تودهنی به ترامپ شورای امنیت برگزاری نشست فوری درمورد ایران را رد کرد

سازمان ملل با رد درخواست واشنگتن برای برگزاری نشست فوری در موضوع حوادث اخیر ایران، تودهنی بزرگی به ترامپ زد و نشان داد که آمریکا هیچ جایگاهی بین کشورها ندارد.
شورای امنیت با پاسخ منفی به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری درباره اوضاع ایران اعلام کرد: در حال حاضر ضرورتی برای وجود ندارد.
رئیس دوره‌ای شورای امنیت توضیح داد: «ایران در دستور کار شورای امنیت قرار ندارد، البته اگر هر یک از اعضای شورا تقاضای بررسی این موضوع را مطرح کند، این درخواست بررسی می‌شود و ما قطعاً آمادگی داریم تا روی این مسئله کار کنیم، ولی این وضعیت بستگی به توافق اعضای شورای امنیت دارد که در حال حاضر به‌جز آمریکا، بقیه کشورها چنین ضرورتی را نمی‌بینند».
به گزارش خبرگزاری «تاس»، "خیرات عمروف" نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژانویه را به‌عهده دارد، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل در حال حاضر قصد ندارد در خصوص اوضاع داخلی در جمهوری اسلامی ایران که شاهد اغتشاشات خیابانی شده، نشستی برگزار کند.


این دیپلمات بلندپایه توضیح داد: «ایران در دستور کار شورای امنیت قرار ندارد، البته اگر هر یک از اعضای شورا تقاضای بررسی این موضوع را مطرح کند، این درخواست بررسی می‌شود و ما قطعاً آمادگی داریم تا روی این مسئله کار کنیم، ولی این وضعیت بستگی به توافق اعضای شورای امنیت دارد که در حال حاضر به‌جز آمریکا، بقیه کشورها چنین ضرورتی را نمی‌بینند».
"نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد تا طی یکی دو روز آینده در خصوص اعتراضات داخلی در جمهوری اسلامی نشست فوری برگزار کند.
به‌گفته نماینده قزاقستان، خانم هیلی این موضوع را با وی در میان گذاشته است، ولی به‌عقیده او، باید منتظر روند آتی اوضاع در ایران بود. البته شورای امنیت در صورت توافق اعضاء به این مسئله خواهد پرداخت.
به‌گفته خیرات عمروف، مقامات دولت قزاقستان با دقت روند اوضاع در کشور همسایه خود، جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند تا خویشتنداری کرده و راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای خارج شدن از وضعیت موجود بیابند.
واشنگتن کاملا در دنیا منزوی شده است
ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با ایرنا درباره پاسخ منفی شورای امنیت به این درخواست ضدایرانی، افزود: امروز واشنگتن کاملا در دنیا منزوی شده است و این موضوع را می‌توان از تصمیم‌گیری و اقدامات عجولانه رئیس جمهوری آمریکا و بی‌توجهی کشورهای دیگر کاملا متوجه شد.
وی خاطرنشان کرد: در خواست نماینده آمریکا در سازمان ملل برای برگزاری نشست فوری در مورد ایران در شورای امنیت، چراغ سبز آمریکایی‌ها به اراذل و اوباش و کاملا کودکانه و ناپخته بود.
وی دامه داد: شاهد دهن کجی کشورهای مختلف به تصمیمات آمریکا به ویژه این تصمیم اخیر هستیم. کشورهای مختلف چندین ماه است تصمیمات واشنگتن در زمینه‌های مختلف را رد می‌کنند این باید یک نشانه برای آمریکایی‌ها باشد و بفهمند دیگر جایگاهی ندارند.
حسن بیگی اظهار داشت: ترامپ با اقدامات خود تنها دست به خودکشی سیاسی می‌زند و باعث انزوای هر چه بیشتر آمریکا می‌شود.
وی گفت: دیگر هیچ کشوری یاری دهنده آمریکا نیست و تنها عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی در کنار واشنگتن هستند، ما امروز شاهد وضعیت اسفناک آمریکا و مزدورانش در منطقه هستیم.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: استنباط ترامپ این است که ایران تنها کشوری است که 40 سال یک تنه مقابل سیاست‌های مزورانه واشنگتن ایستاده است، لذا تلاش می‌کند از هر تخته پاره‌ای امکانی برای نجات ایجاد کند.
وی اظهار کرد: ترامپ دور از شئونات یک رئیس جمهوری این اقدامات را انجام می‌دهد که قابل پذیرش نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تصریح کرد: ملت ایران هوشیارانه اعتراضات اخیر را که برخی اراذل و اوباش قصد ضربه زدن به نظام داشتند، مدیریت کرد. امروز شاهدیم قوای سه گانه یک صدا در جهت تامین نیازمندی‌های مردم گام برداشته‌اند و صف مردم از صف اراذل و اوباش جدا شده است.
به گزارش ایرنا، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا دو روز آینده در خصوص اعتراض‌های داخلی در ایران نشست فوری برگزار کند.
با این حال، خیرات عمروف رئیس دوره‌‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از پاسخ منفی این شورا به درخواست نماینده آمریکا برای برگزاری نشست فوری در مورد ناآرامی‌ها و اعتراض‌های خیابانی در ایران خبر داد.
سایر اخبار این روزنامه
با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق؛ سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان و اصناف افزایش یافت راهپیمایی گسترده مردم تعدادی از استان‌ها در محکومیت حوادث اخیر تودهنی به ترامپ شورای امنیت برگزاری نشست فوری درمورد ایران را رد کرد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون بیان کرد احتمال برداشته شدن فیلتر تلگرام و اینستاگرام تا آخر هفته تاکید مراجع تقلید و مراکز حوزوی بر پیگیری مطالبات مردم از مسیر قانونی تحلیل سیاسی هفته دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه: تسریع همکاری بانک‌های دو کشور از جمله در سواپ ارزی و استفاده از پول‌های ملی ضروری است در جلسه هیات وزیران صورت گرفت اختصاص اعتبار به دامداران و پرورش دهندگان ماهی آسیب دیده از زلزله در کرمانشاه کلانتری در حاشیه نشست هیات دولت: طرح تعطیلی یک‌ماهه مدارس در زمستان را برای کاهش آلودگی هوا ارائه کرده‌ایم دور جدید اعزام به عتبات از 16 دی ماه آغاز می‌شود وزارت بهداشت: دانشگاه‌های خارجی مورد تایید بزودی معرفی می‌شوند