هنرپیشه هایی که به دنبال لاغری رفتند

مهین ساعدی- بازار تناسب اندام و داشتن  فرم مناسب  بدن این روزها حسابی داغ است و کسی را نمی‌بینیم که دلش نخواهد به این آرزو برسد. هرکسی هم روش مخصوص خودش را دارد؛ از ورزش و رژیم گرفتن‌های سخت گرفته تا روی آوردن به انواع و اقسام جراحی‌های لاغری.حالا تصور کنید، بازیگر هستید و قرار است نقش‌های گوناگونی را ایفا کنید که نیاز به وزن متعادل‌تری دارد، بارها روش‌های مختلف و رژیم‌های لاغری گوناگون را هم تجربه کرده اید ولی هیچ‌یک راهگشا نبوده است. در این شرایط چه می کنید؟ روش‌های زیادی برای لاغر شدن وجود دارد ولی کم عارضه ترین و مطمئن‌ترین روش کدام است؟ چگونه می‌توان مطمئن شد قرار نیست به خودمان صدمه بزنیم؟ در این مطلب به بررسی راه‌هایی که هنرمندان برای لاغر شدن استفاده کرده‌اند، می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به سوالات شما در این باره پاسخ دهیم.
 
از رژیم‌های غذایی تا جراحی های کاهش وزن
بازیگران زیادی هستند که برای لاغر شدن، به سخت‌ترین رژیم‌های غذایی تن داده‌اند و از انواع داروها و روش‌های غیرجراحی استفاده کرده اند ولی در این میان بازیگرانی هم هستند مثل بهاره رهنما، نعیمه نظام دوست یا رضا داوود نژاد که در راه لاغر شدن حاضر به انجام جراحی شده‌اند.
با رژیم و بالون نتوانستم از پس چاقی برآیم!


بهاره رهنما بارها درباره رژیم‌های لاغری‌اش صحبت و بارها بیان کرده است که به‌طور ژنتیک استعداد چاقی دارد. او در مصاحبه‌ای می‌گوید:« قبلا با ورزش و رژیم غذایی توانسته بودم حتی تا ۳۰کیلو وزن کم کنم اما متاسفانه دوباره به وزن قبل برمی‌گشتم. چند سال قبل جراحی بالون معده را انجام دادم و توانستم ۱۰کیلوگرم کم کنم اما بعد از خارج کردن بالون، حتی از وزن قبل هم بیشتر شدم  تا این که با جراحی اسلیو حدود 40 کیلوگرم کم کردم.»
بالون معده باعث شد 20 کیلوگرم وزن اضافه کنم
نعیمه نظام‌دوست با حضورش در برنامه «کافه سوال» درباره اضافه وزنش می‌گوید:«من به طور ناگهانی اضافه وزن پیدا کردم. در مقطعی به دلیل بیماری مجبور بودم از آمپول کورتون استفاده کنم که در اضافه شدن وزنم موثر بود و در نهایت  وزنم به 120 کیلوگرم رسید. سه سال پیش عمل بالون معده را امتحان کردم که واقعا تجربه بدی بود. در حالت طبیعی و استاندارد بالون باید تا شش ماه در بدن باقی بماند اما متاسفانه دکتر من با بی‌دقتی، خارج کردن بالون از داخل بدنم را فراموش کرده بود! بعد از هشت ماه خودم با او تماس گرفتم و درباره خارج کردن بالون از معده‌ام سوال کردم که پزشکم در کمال تعجب گفت: من این موضوع را فراموش کرده بودم! این بی‌احتیاطی باعث شد در اثر حضور بیش از حد استاندارد بالون در معده‌ام، حجم آن افزایش پیدا کند و چند ماه بعد 20 کیلوگرم  دیگر هم به وزنم اضافه شد!» البته او با توصیه «بهاره رهنما» تن به جراحی «اسلیو» داد و توانست مقدار زیادی از وزنش را کم کند.
 بازیگری که با عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کرد!
«رضا داوودنژاد» از جمله بازیگرانی بود که لاغرشدن برایش دردسر ساز بود. او درباره لاغری‌اش می‌گوید: «با رژیم و عمل جراحی ۹۷ کیلوگرم وزن کم کردم، من در زمان ازدواجم به ۱۸۷ کیلوگرم هم رسیدم. الان ۱۱۵ کیلوگرم هستم. اما این شایعه‌هایی که مطرح شد مبنی بر این که من قرص لاغری مصرف کردم، اصلا صحت نداشت؛ البته بسیاری از افراد بر اثر مصرف این قرص‌ها دچار بیماری کبد می‌شوند. اما من به دلیل عمل اشتباهی که انجام دادم، به این نقطه رسیدم.»