرافی برای زیر سوال بردن رهبری بعد از امام مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی: آیت الله هاشمی رفسنجانی در نوشتن خاطرات ملاحظه کسی را نمی کرد به همین دلیل عده ای از این خاطرات می ترسند تحلیل سیاسی هفته ‎اقدام عجیب در سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ‎تاکید مصاحبه شونده، واکنش عطریانفر و مسیح مهاجری: ‎"گفتگوی هاشمی وبهشتی واقعیت داشت" سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس: دولت مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی شد دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: حل مشکلات اقتصادی و تامین حقوق شهروندان دستور کار اصلی دولت است دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند وزارت شیلات کره جنوبی: تانکر نفت ایرانی 2 هفته تا یک ماه دیگر خواهد سوخت اعطای مدال افتخار آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان به معاون وزیر بهداشت دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند