كتاب «خشم و آتش» طومار ترامپ را می‌پیچد

مایکل وولف، نویسنده کتاب افشاگر جنجالی «‌آتش و خشم‌» در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی اظهار داشت: وضعیت از هر جنبه‌ای هشدار‌دهنده است و ادامه دارد. بنابراین مصادیق متمم ۲۵ قانون اساسی هر روز در کاخ سفید مشهود است. 
بر مبنای متمم مذکور معاون رئیس‌جمهور و اکثریت اعضای کابینه می‌توانند مدعی شوند که رئیس‌جمهور صلاحیت ادامه کار در این سمت را ندارد و به این ترتیب او را از ریاست جمهوری کنار بگذارند. وولف به شبکه ان‌بی‌سی گفت: زمان فعلی یک زمان بد و خارق‌العاده است و اینکه در چند روز گذشته تمرکز زیادی بر کتاب من شده آن را ثابت می‌کند. این اتفاقی است که در اینجا افتاده و همچنان ادامه دارد. شما می‌دانید و من هم فکر می‌کنم که چنین مطالبی اغراق‌‌آمیز و غیرمعقول نیستند و اکنون نیز این غیرمعقول نیست که بگوییم این کتاب به نوعی یک نوع اجرای متمم ۲۵ است.  وولف اظهار داشت: اعضای کاخ سفید کاملاً علنی درباره این گزینه صحبت کرده و گفته‌اند که البته هنوز به سطح اجرایی کردن متمم ۲۵ نرسیده‌ایم یا به سطح کمی از آن رسیده‌ایم.  اصلاحیه بیست و پنجم قانون اساسی امریکا مصوبه سال 1967 کنگره است و درباره قوانین در هنگام غیبت و جانشینی ریاست جمهوری صحبت می‌کند.  در سال 1974 به دنبال استعفای ریچارد نیکسون به دلیل رسوایی «واترگیت»، معاونش «جرالد فورد» با توسل به متمم بیست و پنجم قانون اساسی رئیس‌جمهور شد و به اولین و تنها معاون رئیس‌جمهوری تبدیل شد که بدون انتخابات به ریاست جمهوری رسید.    عقب‌نشینی بنن و دفاع سیا از ترامپ
استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق دونالد ترامپ از صحبت‌‌‌‌‌هایی که در کتاب افشاگرانه اخیر به نقل از او علیه دونالد جونیور پسر ترامپ ذکر شده، عقب‌نشینی کرد.  استیو بنن که اوت گذشته از کاخ سفید اخراج شد نسبت به اظهاراتش ابراز تأسف کرده که در کتاب جنجالی «‌آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ‌» به نقل از وی آمده است: نشست ژوئن ۲۰۱۶ با گروهی از روس‌‌‌‌‌ها که در آن دونالد جونیور و مقام‌های ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ شرکت داشتند «‌خائنانه‌» و «‌میهن‌ستیزانه‌» بود.  ترامپ در پاسخ به این نقل قول اعلام کرد که «‌بنن عقلش را از دست داده است. »‌با این حال بنن به‌رغم این نقل قول در بیانیه‌ای مدعی شد که این اظهارنظرهای او خطاب به پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ مطرح شده‌ نه پسر ترامپ.  در این بیانیه آمده است: دونالد جونیور یک انسان خوب و میهن‌پرست است. او از هیچ تلاشی در حمایت از پدرش و دستور کاری که کشور ما را متحول کرد، دریغ نکرده است.  بنن گفت: من از بابت تأخیر در پاسخ به این گزارش غیردقیق در مورد دونالد جونیور که حواس‌‌‌‌‌ها را از دستاوردهای «‌تاریخی‌» رئیس‌جمهور ما در اولین سال ریاست جمهوری‌اش منحرف کرد، متأسف هستم.  یکی از اهداف احتمالی بیانیه اخیر بنن تلاش برای کسب دوباره شغلش در پایگاه خبری بریتبارت است.  بنن در عین حال اظهار داشت که او همچنان از ترامپ حمایت می‌کند.  از سوی دیگر رئیس سیا ضمن رد ادعای مطرح شده علیه ترامپ مبنی بر اینکه مطالعه نمی‌کند، تأکید کرد ادعاهای مطرح شده در کتاب جنجالی مایکل وولف در خصوص کاخ سفید «‌پوچ و بی‌پایه و اساس‌» هستند.  مایک پامپئو در مصاحبه با برنامه فاکس‌نیوزساندی گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تمامی اوراق و گزارشاتی را که ما برای او فراهم می‌کنیم، مطالعه می‌کند. او با دقت به تمامی گزارشات روزانه گوش می‌دهد. 
این اظهارات پامپئو در پاسخ به مطالب ذکر شده از گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ در کتاب وولف مطرح شد که در آنها گفته بود ترامپ هیچ چیزی از جمله یادداشت‌های یک صفحه‌ای و گزارشات روزانه کوتاه و مختصر را مطالعه نمی‌کند.    ریگان هم مثل ترامپ روانی بود!


دونالد ترامپ در تازه‌‌‌‌‌ترین واکنش به کتاب جنجالی «‌آتش و خشم: در کاخ سفید ترامپ‌» دوباره به توئیتر متوسل شد و نوشت: من از همان روز که تصمیم خود را برای حضور در رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کردم اخبار جعلی را تحمل کردم و با آنها مواجه شدم. اکنون نیز باید یک کتاب جعلی را که یک نویسنده کاملاً بی‌اعتبار نوشته است، تحمل کنم.  رونالد ریگان نیز همین مشکل را داشت و به خوبی از عهده آن برآمد بنابراین من نیز این کار‌‌‌‌ها را خواهم کرد! ریگان در دوران ریاست جمهوری‌اش با شایعاتی روبه‌رو شده بود که وی از زوال عقلی رنج می‌برد، به خصوص پس از اینکه عملکرد بسیار ضعیفی در مقابل والتر ماندیل، از حزب دموکرات در رقابت‌های ریاست جمهوری ۱۹۸۴ نشان داد.  در سال ۱۹۹۴ به طور رسمی بیماری آلزایمر ریگان اعلام شد؛ این زمانی بود که پنج سال از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش می‌گذشت.    هدیه به کنگره
یک میلیاردر امریکایی اقدام به خریداری صد‌‌‌‌ها نسخه از کتاب افشاگر جنجالی علیه ترامپ به هدف اعطا کردن یک نسخه به هر قانونگذار امریکایی در کنگره این کشور کرده است؛ اقدامی که تلاش‌های ترامپ برای جمع‌آوری این کتاب را با شکست روبه‌رو می‌کند.  به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با وجود درخواست‌های غیرقانونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای جمع‌آوری این کتاب افشاگر به نام «‌آتش و خشم‌» از فروشگاه‌‌‌‌‌ها اما به نظر می‌رسد که روز به روز دست او از این کار کوتاه‌تر می‌شود.  براساس گزارش‌‌‌‌‌ها، یک فعال میلیاردر امریکایی به نام تام استییر اقدام به خریدن صد‌‌‌‌ها نسخه از این کتاب با هدف هدیه یک نسخه به هر قانونگذار امریکایی در کنگره کرده است.  استییر در مصاحبه با رسانه‌ای در سانفرانسیسکو با اعلام اینکه هدفش در اختیار داشتن یک نسخه از این کتاب توسط همه نمایندگان کنگره است، گفت: ما با ارزیابی بخش‌‌‌‌‌هایی از کتاب اقدام به خریداری ۵۳۵ نسخه کرده و قصد داریم از طریق شهروندان داوطلب آنها را به دفتر هر نماینده در کنگره برسانیم.  استییر یک فعال محیط زیستی و حقوق بشری است که بنیادی در امریکا به نام «‌امریکای نسل بعد‌» را پایه‌گذاری کرده و از جمله اهداف اصلی‌اش مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است.  او سال گذشته میلادی یک طومار و کمپین تبلیغاتی به راه انداخته و از قانونگذاران امریکایی خواست ترامپ را استیضاح کنند.