مکاتبه برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در مناطق آرام شده


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه هفته جاری این کمیسیون برای بررسی حوادث اخیر، گفت که احتمالاً در روز جمعه فیلتر تلگرام و اینستاگرام برداشته می‌شود. به گزارش «ایران آنلاین»، علیرضا رحیمی
در کانال تلگرامی‌اش به ارائه توضیحاتی در مورد جلسه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی درباره حوادث اخیر پرداخت و یادآور شد: در جلسه دوشنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی همه مسئولان ارشد از دستگاه‌های مختلف حضور یافتند و دو ساعت مبسوط حوادث اخیر مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.



به‌دنبال نگرانی‌های مردم از فیلتر تلگرام، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات بارها تلاش کرده است تا به‌کاربران اطمینان دهد این مشکل، مقطعی و موقتی است و این بار نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت بر این موضوع تأکید کرد. به گزارش«ایران»، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در حال مکاتبه برای رفع فیلتر در بخش‌هایی هستیم که آرامش برگشته است. وی همچنین افزود: با مدیر تلگرام هم مکاتبه کرده‌ایم تا از فعالیت کانال‌هایی که اقدامات تروریستی می‌کنند جلوگیری شود. فیلتر تلگرام البته علاوه بر وزیر ارتباطات، بسیاری دیگر از مقامات و مسئولان را نیز به واکنش وا داشته که یکی از آنها، علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی است. این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کانال تلگرامی خود از احتمال رفع انسداد تلگرام و اینستاگرام تا روز جمعه خبر داده است.