وزیر اطلاعات: اعتراضات اخیر نیازمند ریشه‌یابی است

وزیر اطلاعات با اشاره به حوادث اخیر در کشور ریشه یابی این حوادث و اعتراضات را ضروری دانست.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی به تشریح علل و زمینه‌های اتفاقات اخیر کشور پرداخت.
علوی با بیان اینکه حوادث تلخ روزهای گذشته نیاز به آسیب شناسی دارد، اظهار داشت: باید با نگاه کارشناسانه، غیر متعصبانه، واقع بینانه و فراجناحی ریشه‌ها و علل این اتفاقات را شناسایی و در جهت پیشگیری و جلوگیری از تکرار آنها در آینده گام برداشت.
وزیر اطلاعات درس آموزی از حوادث و بحران‌ها را از آموزه‌های مورد تاکید در دین و شرط موفقیت در امور دانست و افزود: با نگاه ژرف و واقع بین می‌توان به ریشه یابی حوادث اخیر پرداخت و از آنها عبرت گرفت.


وی به استراتژی دشمنان و معاندین در آشوب‌های دی ماه اشاره و بیان داشت: دشمن با آگاهی نسبت به مسائل و مشکلات کشور از مدت‌ها قبل اوضاع را به دقت رصد کرده و در صدد دامن زدن به نارضایتی‌ها و تشدید آنها بود.
وزیر اطلاعات تسری دامنه نارضایتی‌ها به گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی را راهبرد دوم دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که دامنه اعتراضات گسترش یافته و به قشر خاصی بسنده نشود.
علوی سیاسی و امنیتی کردن نارضایتی‌ها را از دیگر اهداف دشمنان در ماجرای اخیر برشمرد و گفت: عناصر ضدانقلاب و معاند در فراخوان‌های خود برنامه ریزی خاصی را برای عمومی کردن اغتشاشات و تجمعات داشتند که با هشیاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی این توطئه خنثی شد.
وی مدیریت مطلوب بحران اخیر را مرهون هماهنگی خوب بین نهادهای درگیر دانست و افزود: همه دستگاه‌ها اعم از شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، ناجا، سپاه و بسیج با همدلی و هم افزایی خوبی در عرصه مدیریت بحران به میدان آمدند.
وزیر اطلاعات با تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی و هشیاری در دوران پس از این وقایع گفت: اگرچه این مسئله در کف خیابان خاتمه یافته؛ اما باید مراقب تبعات و التهابات موجود در جامعه بود.
سایر اخبار این روزنامه
با موافقت رئیس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سودسهام عدالت / افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان توطئه جدید آمریکا برای تقسیم سوریه هافینگتن پست: اروپا به صحت عقل ترامپ وتوانایی وی در اداره آمریکا شک دارد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: خروج آمریکا از برجام تاثیری بر مجوزهای «اوفک» ندارد وزیر اطلاعات: اعتراضات اخیر نیازمند ریشه‌یابی است شرکت کنندگان در دومین کنفرانس امنیتی تهران تاکید کردند: مداخلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث ناامنی در منطقه شده است 19 دی، ماندگارتر شد حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی: رفتارهای امروز احمدی‌نژاد مصداق پیش‌بینی‌های آیت‌الله هاشمی است مسئولیت سنگین دفاع از برجام توضیحات مدیرکل زندان‌های استان تهران پیرامون خودکشی در اوین با موافقت رئیس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سودسهام عدالت / افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد