روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهوری ترکیه: به امنیت و ثبات ایران اطمینان کامل داریم

روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، درباره راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری‌های تهران و آنکارا در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» با وی، ضمن ابراز خرسندی از روند مثبت همکاری های دو کشور در
حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی ، تصریح کرد که با اجرای طرح‌های در دستور کار دو کشور، بی تردید در سال جاری میلادی شاهد جهش و تحرکی اساسی در روابط تهران - آنکارا به‌ویژه در حوزه اقتصادی خواهیم بود. رئیس جمهوری همچنین تسریع در همکاری بانک‌های دو کشور از جمله در سواپ ارزی و استفاده از پول‌های ملی را ضروری خواند و گفت: تقویت همکاری‌های بانکی و تسهیل امور گمرکی ، نقش مهمی در توسعه و تقویت روابط برجای خواهند گذاشت.
رئیس جمهوری ترکیه هم با اشاره به برخی نا آرامی‌ها در روزهای اخیر در ایران به حوادث مشابهی که برخی قدرتها در کشورش ایجاد کرده بودند، پرداخت و گفت: ترکیه ثبات و امنیت ایران را از ثبات و امنیت خود جدا نمی داند. اردوغان با اشاره به عملکرد رسانه‌های غربی و اظهارات مقام‌های ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه برخی ناآرامی ها در ایران اظهار کرد: ما تبلیغات رسانه‌های غربی را علیه خودمان دیده و به اظهارات تکراری و مداخله جویانه افرادی مانند ترامپ و نتانیاهو عادت کرده ایم.
سایر اخبار این روزنامه
روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهوری ترکیه: به امنیت و ثبات ایران اطمینان کامل داریم «ابتکار» سناریوهای مختلف پس از شکست سلفی ها در عراق و سوریه را بررسی می‌کند داعش به دنبال سرزمین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شکست آشوب ها خبر داد انگشت اتهام به سوی رئیس جمهوری سابق رضا دهکی «امید» فقط یک کلمه نیست نیازها و چالش های تغییر در قانون اساسی بررسی شد بازنگری در قانون اساسی از حرف تا عمل «ابتکار» تبعات گرمای هوای نیمه دوم سال بر اقتصاد کشور را بررسی می کند انجماد بازارها در زمستان گرم روزنامه‌های تازه تاسیس باید چه سیاست‌هایی را برای تداوم انتشار خود در پیش بگیرند؟ چگونه می توان آثار نارضایتی های اخیر مردم بر انتخابات آتی را کاهش داد؟ جای خالی درمان درد به جای مُسکن های موقتی تبلیغات و بازاریابی صنایع و مشاغل سبز حلقه مفقوده محیط زیست ایران چه کسی محصولات سبز را می‌شناسد؟ «ابتکار» از مخاطرات وجود 200 گود رها شده در تهران گزارش می‌دهد چاله های بزرگ زیر پای پایتخت انتقاد رئیس پیشین سیا از رویکرد ترامپ در قبال ایران فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شکست آشوب ها خبر داد انگشت اتهام به سوی رئیس جمهوری سابق