راهپیمایی مردم در محکومیت حوادث اخیر




مردم تعدادی از استان‌ها و شهرهای کشور دیروز 13 دی ماه با حضور در یک راهپیمایی خودجوش، تجمعات اخیر و حوادثی را که برخی موارد به آشوب و اغتشاش انجامید  محکوم کردند. در این راهپیمایی‌ها مردم با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه، از آشوب‌های اخیر اعلام برائت کرده، و خواستار پایان دادن به این تجمعات شدند. همچنین در این راهپیمایی‌ها مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار توجه دولت به مطالبات مردم شدند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در تجمع مردم اراک با تأکید بر اینکه «اجازه نخواهیم داد که ایران به سرنوشت سوریه و عراق دچار شود»، گفت: «طی 40 سال اخیر همواره ملت ایران و نظام مورد امتحانات الهی قرار گرفته  و هر بار سرافرازانه از این امتحان خارج شده است. برای این سربلندی، آگاهی، بیداری، هوشیاری و وحدت ملت خداوند را شاکریم.»  


 فضا برای اعتراض‌های
مسالمت آمیز مردم وجود دارد
استاندار ایلام نیز در اجتماع مردم شهر ایلام در اعتراض به ناآرامی‌ها و هنجارشکنی‌های اخیر کشور، گفت: «مسئولان با هوشیاری، مردم با بصیرت و همدلی و نیروهای نظامی با اقتدار باید توطئه‌های استکبار جهانی و عناصر داخلی آنها را خنثی سازند و اجازه هیچ گونه فعالیت خرابکارانه و آشوب طلبانه‌ای را به آنها ندهند.»
قاسم سلیمانی دشتکی، در عین حال با بیان اینکه در کشور فضا برای اعتراض‌های مسالمت آمیز مردم برای احقاق حق و حقوق آنها وجود دارد، یادآور شد: «عده‌ای با ایجاد جو تشنج آمیز و برهم زدن نظم و تخریب اموال عمومی اعتراض‌های مردم را به حاشیه برده و اصل نظام را با شعارهای ساختارشکنانه خود نشانه می‌گیرند.»
 چشمان بیدار ملت
در حال رصد نفوذ دشمنان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در راهپیمایی مردم بجنورد، مردم این استان را مردمی ولایتمدار، ولایت محور و ولایت باور توصیف کرد و با بیان اینکه «چشمان بیدار این ملت در حال رصد نفوذ دشمنان است»، گفت: «مدیران نظامی و انتظامی به خوبی از مردم حمایت کرده و نظم اجتماعی را کنترل کردند.  
سر مهره‌ها و اعضای اصلی اغتشاشات اخیر در خراسان شمالی بازداشت شده اند و در اطلاعات به دست آمده غریب به اتفاق آنها، اهل این استان نبوده اند.» همچنین آیت‌الله موسوی ‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه «اغتشاش و ایجاد ناامنی حرکت دشمن و مطالبه‌گری، کار دوستان است»، حضور مردم اهواز در راهپیمایی «شکوه وحدت» را نشانه بصیرت، درایت و رشد و بلوغ سیاسی در سراسر ایران دانست و در عین حال گفت: «مردم بدانند که ما موضوعی به نام انتقاد سازنده داریم. احتمال می‌رود- البته هنوز واقع نشده ـ که در آینده قرار است بی‌مهری در مورد آب‌های کارون، دز، کرخه و مارون در حق ما شود. ما همچون کوه ایستاده‌ایم و مانع می‌شویم و مخالفت می‌کنیم. این مخالفت‌ها به پشتیبانی مردم از طرف استاندار، نمایندگان خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد و به هیچ وجه از حقوق شما مردم شریف کوتاه نخواهیم آمد. شما مردم عزیز حق‌تان است که انتقاد سازنده نسبت به مسئولان داشته باشید. مطالب خود را به صورت سازنده بگویید. اغتشاش و ایجاد ناامنی، حرکت دشمن است اما مطالبه‌گری و درخواست حقوق، کار دوستان است.»
 مردم نشان دادند
جلوی  اغتشاشگران می‌ایستند
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه هم در حاشیه مراسم راهپیمایی روز گذشته مردم شهر کرمانشاه گفت: «مردم ایران به خوبی نشان دادند اگر گروهی به بهانه مطالبات اقتصادی بخواهند به اموال عمومی و اصل انقلاب ضربه بزنند، جلوی آنها خواهند ایستاد.» بازوند با تأکید بر اینکه ما هم قبول داریم که مردم مطالبات اقتصادی دارند و از بیکاری رنج می‌برند، گفت: «دولت در تلاش است  وضعیت بهتری را برای مردم فراهم کند.»
دیروز سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان تهران در گفت‌وگو با فارس، با اعلام برگزاری راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه شهرستان‌های استان تهران در اعتراض به اغتشاشات و ساختارشکنی‌های اخیر گفت: این راهپیمایی مخصوص شهرستان‌های استان تهران است ولی راهپیمایی شهر تهران به زمان دیگری موکول شده و برای برگزاری مراسمی پرشکوه در پایتخت بررسی و تصمیم‌گیری لازم در حال انجام است.