منتظر حرف‌های ضدانقلابی هم از احمدی‌نژاد باشید

ناگفته های تازه حسین مرعشی:
منتظر حرف‌های ضدانقلابی هم از احمدی‌نژاد باشید
آیت‌ا... هاشمی حاضر نشد نامه 6/1 را برای منتظری ببرد
آرمان: با گذشت یک سال از رحلت آیت‌ا... هاشمی همچنان هیچکس باور ندارد که این استوانه انقلاب و مرد روزهای سخت نظام چهره در نقاب خاک کشیده است. واقعیت این است که آیت‌ا... هاشمی با هیچ‌کس قابل مقایسه نبوده و نیست او مانند خودش بود. از این جهت است که همگان معترفند هیچ‌کس جای هاشمی را نمی‌گیرد. گرچه برخی از کسانی که خود را وامدار آیت‌ا... می‌دانستند، پس از درگذشتش برخلاف مشی و منش او رفتار کردند. در این راستا حسین مرعشی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ایلنا گفت: ممکن است کسانی باشند که مانند آقای هاشمی دلسوز ملت باشند و اهل تدبیر و خردورزی باشند اما الزاما جایگاه آقای هاشمی را ندارند.


جایگاه آقای هاشمی
حسین مرعشی در ارتباط با خلأ وجود آیت‌ا... هاشمی اظهار داشت: به هر حال این نبود و دلتنگی در خانواده ما مانند هر خانواده دیگری که عزیزی از دست می‌دهد طبیعی است. وی گفت: آیت‌ا... هاشمی دیگر بین ما نیستند که با نصایح و صلابت خودشان ما را راهنمایی کنند و نبود ایشان بسیار سخت است. خلأ وجود آقای هاشمی در این یک سال عمدتا در عرصه‌های سیاسی بیشتر احساس می‌شود. امروز دولتی که از مردم رأی گرفته و مورد توجه ایشان بوده، این‌طور مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد که این جای خالی ایشان را بیشتر نمایان می‌کند. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ارتباط با راهنمایی آیت‌ا... هاشمی به رئیس‌جمهور در دولت یازدهم، تصریح کرد: آقای هاشمی یک خصلت بسیار بارز داشت. او نسبت به ایران و جمهوری اسلامی بسیار حساس بود. حاج آقا زمانی که پای منافع و مصالح کشور در میان بود در هر سطحی که لازم می‌دید وارد گفت‌وگو می‌شد. وی افزود: او با تدبیر، خردورزی و جایگاهی که داشت نسبت به حل مسائل اقدام می‌کرد. ممکن است کسانی باشند که مانند آقای هاشمی دلسوز ملت باشند و اهل تدبیر و خردورزی باشند اما الزاما جایگاه آقای هاشمی را ندارند.
مساله احمدی‌نژاد
این فعال سیاسی در ارتباط با نظر آیت‌ا... در ارتباط با محمود احمدی‌نژاد عنوان کرد: آقای هاشمی در مورد آقای احمدی‌نژاد همیشه صریح صحبت می‌کرد، نظرات خودش را در ارتباط با رئیس دولت‌های نهم و دهم به نزدیکان می‌گفت و با رهبری مسائل مربوط به او را در میان می‌گذاشت. نماینده سابق مجلس اظهار کرد: معتقدم مساله احمدی‌نژاد، چندان پیچیده نیست. خیلی ساده می‌توان فهمید که او چه مسیری را طی می‌کند. آقای هاشمی که جای خودشان را دارند، ما هم که شاگرد ایشان بودیم می‌دانستیم او چه راهی را در پیش خواهد گرفت. به‌نظرم در حال حاضر نباید درباره گذشته احمدی‌نژاد سخن گفت بلکه باید امروز او را دید. مرعشی ادامه داد: یک روز مشاهده کردیم مقابل آیت‌ا... هاشمی و آقای ناطق‌نوری ایستاد و به آنها تهمت و افترا زد. عده‌ای بیان کردند که او این دو نفر را نقد کرده و مهم نیست. تلویزیون هم حاضر نشد تریبونی در اختیار آنها برای دفاع از خودشان قرار دهد. امروز هم می‌بینیم حریم نهادهایی را حفظ نکرده و به لاریجانی‌ها حمله می‌کند. دوستان در بعضی از نهادها یک احتیاطی نسبت به ایشان می‌کنند و تا جایی که امکان دارد با او مماشات می‌کنند تا حرف‌های بدتری را بر زبان نیاورد اما این را پیش‌بینی می‌کنم و شما هم آن را ثبت کنید. عضو حزب کارگزاران تصریح کرد: احمدی‌نژاد نیاز به هیچ‌سند و مدرکی ندارد و در زدن برخی حرف‌ها ید طولایی دارد. او به‌راحتی می‌تواند هر موضوعی را بگوید و روزی خواهد رسید که حرف‌هایی را به زبان بیاورد که هیچ‌ضدانقلابی نگوید.
هاشمی لباس کسی را نپوشید
مرعشی در ارتباط با هجمه‌ها به آیت‌ا... هاشمی تاکید کرد: آدم‌های موثر همیشه مورد این رفتارها قرار می‌گیرند. با آدم‌های معمولی که این رفتارها نمی‌شود. اینکه شما آدم تاثیرگذاری باشید همیشه مورد نقد قرار می‌گیرد. آیت‌ا... هاشمی یکی از تاثیرگذارترین افراد انقلاب بود. در مورد آقای هاشمی هم این مساله صدق می‌کند. چپ‌ها دوست داشتند آقای هاشمی مثل آنان باشند و راست‌ها هم می‌خواستند که حاج آقا مثل آنان فکر کنند، اما آقای هاشمی خودش بود. او در ارتباط با اینکه جریان اصولگرا از ظرفیت آیت‌ا... استفاده نکرد گفت: حاج آقا خودشان بودند و تابع هیچ‌جریانی نمی‌شدند. آقای هاشمی هیچ‌گاه لباس کسی را نپوشید. اصلا لباس کسی هم به او نمی‌آمد. حتی با تمام ارادتی که به امام داشت در برخی از موارد با امام اختلاف‌نظر داشت. مثلا ‌در برخورد‌ با آیت‌ا... منتظری ایشان حاضر نشد نامه 6/1 را برای او ببرد. در جمع تمامی آن سران، حاج آقا تنها کسی بود که مخالفت کرد و به امام گفت که این کار را درست نمی‌دانم. با این کار حاصل عمر شما زیر سوال می‌رود.
افتخار ولایتی
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با هاشمی‌زدایی در دانشگاه آزاد گفت: به جرات می‌توانم بگویم حداقل ۱۰۰ نفر اصولگرا می‌توانستند رئیس دانشگاه آزاد شوند و این نهاد را به سمتی سوق دهند که یک نهاد اصولگرایی تمام عیار شود و در عین حال حرمت آقای هاشمی هم نگه داشته شود اما کسی در رأس کار قرار گرفت که فقط حرمت آقای هاشمی را از میان برد. آقای دکتر ولایتی که روزی افتخارش این بود که وزیر دولت حاج‌آقا بود و سال ۸۴ به‌نفع ایشان کنار کشید، متاسفانه کسی را انتخاب کرد که در ضدیت با آیت‌ا... نمونه ندارد. این انتخاب نه‌تنها در شأن آقای ولایتی نبود بلکه از انصاف هم دور بود. مردم انصاف دارند و می‌دانند دانشگاه آزاد را آیت‌ا... هاشمی بنا نهاد. او در ارتباط با جایگزینی برخی اشخاص به جای آیت‌ا... خاطر نشان کرد: برای آقایان ناطق نوری، رئیس دولت اصلاحات و سیدحسن خمینی احترام زیادی قائلم اما این را آینده تعیین می‌کند. آیت‌ا... هاشمی به مردم عشق می‌ورزید و همیشه در پی این بود راه‌حلی پیدا کند تا اختلاف‌نظرها و دو قطبی‌ها را از میان بردارد. افراد می‌توانند رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شوند اما مسئولیت‌پذیری فرق دارد. افراد باید دلسوز مردم باشند و به قولی دارای ظرفیت دوگانه باشند که هم بتوانند امور را پیش ببرند و هم با مردم باشند.