توطئه جدید آمریکا برای تقسیم سوریه

روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: آمریکا به زودی اقلیم شرق فرات (تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه)، را به طور دیپلماتیک به رسمیت خواهد شناخت.
الشرق الاوسط چاپ لندن افزود: انتظار می‌رود واشنگتن در دوره پیش رو اقدامات ملموسی را در مناطق شرق نهر فرات سوریه، که تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه است، ومساحتی حدود 28 هزار کیلومتر (سه برابر مساحت لبنان) دارد اتخاذ کند و این منطقه را، به صورت دیپلماتیک به رسمیت بشناسد.
یک مقام عالی رتبه غربی به الشرق الاوسط گفت: دولت آمریکا در نظر دارد راهبردی جدیدی درباره سوریه اتخاذ کند و نخستین نشانه رویکرد جدید آمریکا، در سخنان جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا آشکار شد که تاکید کرد واشنگتن دیپلمات‌های خود را به مناطق تحت سیطره نیروهای دموکرات سوریه خواهد فرستاد تا در کنار نظامیان فعالیت کنند.
روزنامه سعودی افزود: واشنگتن همچنین در راستای به رسمیت شناختن دیپلماتیک شرق فرات، در صدد است نقش شوراهای محلی را پس از نابودی داعش تقویت کرده و به بازسازی، ارائه خدمات، تحکیم زیر ساخت‌ها، آموزش دستگاه‌های دولتی، حمایت و حفاظت از پایگاه‌های نظامی این منطقه بپردازد.این درحالی است که دولت سوریه موضع خود را علیه نیروهای سوریه دموکراتیک تشدید کرده و آن‌ها را خائن می‌داند.


در همین حال وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در راستای طرح‌های این رژیم برای تحمیل هویت صهیونیستی به ساکنان جولان اشغالی سوریه از برگزاری انتخابات محلی در این منطقه در ماه اکتبر(مهرماه سال آینده) خبر داد.
به گزارش روسیا الیوم، «آرئیه ادرعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به دنبال تحمیل هویت صهیونیستی به ساکنان اشغالی جولان است و انتخابات محلی در این منطقه در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.وی مدعی شد که این اقدام یک اقدام تاریخی به شمار می‌آید و زمان آن رسیده که شهروندان جولان بتوانند نمایندگان خود را در انتخابات محلی با آزادی انتخاب کنند.
این در حالی است که ساکنان جولان سوریه که از سال 1967 تاکنون توسط رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده است با دریافت هویت صهیونیستی و برگزاری انتخابات محلی که این رژیم همواره در صدد آن است مخالفت کرده‌اند.
این تصمیم رژیم صهیونیستی خشم ساکنان جولان را برانگیخته چرا که آنها معتقدند این اقدام برنامه ریزی شده با این هدف صورت می‌گیرد که ساکنان این منطقه مشروعیت اشغالگران را به رسمیت بشناسند.
ساکنان جولان اعلام کردند که به وحدت ملی خود در برابر طرح‌ها و نقشه‌های صهیونیستی پایبند هستند. یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که تا زمان برگزاری انتخابات محلی در اکتبر، شوراهای موقت محلی برای اداره امور روستاهای موجود در جولان تشکیل شده است. رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا هویت صهیونیستی را به ساکنان روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و عین قنیا تحمیل کند.
سایر اخبار این روزنامه
با موافقت رئیس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سودسهام عدالت / افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان توطئه جدید آمریکا برای تقسیم سوریه هافینگتن پست: اروپا به صحت عقل ترامپ وتوانایی وی در اداره آمریکا شک دارد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: خروج آمریکا از برجام تاثیری بر مجوزهای «اوفک» ندارد وزیر اطلاعات: اعتراضات اخیر نیازمند ریشه‌یابی است شرکت کنندگان در دومین کنفرانس امنیتی تهران تاکید کردند: مداخلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث ناامنی در منطقه شده است 19 دی، ماندگارتر شد حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی: رفتارهای امروز احمدی‌نژاد مصداق پیش‌بینی‌های آیت‌الله هاشمی است مسئولیت سنگین دفاع از برجام توضیحات مدیرکل زندان‌های استان تهران پیرامون خودکشی در اوین با موافقت رئیس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سودسهام عدالت / افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد