حضور 2شغله ها برای ریاست‌کمیته ملی المپیک غیرقانونی است

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا شخصی که سمت دولتی دارد می‌تواند در انتخابات کمیته ملی المپیک  شرکت کند یا خیر، بیان کرد: طبق تفسیری که سازمان بازرسی کل کشور دارد عضویت در هیات رئیسه فدراسیون‌ها، ریاست فدراسیون، عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک همچنین ریاست و دبیری کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود.
او ادامه داد: طبق قانون کسی که دارای شغل دیگری باشد به هیچ‌وجه نمی‌تواند در سمت و مسند دیگری فعالیت کند. بار‌ها سر همین مساله با مجلس و وزارت ورزش و جوانان مکاتبه کردیم و در حال حاضر هم پیگیر این مساله هستیم.
عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره اینکه اگر آن فرد «استفساریه» از مجلس داشته باشد در آن صورت تکلیف چه می‌شود، گفت: افراد استفساریه را تنها می‌توانند از صحن علنی مجلس یا معاونت قوانین دریافت کنند و از افراد دیگر نمی‌توانند این نامه را بگیرند. این مساله خیلی واضح و روشن است که ریاست و دبیری کمیته المپیک شغل محسوب می‌شود. ریاست و دبیری کمیته المپیک شغل محسوب می‌شود و بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس هم این را شغل
محسوب نکنند.
او در پاسخ به این سوال که آیا اسم فردی در فراکسیون ورزش برای گرفتن استفساریه مطرح شده است یا خیر، گفت: تاکنون ما چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم، چرا که فراکسیون ورزش مرجع پاسخگویی به استعلام‌ها و استفساریه نیست. در ضمن تاکنون در صحن علنی مجلس چنین موضوعی مطرح نشده است.