پائولو کوییلو در جبهه پایداری!

محمد‌رضا ستوده- پائولو کوییلو نویسنده مشهور برزیلی خطاب به رضا پهلوی گفت: «تو ساکت شو. ساواک مرده است و اگر کودتای دیگری همانند آنچه در سال 1953 سازمان سیا ترتیب داد را از آمریکا بخواهی، ایرانیان در حمایت از کشورشان صف‌آرایی خواهند کرد.»
هنوز اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان در مورد اتفاقات اخیر موضع‌گیری شفاف نکرده‌اند ولی آقای پائولو کوییلو از آن سر دنیا، حرفی که شنیدنش را از جبهه پایداری انتظار داشتیم به زبان آورد و خودِ جبهه پایداری را هم غافلگیر کرد.
اظهارنظر پائولو کوییلو در مورد اعتراضات این روزهای ایران همان‌قدر به او بی‌ربط است که فهیمه رحیمی در مورد اعتراضات و ناآرامی‌های برزیل در سال 2014 اظهارنظر کند!
لازم می‌دانم به مسوولان کشور برزیل تذکر بدهم تا حواس‌شان باشد و به نویسنده‌هایشان تذکر بدهند وگرنه مجبور می‌شویم به خانم م.مودب‌پور و مریم حیدرزاده دستور بدهیم تا در مورد مسایل داخلی برزیل اظهار‌نظر کنند.


آقای کوییلو! شما به جای اینکه در امور داخلی کشور ما دخالت کنی و برای آینده سیاسی ما تصمیم‌گیری کنی، برو به وضعیت تیم ملی والیبال ساحلی بانوان خودتان رسیدگی کن!
آنقدری که زنان تیم ملی والیبال سالنی و ساحلی شما به جوانان ایران‌زمین آسیب زده‌اند، سازمان سیا ضربه نزده است.
شناگران زن تیم ملی ما آرزو دارند مثل زنان تیم ملی فوتبال شما لباس بپوشند تا تندتر شنا کنند!
هر وقت زنان کشورتان مثل زنان کشور ما ورزش کردند، هر وقت زنان‌تان را به ورزشگاه‌ها راه ندادند، هر وقت مربی تیم ملی کشتی‌تان به کشتی‌گیرتان گفت: باید ببازی، هر وقت حراست فدراسیون‌تان کودک ده ساله ژیمناست‌تان را مواخذه کرد، هر وقت بیکار و بی‌عار بودید شاید اجازه بدهیم در مورد ما حرف بزنید.
در ضمن شما به دلیل مصرف مشروبات الکلی و نجسی، حق ندارید با دهان‌تان در مورد مسایل داخلی جمهوری اسلامی ایران صحبت کنید.
اگر الان اینجا بودید حداقل 80 ضربه شلاق می‌خوردید.