از تجهیز منابع تا فروش املاک مازاد

مدیرعامل بانک تجارت مهم‌ترین محورهای عملیاتی این بانک تا پایان سال‌جاری را تجهیز منابع، وصول مطالبات و فروش املاک مازاد و تملیکی عنوان کرد.
به گزارش «جهان صنعت» به نقل از روابط عمومی بانک تجارت رضا دولت‌آبادی در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور بیش از دوهزار نفر از مدیران و روسای شعب این بانک در سراسر کشور برنامه‌های عملیاتی خود در کوتاه‌مدت برای بهبود وضعیت این بانک را اعلام کرد. وی جذب منابع پایدار و با‌کیفیت را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های عملیاتی بانک تجارت در مقطع کنونی عنوان کرد و یادآور شد: قطعا بانک تجارت با پایبندی به رویکرد و دستورالعمل‌های بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده‌ها از هرگونه اقدامی که انضباط بازار پول در کشور را تحت‌تاثیر قرار دهد پرهیز خواهد کرد و به جای آن خواهیم کوشید از طریق ارائه خدمات باکیفیت و متفاوت ارزی و ریالی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک زمینه را برای جذب منابع از طیف‌های مختلف مشتریان فراهم آوریم. وی در این خصوص افزود‌: امروز واحدهای ارزی و شعب بانک تجارت از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان جهت صدور ضمانتنامه‌های ارزی و ریالی‌، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی، خرید و فروش ارز و‌... برخوردارند، ضمن آنکه برنامه ما ارتقای فوری سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه IT بانک برای ارائه خدمات ممتاز بانکداری الکترونیک به هم‌میهنان است. مدیرعامل جدید بانک تجارت در ادامه با تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این بانک برای کاهش مطالبات معوق گفت‌: تشدید مشکل مطالبات معوق در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین دلایل محدود شدن قدرت بانک‌ها در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کشور بوده و آنچه در این میان از شبکه بانکی انتظار می‌رود افزایش تلاش در جهت وصول مطالبات غیرجاری است که بانک تجارت نیز با توان و سرعت بیشتری در این حوزه فعال خواهد بود.
وی افزود‌: همانطور که مدیران ارشد اقتصادی کشور نیز تاکید دارند رویکرد بانک تجارت در حوزه وصول مطالبات، جدیت توام با دقت و انعطاف‌پذیری در بررسی و تعیین تکلیف پرونده‌های مطالباتی است. وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های وصول مطالبات این بانک در سطوح مختلف تاکید کرد‌: هدف اصلی ما در این حوزه فراهم آوردن شرایط مناسب برای چرخش موثر منابع بانک و کسب نقدینگی لازم برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و دیگر کارآفرینان واقعی اقتصاد کشور است و امیدواریم با تداوم موفقیت بانک در این حوزه طی سال مالی آتی بتوانیم اقدام به آزادسازی بخشی از ذخایر مطالباتی بانک نموده و شرایط مطلوب‌تری را برای تامین حقوق ذی‌نفعان از جمله سهامداران و سپرده‌گذاران بانک ایجاد کنیم.
دولت‌آبادی تسریع در فروش املاک مازاد را از دیگر اولویت‌های عملیاتی این بانک در کوتاه‌مدت بر شمرد و افزود‌: یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های موجود برای بهبود وضعیت صورت‌های مالی بانک‌ها، مولدسازی دارایی‌هاست و برای تحقق این هدف فروش املاک مازاد بسیار مهم است و با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات شبکه بانکی برای تامین مالی بخش تولید در کشور از میان برداشته می‌شود.