رویترز: کاخ سفید و سناتورهای آمریکا برای سخت‌تر کردن محدودیت‌های ایران دیدار کردند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: سناتورهای آمریکایی و مقامات دولت ترامپ با هدف دستیابی به توافقی برای افزایش محدودیت‌ها علیه ایران یک نشست برگزار کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورهای آمریکایی و مقامات دولت ترامپ روز پنجشنبه با امید اینکه بر سر قانونی به توافق برسند که هم‌زمان با حفظ واشنگتن در توافق هسته‌ای محدودیت‌ها علیه ایران را سخت‌تر کند، با یکدیگر دیدار کردند. به گفته برخی از دستیاران در سنا و کاخ سفید سناتورها باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و بن کاردین که یکی از اعضای ارشد دموکرات این کمیته به شمار می‌آید عصر روز پنجشنبه با ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کردند تا درباره یک قانون احتمالی رایزنی کنند. به گزارش رویترز، ترامپ تا کنون بارها توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را که در ژوئیه 2015 حاصل شد، هدف انتقادات تند خود قرار داده است. وی در ماه اکتبر 2017 بدون ارائه سندی پایبندی ایران به توافق را تایید نکرد و هشدار داد که اگر قانون‌گذاران اقدامی برای سخت‌تر کردن این توافق اتخاذ نکنند، از آن خارج خواهد شد. از آن زمان تا کنون اعضای کنگره تلاش کرده‌اند تا به یک توافق دو حزبی برسند که به ترامپ ابزار سیاسی کافی برای وضع نکردن تحریم علیه نفت ایران پیش از فرا رسیدن ضرب‌الاجل بعدی بدهد. چنین اقدامی می‌تواند به نابودی توافق هسته‌ای منجر شود. به گفته این دستیاران، سناتورها و کاخ سفید به دنبال تدابیری هستند که به پایان الزام ترامپ برای تایید توافق هسته‌ای هر 90 روز یک‌بار منجر شود و شروط موسوم به بند «غروب» در توافق هسته‌ای شود که به آمریکا اجازه وضع مجدد تحریم‌ها بدون هیچ‌گونه جدول زمانی را می‌دهد. سناتور کورکر پیش از برگزاری این نشست ابراز امیدواری کرد که پیشرفت کافی حاصل شده؛ به گونه‌ای که ترامپ ممکن است تحریم‌ها را بازنگرداند.
سایر اخبار این روزنامه
جوانان برای چه به کافه‌ها می‌روند؟ آخرین پاتوق «ابتکار» از وضعیت نرخ نفت در بودجه و آینده بازار‌ جهانی انرژی گزارش می دهد معمای نفت 97 به مناسبت سالمرگ غلامرضا تختی بازخوانی شد همراه با آخرین ساعات جهان‌پهلوان جهانبخش محبی نیا ریشه نا امنی های متناوب در جامعه ایران چیست ؟ تاثیرات تفاوت روایت مسئولان از سرمنشا ناآرامی های اخیر بر جامعه بررسی شد از سردرگمی افکار عمومی تا بی اعتمادی به مسئولان «ابتکار» از ملاحظات و آثار تغییر در تعطیلی فصلی م درسه ها گزارش می‌دهد پازل تعطیلات زمستانیِ مدارس با تعیین سقف درآمد هدفمندی در کمیسیون تلفیق بنزین گران نمی‌شود نمایندگان مطرح کردند نگرانی نسبت به صدور قرار تامین کیفری برای برخی دانشجویان بازداشتی اسماعیل شفیعی، رئیس دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر: «تئاتر فاخر» کلاه‌برداری از مدیران بی‌اطلاع است «ابتکار» اهداف و انگیزه‌های نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران را بررسی می کند رویترز: کاخ سفید و سناتورهای آمریکا برای سخت‌تر کردن محدودیت‌های ایران دیدار کردند