بالا گرفتن اختلافات بین بنن و ترامپ

وکلای دونالد ترامپ به نویسنده و ناشر کتابی جنجالی درباره رییس‌جمهور آمریکا نامه نوشته و خواهان توقف انتشار و ارائه آن شده‌اند. آنها گفته‌اند در حال تحقیق درباره آنچه تعداد زیادی ادعای نادرست خوانده‌اند هستند. همچنین وکلا در حال بررسی مطرح کردن ادعای تهمت علیه نویسنده و ناشر هستند.
بخشی از کتاب مایکل وولف، به نام «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» چهارشنبه گذشته منتشر شد که شامل اظهارات منتسب به استیو بنن، مشاور ارشد ترامپ است که سال پیش اخراج شد. در این کتاب نوشته شده‌ بنن ملاقات تابستان سال ۲۰۱۶ پسر بزرگ ترامپ با نماینده روسیه در برج ترامپ را خائنانه توصیف کرده است.
وکلای رییس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به استیو بنن، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ، او را به اقدام حقوقی به خاطر اظهاراتش در‌باره رییس‌جمهور آمریکا تهدید کردند. در این نامه بنن به تهمت‌زنی و نقض توافق عدم افشاگری متهم شده است.
ترامپ واکنش خشمگینانه‌ای نشان داد و گفت بنن با از دست دادن مقامش در کاخ سفید عقلش را هم از دست داده است. استیو بنن که نقش بسیار مهمی در پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری داشت در آگوست اخراج شد. در کتاب منتشر شده، ترامپ فردی توصیف شده که برای ریاست‌جمهوری آمریکا، آماده نبوده و در‌باره مقدمات کار اطلاعات چندانی ندارد و دیگران پشت سرش به او می‌خندند. همچنین گفته شده ترامپ به اینکه دنبال همسران دوستانش برود، علاقه‌مند بوده است.


مهندسی کودتا در عربستان
یک نویسنده آمریکایی در کتاب جدید خود به نقش دونالد ترامپ در به قدرت رسیدن ولیعهد عربستان اشاره کرده است.
مایکل وولف، مولف کتاب «آتش و خشم؛ در کاخ سفید ترامپ» گفت: هنگامی که محمد بن سلمان(پسر و ولیعهد پادشاه عربستان) بر کرسی ولایتعهدی عربستان نشست، ترامپ رجز‌خوانی می‌کرد و در مورد خود و دامادش می‌گفت: مرد خودمان را در راس امور گذاشتیم. وی در کتاب جنجال‌برانگیزش نوشته است: ترامپ به دوستانش می‌گفت به همراه جارد کوشنر، دامادش کودتایی را در عربستان مهندسی کردند. به موجب حکم صادره در 21 ژوئن 2017، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اقدامی بی‌سابقه با کنار زدن برادرهایش، پسرش محمد را به عنوان ولیعهد انتخاب کرد که وی همزمان پست وزارت دفاع را نیز در دست داشت.
این حکم بعد از سفر ترامپ به ریاض در ماه می 2017 صادر شد که این اولین سفر وی از زمان تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا در ابتدای سال 2017 به شمار می‌رفت. وولف در کتاب خود به مصاحبه‌هایی که با شخصیت‌های نزدیک به ترامپ و در راس آن استیو بنن داشته، استناد کرده است. بنن پیش از خروج غیر‌منتظره از کاخ سفید در آگوست، استراتژیست ارشد ترامپ بود.
گزیده‌هایی از کتاب این نویسنده آمریکایی که به بیرون درز کرده واکنش‌هایی را به دنبال داشت که موجب شد رییس‌جمهور آمریکا بنن و کتاب مذکور را مورد حمله قرار دهد. وکیل ترامپ هم پنجشنبه گذشته با ارسال پیامی وی را به نقض توافق عدم افشای اطلاعات متهم کرد و خواست از این اقدامات دست بکشد.
بالا گرفتن اختلافات میان ترامپ و بنن
استیو بنن، مشاور ارشد پیشین دونالد ترامپ‌ در کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» ملاقات پسر بزرگ ترامپ با نماینده روسیه را خائنانه توصیف کرده است. وکلای ترامپ بنن را به اقدام حقوقی تهدید کرده‌اند.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از چارلز هاردر، یکی از وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده ارتباط استیو بنن، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری با یک روزنامه‌نگار به نام مایکل وولف در ارتباط با کتابی که قرار است منتشر شود، دعاوی حقوقی فراوانی به وجود می‌آورد.
چارلز هاردر از جمله ادعاهای حقوقی تهمت‌زنی، توهین و افترا را نام برده و گفته است شخصیت و آبروی موکل او در پی این اتهامات خدشه‌دار شده است. او در ادامه استیو بنن را به نقض توافقی محرمانه متهم کرده است.
سه‌شنبه قرار است کتاب روزنامه‌نگاری به نام مایکل وولف با عنوان «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» منتشر شود. گفته می‌شود مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در این کتاب اتهام‌های سنگینی به پسر ارشد و همچنین داماد ترامپ وارد کرده است.
استیو بنن در بخشی از این کتاب که چهارشنبه گذشته در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، پسر بزرگ و همچنین جارد کوشنر را به خاطر ملاقات‌شان در سال ۲۰۱۶ با نماینده روسیه در برج ترامپ، خلاف اصل میهن‌دوستی و خائنانه توصیف کرده است. گفته می‌شود نماینده روسیه در این ملاقات به پسر و داماد دونالد ترامپ پیشنهاد کرده بود اطلاعاتی از هیلاری کلینتون در اختیارش بگذارند تا بتواند وجهه کلینتون را خراب کند.
ترامپ پس از انتشار گوشه‌هایی از کتاب استیو بنن در روزنامه نیویورک‌تایمز به سرعت واکنش نشان داد. او در موضع‌گیری رسانه‌ای اعلام کرد بنن با خارج شدن از کاخ سفید و دولت آمریکا، نه‌تنها کارش را بلکه عقلش را هم از دست داده است.
کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» به شدت شهرت یافته و با انتشار گوشه‌هایی از آن، کتاب به پرفروش‌ترین کتاب شرکت آمازون بدل شده است. این کتاب یک روز قبل از انتشار بخش‌هایی از آن در رده ۴۸ هزار و ۴۴۹ شرکت کتاب آمازون قرار داشت. استیو بنن، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری و سردبیر ملی‌گرا و تندرو‌ سایت خبری برایتبارت، نقش بسیار مهمی در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داشت. ترامپ بنن را در آگوست سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) برکنار کرد.
حمله شدید ترامپ به مشاور ارشد سابق خودش
رییس‌جمهور آمریکا در انتقاد تندی از استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق خود و رییس قبلی ستاد انتخاباتی‌اش گفته او همزمان با از دست دادن مقامش در کاخ سفید عقلش را هم از دست داده است.
بسیاری استیو بنن را از معماران اصلی پیروزی ترامپ در انتخابات سال گذشته آمریکا می‌دانند‌ اما ترامپ چهارشنبه گذشته گفت به نظر او، استیو بنن نقشی در راه یافتن او به کاخ‌سفید نداشته است. استیو بنن دیگر هیچ قرابتی با من ندارد. ظاهرا‌ او از همان زمان که مقامش را در کاخ‌سفید از دست داده عقلش را هم از دست داده است.
ترامپ در واکنش به انتشار کتاب مایکل ولف، روزنامه‌نگار، که چهارشنبه گذشته روزنامه بریتانیایی گاردین آن را مورد توجه قرار داده بود، گفت: استیو بنن در حقیقت بعد از آنکه من در انتخابات مقدماتی حزب (جمهوریخواه) پیروز شده بودم به ستاد پیوست اما حالا او هیچ تاثیر و نفوذی بر کاخ‌سفید ندارد. او نقش بسیار کوچکی در پیروزی تاریخی من داشت که پشت آن بسیاری از زنان و مردان گمنام این مملکت قرار دارند.
این در حالی است که ناظران پیوستن بنن به ستاد انتخاباتی ترامپ را زمینه‌ساز جذب آرای راست افراطی و سفیدپوستان ملی‌گرا در آمریکا می‌دانند. بنن همچنین مشوق جف سشنز، دادستان کل فعلی و سناتور برجسته سابق به جمع حامیان اصلی ترامپ بود. سشنز نخستین سناتور برجسته کنگره آمریکا بود که به حمایت از ترامپ پرداخت.
بنن همچنین با استفاده از سایت خبری مناقشه‌برانگیز برایتبارت، در دو سال گذشته بارها به دموکرات‌ها و مخالفان ترامپ در حزب جمهوریخواه حمله کرده بود و به ابزاری اثرگذار برای حمایت از سیاست‌های ملی‌گرایانه ترامپ بدل شده بود. او حتی در ماه دسامبر گذشته با حمایت قاطع از روی مور، قاضی جنجالی ایالت آلاباما تلاش کرد مور را برای پیروزی در انتخابات ایالتی سنا به عنوان یار وفادار و مهره مهم برای پیشبرد سیاست‌های ترامپ معرفی کند. بنن پس از کنار گذاشته شدن از مقامش در کاخ‌سفید گفته بود در خارج از بدنه دولت به حمایت و پیشبرد اهداف دونالد ترامپ کمک خواهد کرد.