ارتش سوریه به فرودگاه ادلب نزدیک‌تر شد

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت ضمن تداوم عملیات خود در حومه حماه و ادلب، روستاها و شهرک‌های بسیاری را آزاد و تاکتیک‌های متفاوتی برای غافلگیر کردن تروریست‌ها اجرا کرده‌اند.
ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب به عملیات خود ادامه می‌دهد و در تلاش است به فرودگاه نظامی «ابوالظهور» برسد که در مرز اداری استان ادلب و حلب قرار دارد.
وبگاه «العربی الجدید» گزارش داد، در حالی که ارتش سوریه طی ساعات اخیر نزدیک به 10 روستا را آزاد کرده است، فعالان معارض نیز درصدد ایجاد جبهه‌های جدید برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه هستند.
منابع محلی می‌گویند، ارتش سوریه توانسته است کنترل روستاهای «فحیل»، «جلاس»، «رسم العبد»، «الشیخ برکه»، «القصر الابیض»، «ربیعه موسى»، «الحقیه»، «تل رجیم»، «ام رفول»، «ام الرجم»، «سویرات» و «شقفه» واقع در محورهای ریف شمال شرق حماه و ریف جنوب شرق ادلب را به دست گیرد.


به گفته این منابع، به خاطر عقب‌نشینی تروریست‌های ائتلاف«هیئه تحریر الشام» به سمت شهرک «سنجار»، ارتش سوریه با این سرعت، روستاهای مذکور را آزاد کرده است. گفته می‌شود علاوه بر رسیدن به فرودگاه ابوظهور، هدف ارتش سوریه از عملیات در این منطقه، تضعیف ائتلاف تروریستی هیئه تحریر الشام است تا بدین ترتیب مقدمات نابودی این ائتلاف فراهم شود.
هیئه تحریر الشام (هتش) در سال 2017 از ادغام چند گروهک مسلح سلفی-تکفیری مانند «جبهه فتح الشام» (جفش) یا همان جبهه النصره به‌ وجود آمد. گروه جفش (جبهه فتح الشام) که بزرگ‌ترین گروه این ائتلاف است، شاخه القاعده در سوریه به‌شمار می‌آید.
فرماندهان میدانی تاکید کردند که ارتش سوریه در عملیات‌های خود در ادلب تاکتیک حمله از چند محور را در پیش گرفته تا بتواند ضمن غافلگیری تروریست‌ها، تجهیزات دفاعی آنان را نیز از بین ببرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، به نقل از این فرماندهان گزارش داد که ارتش سوریه شیوه‌های عملیاتی خود را تغییر داده و کمین‌های دقیقی برای تروریست‌ها در خطی جنگی به طول 50 کیلومتر ایجاد کرده است؛ این خط از شهرک «التمانعه» در ریف جنوبی ادلب آغاز می‌شود و به «الشاکوسیه» در شرق استان حماه می‌رسد.
در این عملیات‌ها، ارتش سوریه تجهیزات و خطوط امدادرسانی تروریست‌های هتش را هدف قرار داد تا آنان را متفرق سازد و اجازه ندهد که تروریستها به خطوط درگیری نفوذ کنند.
ائتلاف «هتش» (هیئه‌ تحریر الشام) متشکل از گروه‌های الزنکی، لواءالحق، جبهه فتح الشام، جبهه انصارالدین و جیش السنه است.
هماهنگی میان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در آزادسازی ده‌ها روستا، شهرک و منطقه مرتفع در حومه شمال شرق حماه وریف جنوب شرق ادلب نقش مهمی ایفا کرد.
ارتش سوریه در عملیات خود که کمتر از یک ماه است آن را آغاز کرده، دهها روستا را آزاد کرده؛ از ارتفاع و روستای «بلبل» و ارتفاعات «بولص» و روستای «الشطیب» واقع در بین حماه و ادلب گرفته تا «ام تریکیه، الظافریه، المشیرفه، تله البرمیل، الزهراء، تل خنزیر، الرجم الاحمر، رجم الحال، الفرکه، الهویه، الرویضه، تل الاغر، مزرعه وادی الجفره، رجم المقطع، الدریبیه، مشرفه،‌ام خنزیر،‌ام صهریج، شم الهوى، الزرزور، الخوین، ابو دالی، الحمدانیه، ابو عمر، راس العین، قبیبات ابو الهدى،‌ام حارتین، تل الاسود، پدافند هوایی قدیمی، عب خزنه، ملولح، رسم العبد، و اللویبده» و دهها مزرعه وابسته به این روستاها و شهرکها.
گزارشهای میدانی از کشته شدن بیش از 150 تروریست در جریان این عملیاتها حکایت دارد که از میان کشته شدگان میتوان به «خالد العوش» فرمانده نظامی «احرار الشام» و «دیبو عبد الحمید عتمان» از فرماندهان این گروه تروریستی اشاره کرد.
سایر اخبار این روزنامه
مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال 97 بزرگداشت شخصیت علمی و تربیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کرمان برگزار شد شکستی جدید آمریکا در شورای امنیت باران و برف، کشور را در برمی‌گیرد سازمان ملل: اوضاع یمنی‌ها شبیه روز قیامت است با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شد نارضایتی‌ها ریشه در ناهماهنگی‌ها دارد از سران فتنه 96 چه خبر؟ پاکستان: ائتلاف با آمریکا به پایان رسیده ارتش سوریه به فرودگاه ادلب نزدیک‌تر شد رسوائی مجدد آمریکای ترامپ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد شناسایی هویت پیکر 14 شهید دوران دفاع مقدس تشییع پیکر مطهر سه شهید حادثه تروریستی پیرانشهر در آذربایجان غربی وزیر اطلاعات: به‌زودی پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب منطقه می‌دهیم معاون وزیر آموزش وپرورش: معوقه معلمان خرید خدمت تا پایان هفته پرداخت می‌شود پیروزی ایران در شورای امنیت و الزامات منافع ملی