برانکو: روح طارمی دیگر با پرسپولیس نبود

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره جدایی قریب‌الوقوع مهدی طارمی از این تیم و پیوستنش به الغرافه قطر صحبت‌هایی را در آستانه بازی روز جمعه با مشکی‌پوشان در هفته نوزدهم لیگ برتر با خبرنگار خراسان ورزشی انجام داد که خواندنش خالی از لطف نیست.
 بازی با مشکی‌پوشان را چطور می‌بینید؟
دیدار خیلی سختی داریم. من بازی قبلی این تیم را دیدم. آن‌ها موقعیت‌های زیادی برای گلزنی و پیروزی داشتند. شاید اگر جایگاه آن‌ها در جدول کمی بهتر بود‌، می‌توانستند با اعتماد به نفس بیشتر، هر 3 امتیاز بازی را کسب کنند. فکر می‌کنم یکی از بازی‌های سختمان را باید در مشهد انجام دهیم. آن‌ها در بازی رفت ما را متوقف کردند و حالا باید فکر جبران باشیم.
 اما خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس به راحتی می‌تواند مشکی‌پوشان را ببرد؟


همان خیلی‌ها‌ می‌گفتند نفت را هم می‌بریم. اما دیدید که آن‌ها چگونه با چنگ‌و دندان برای گرفتن یک امتیاز تلاش کردند. هیچ دیدار ساده‌ای وجود ندارد و اگر غفلت کنیم امتیاز از دست می‌دهیم.
 نگران جدایی مهدی طارمی نیستید؟
او تصمیمش را برای رفتن گرفته بود. نمی‌توان‌ به بازیکنی که روحش دیگر مایل به ماندن نیست، گفت بجنگ و تلاش کن. مهدی یکی از بهترین بازیکنانم در پرسپولیس بود. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.
 منتقدان می‌گویند باشگاه او را به راحتی از دست داد.
تا جایی‌ که من می‌دانم باشگاه از قبال این قرارداد، منابع مالی خوبی دریافت می‌کند. اما به‌هر حال مسائلی است که به مدیریت باشگاه مرتبط است و من نمی‌توانم ورود کنم.
 گویا طارمی پیش از رفتنش با شما تماس گرفته‌ و خداحافظی کردید.
او با من تماس گرفت. به او گفتم هرجا می‌روی موفق باشی، برایم بهترین بودی و برای بهترین ماندن هم تلاش کن. او مهاجم خیلی خوبی است که در کلاس بالایی بازی می‌کند.
 موافق جدایی‌اش بودید؟
اصلا. او را می‌خواستیم و پیشنهاد تمدید قرارداد هم دادیم اما خواست که از تیم کنار برود و حالا برایش بهترین آرزوها را می‌کنم.