غروبي كه آلام آن هنوز بر دل هاست


فاطمه ذوالقدر
نماینده تهران در مجلس
برگ برگ تاريخ شكوهمند انقلاب اسلامي ايران مزين به نام بزرگ مردي است كه سرلوحه وفاق، همدلي، تدبير و وفاداري است.آيت الله هاشمي رفسنجاني، بزرگ مردي كه تاريخ اين مرز و بوم عزم و اراده وصف ناپذيرش را در دوران ستم شاهي ، پيروزي انقلاب اسلامي و روزهاي بحراني جنگ تحميلي  و دوران سازندگي و پس از آن كه دل در گرو اعتلاي ايران و ايراني داشت را فراموش نخواهد كرد. نقشي كه در دوران پر فراز و نشيب آشوب ها و  مشكلات دوران دفاع مقدس ، مهندسي جنگ را پيشه كرد به طوري كه انسجام ميان اركان نظام را مضاعف نمود و همزمان علاوه بر نبرد در ميدان حق عليه باطل ، توجه به فرصت هاي بين المللي و اقتصادي را نيز مدنظر قرار داد تا بتواند كشور را از بحران ها و خطرات نجات دهد و جلوي تحقق استبداد را بگيرد. درايت، بصيرت و همه جانبه نگري كه به عنوان يك سياستمدار حاذق و مردمي به ما آموخت كه تهديد بايد به فرصت تبديل شود.
مردي كه پندار و اعتقادش به مردم سالاري و اصالت راي ملت آموزه اي ابدي است كه كاربست آن اهتمام همه مسئولين و متوليان نظام در قواي سه گانه را تمنا مي كند تا در تلاطم هجمه هاي اين روزها، گرداب بي اعتماديِ ميان مردم و مسئولين شكل نگيرد. 
آيت الله هاشمي رفسنجاني،  يار ديرين و صحابه صالح، صابر و صادق امام خميني (ره) و همراه و همدل هميشگي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و ذخيره نظام و استوانه انقلاب و امين امت بود كه تدبر در منش، كردار، انديشه و طريقت او بي ترديد هويت، شخصيت و اعتلای نظام و ملت را به همراه خواهد داشت. 
يكسال از غروب مرد بحران ها ، تدبير و مجاهد انقلابي گذشت، غروبي كه آلام آن هنوز بر دل هاست، روحش شاد و يادش گرامي و راهش مستدام