سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس: دولت مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، دولت در سال آینده می‌تواند اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله را برای طرح‌های تملک دارایی- سرمایه‌ای و خرید تضمینی محصولات کشاورزی منتشر کند.
علی اصغر یوسف نژاد در نشست خبری با تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته می‌توانند تا سقف هشت هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کنند که 50 درصد از این اوراق در زمینه طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل صرف شود.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبه دیگری، دولت می‌تواند اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بدهی‌های سازمان پایه‌ای بیمه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق تا میزان 15 هزار میلیارد تومان منتشر کند.



سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین تا سقف پنج هزار میلیارد تومان بدهی‌های قطعی خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی و بخش خصوصی از این محل تسویه کند.
یوسف نژاد گفت: دولت همچنین می‌تواند تا سقف 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال برای پروژه‌های عمرانی منتشر کند که سرمایه‌گذاری طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک توسط وزارتخانه‌های نفت و صنعت، تا سقف 5 هزار میلیارد تومان منتشر شود.
نماینده ساری در مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگری، وزارت نفت می‌تواند از طریق شرکت‌های دولتی تابع خود تا سقف سه میلیارد دلار برای بازپرداخت بدهی سررسید شده پیمانکاران قرارداد بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت و گاز اختصاص دهد.
یوسف نژاد ادامه داد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، دولت 70 میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی در زمینه تامین آب شرب روستایی و عشایری باید اختصاص دهد و یک هزار و 280 میلیارد تومان نیز برای توسعه شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر باید اختصاص دهد.
وی اضافه کرد: پیشنهاد دولت درخصوص عوارض خروج از کشور در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد به این صورت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال 96 باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن‌ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند.
یوسف نژاد افزود: عوارض خروج از کشور برای عتبات عالیات در سال 96 برای مرز هوایی 37 هزار و 700 تومان و برای مرز زمینی 12 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده بود.
وی گفت: در ادامه رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه، تکالیف بانک‌های عامل به این صورت تعیین شد که با استفاده از منابع در اختیار خود و آن میزان از منابعی که توسط صندوق توسعه در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است، با تصویب هیات عامل صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای غیردولتی برای طرح‌های توسعه بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک پرداخت کنند و تسهیلات ارزی مذکور در راستای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه‌های قدیمی نفت باشد.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دیگری، طرح‌های توسعه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی و تعاونی که شامل ایدرو و ایمیدرو انجام شود، همچنین بانک‌های عامل از محل منابع در اختیار و منابعی که صندوق در اختیار این بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده، تسهیلات ارزی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی و شهرداری‌ها در راستای توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری ارائه کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، بانک‌های عامل مجازند که تا سقف 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع در اختیار و منابع سپرده‌گذاری شده توسط صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات و به روز رسانی آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی تسهیلات پرداخت کنند.
یوسف نژاد افزود: پس از بررسی تبصره 5 لایحه بودجه 97در کمیسیون تلفیق، محل مصرف منابع نیز در این بخش مشخص شد که می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شرکت‌های دولتی و وابسته به وزارتخانه‌ها و مراکز دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری تا سقف هفت هزار میلیارد تومان می‌توانند اوراق مالی و اسلامی ریالی برای طرح‌هایی که از توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی برخوردارند، اوراق منتشر کند.
وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفق، دولت می‌تواند 26 هزار میلیارد تومان اوراق مالی و اسلامی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌ای نیمه تمام و طرح‌های ساماندهی دانشگاه‌ها و طرح‌های تملک دارایی‌های استانی منتشر کند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم؛ مطالبات بحق مردم، از حرکات تخریبگرانه جداست رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم؛ مطالبات بحق مردم، از حرکات تخریبگرانه جداست براساس قانون جدید بیمه شخص ثالث؛ تخفیف بیمه شخص ثالث با یک تصادف از بین نمی‌رود افشای تلاش مذبوحانه جریان‌های انحرافی برای زیر سوال بردن رهبری بعد از امام مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی: آیت الله هاشمی رفسنجانی در نوشتن خاطرات ملاحظه کسی را نمی کرد به همین دلیل عده ای از این خاطرات می ترسند تحلیل سیاسی هفته ‎اقدام عجیب در سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ‎تاکید مصاحبه شونده، واکنش عطریانفر و مسیح مهاجری: ‎"گفتگوی هاشمی وبهشتی واقعیت داشت" سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس: دولت مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی شد دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: حل مشکلات اقتصادی و تامین حقوق شهروندان دستور کار اصلی دولت است دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند وزارت شیلات کره جنوبی: تانکر نفت ایرانی 2 هفته تا یک ماه دیگر خواهد سوخت اعطای مدال افتخار آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان به معاون وزیر بهداشت دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند دکتر ظریف در بدو ورود به مسکو: جامعه جهانی در برابر هر اقدام خلاف برجامی آمریکا ایستادگی کند