بررسی موضوع دخالت یک مسئول‌سابق در اغتشاشات




سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز، روز پایان فتنه 96 است.


به گزارش سپاه نیوز وی روز گذشته، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما و شبکه خبر با بیان اینکه«امریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود به داعش دستور ورود به ایران را داده‌اند و برخی تیم‌های پیشروی آنها نیز وارد شده‌اند تا دست به انفجار و خرابکاری بزنند» تأکید کرد: پیشروهای این گروه جنایتکار هم‌اکنون کاملاً تحت کنترل هستند و نیروهای ضعیف این گروهک تروریستی هم اگر جرأت دارند از مرزهای ایران اسلامی عبور کنند.
سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه«مشکلات اقتصادی، گرانی و بحث بیکاری همیشه دغدغه ملت ایران بوده است و در مقاطعی از زمان وضعیت از این دوران هم سخت‌تر بوده است» گفت: باید دردها و مشکلات مردم توسط مسئولان بخوبی شنیده شود و بدانند مسئولان به فکر حل مشکلات مردم هستند.
وی افزود: اگر انصاف داشته باشیم می‌بینیم رشد طبقه متوسط در کشور ما قابل توجه است و آمار جهانی نشان می‌دهد بخشی از طبقه محروم وارد طبقه متوسط شده‌اند اما سبک توسعه و تبلیغات و شیوه مصرف در کشور ما به سمتی است که نگاه بیشتر مردم به قشر مرفه است و برای همین نیازها هیچگاه تمام شدنی نیست.
سرلشکر جعفری گفت: سپاه آماده است به کمک دولت بشتابد و برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی نیروهای خود را متمرکز کند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.
شهادت دو بسیجی
درناآرامی‌های اخیر
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: کشته‌سازی یکی از برنامه‌های اصلی فتنه‌گران و اربابان آنها در اغتشاشات اخیر بود و می‌خواستند کاملاً به صورت جدی و هدفمند جان مردم چه کودک و چه بزرگ را بگیرند و به گردن حکومت اسلامی ایران بیندازند. وی گفت: این کشته سازی‌ها را در قهدریجان، ایذه و نجف آباد دیدیم که حتی دو برادر بسیجی را با گلوله ساچمه‌ای و چاقو به شهادت رساندند و این جنایات را از لابه لای جمعیت هدایت می‌کردند.
وی تأکید کرد: اگر دراین شرایط آمادگی‌های امنیتی نبود شدت این فتنه بسیار گسترده‌تر از این می‌شد و از سوی دیگر شرایط فضای مجازی نیز به هیچ وجه مناسب نبود و برخی به علت مصالح یا بی‌توجهی به هشدارها کنترل این فضا را از دست دادند. سرلشکر جعفری گفت: آمادگی امنیتی ما و بصیرت مردم باعث شد دشمن شکستی دوباره را تجربه کند چرا که اگر وضعیت ما مانند مصر، تونس و لیبی بود شاید جمهوری اسلامی ایران ضرر جبران‌ناپذیری را تجربه می‌کرد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ادعای برخی مسئولان استان خراسان رضوی مبنی بر دخالت جریان منسوب به یکی از مسئولان سابق در آغاز این تجمع و اعتراض در مشهد و برخی مناطق دیگر که در ادامه از دست رها شد و به اغتشاش و فتنه رسید، گفت: این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: نیروهای امنیتی درحال بررسی این مسأله هستند و اگر به دخالت این مسئول سابق برسند قطعاً متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.
ورود سپاه به ناآرامی‌های سه استان
وی با بیان اینکه «در فتنه اخیر سپاه تنها در سه استان اصفهان، لرستان و همدان به‌طور محدود وارد عمل شد» ، افزود: بیشترین اجتماع شهری در این فتنه در اوج آن تجمع هزار و پانصد نفری بود و در کل کشور در اوج اغتشاشات نیز حدود 15 هزار نفر حضور داشتند. سرلشکر جعفری تأکید کرد: باید از ملت غیور ایران اسلامی تشکر کرد چون به محض اینکه متوجه شدند دست بیگانگان و فتنه گران در کار است راه خود را هوشمندانه از آنها جدا کردند و با تمام مشکلات اقتصادی که داشتند به دفاع از آرمان‌های انقلاب و ایران اسلامی پرداختند.
سرلشکر جعفری افزود: بسیاری از اغتشاشگرانی که از روز جمعه به بعد در مرکز فتنه بودند همه آموزش دیده ضدانقلاب و منافقین بودند که دستگیر شدند و بشدت با آنان برخورد خواهد شد. سرلشکر جعفری تأکید کرد: علاوه بر 5 هزار نیرویی که خانم کلینتون اعلام کرد برای ایجاد آشوب و فتنه و ناامنی در ایران آموزش داده‌اند، تعداد قابل توجهی دیگر از عوامل ضدانقلاب، سلطنت طلب و منافقین داخلی مأموریت یافتند اغتشاش و فتنه را گسترش دهند.
فرمانده کل سپاه گفت: همزمان در فضای مجازی با 3 هزار نیروی جدید شبکه‌سازی را آغاز کردند و در آستانه سالگرد حماسه 9 دی ، مشکلات اقتصادی را بهترین بهانه برای آشوب در کشور دانستند.
سرلشگر جعفری افزود: عدم کنترل فضای مجازی که مدیریت آن در خارج از کشور است و کوتاهی مسئولان در کنترل این فضا نیز به اغتشاشات شدت داد، اما زمانی که فضای مجازی کنترل شد، شاهد کاهش فتنه گری‌ها بودیم.

نیم نگاه
اعتراض ها  با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان
به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است.  نیروهای امنیتی درحال بررسی این مسأله هستند
و اگر به دخالت این مسئول سابق برسند قطعاً متناسب
با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد