وزیر خارجه فرانسه را بدون عذرخواهی به ایران راه ندهید


سرویس سیاسی-
چند روزی است که در ایران عده‌ای با سوءاستفاده از اعتراضات آرام و بحق مردمی در مورد مطالبات اقتصادی با حمله به اماکن عمومی، مردم و نیروهای انتظامی آسایش عمومی را سلب کرده و در حال موج‌سواری‌اند. رهبران آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور اروپایی از جمله فرانسه نیز در حالی که تا دیروز مردم ایران را تروریست می‌خواندند و شدیدترین تحریم‌ها را علیه این ملت مظلوم و سربلند تحمیل کرده بودند از اغتشاشات این عده حمایت کرده‌اند.
پس از تماس تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه، کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای به جزئیات این گفت‌وگو پرداخت و اعلام کرد که سفر وزیر خارجه این کشور به تهران به تعویق افتاده است.
آنچه که در بیانیه کاخ الیزه از تماس تلفنی به روشنی به چشم می‌آید دخالت وقیحانه پاریس در امور داخلی ایران است، چنان‌که در این بیانیه آمده است که ماکرون در تماس تلفنی خود با روحانی از برخورد با اغتشاشگران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتنداری ایران و احترام به حقوق اساسی آنها شده است!


ژست مضحک فرانسه در واکنش به اغتشاشات در ایران، در حالی است که این کشور سال‌هاست که میزبان گروهک تروریستی منافقین است.گروهکی که ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است. در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی برای حفظ عزت کشور، لازم است تا زمانی‌که پاریس از ایران عذرخواهی نکرده، مانع از سفر وزیر خارجه آن به ایران شود.
اغتشاشات در فرانسه
واکنش مقامات فرانسوی درخصوص ناآرامی‌ها در ایران در حالی است که بیش از 1000 دستگاه خودرو در شب سال جدید میلادی در این کشور از سوی معترضان به آتش کشیده شده و نیروهای امنیتی نیز 5۱0 نفر از این افراد را دستگیر کرده‌اند.
ماکرون که جنایات آشوبگران و قاتلان مردم در ایران را «اعتراض مدنی» جا زده بود بلافاصله بعد از آغاز شورش‌های اجتماعی در کشورش در توئیتی خواستار ‌اشد مجازات برای حمله‌کنندگان به پلیس شد! به دنبال این حادثه ماکرون دستور بازداشت فوری و مجازات مجرمین را داد و ژرار کلمب وزیر کشور فرانسه نیز اعلام کرد به زودی مهاجمان به سزای اعمالشان خواهند رسید چرا که «حمله به نیروهای پلیس حمله به جمهوری فرانسه است».
حمایت آمریکا از آشوبگران
مقامات دولتی آمریکا گفتند رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش «مایک پنس» آشوب‌های اخیر در ایران را فرصتی برای تغییر حکومت در این کشور دانسته و حمایت‌ها از آشوبگران را افزایش خواهند داد.
«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در یک سخنرانی ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره ایران بار دیگر به حمایت از آشوبگران و تخریبگران در برخی از شهرهای ایران پرداخت.
هیلی در این سخنرانی شعارهای ساختارشکنانه‌ای که در برخی از اجتماعات آشوبگران توسط عده‌ای معدود سر داده شده بود را قرائت کرد.  او گفت: «دولت ایران فعالانه در تلاش است شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای ارتباطی که اجازه می‌دهد صدای شهروندان شنیده شود را مسدود کند. آمریکا قصد دارد صدای مردم ایران را رساتر کند.»
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه «مردم ایران فریاد آزادی سر داده‌اند» گفت: « ما نباید ساکت باشیم. تمامی افراد دوستدار آزادی بایستی از آرمان آنها حمایت کنند.»
دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل اظهارات نیکی هیلی را‌ اشک تمساحی تهوع‌آور و حمایت از خشونت‌طلبی و آتش‌افروزی در ایران خواند و تصریح کرد:‌ مردم ایران اجازه نمی‌دهند خشونت و ویرانگری، حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی آنها را تخریب کند.
واکنش روسیه
به گزارش تسنیم، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «آلکسی پوشکوف» سناتور بلندپایه روس به اظهارات «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در‌باره ضرورت تشکیل نشست فوری شورای امنیت در مورد ایران واکنش نشان داد.
پوشکوف به طعنه گفت:«هیلی همیشه به فکر صلح و امنیت است. پیش از این نگران اوضاع در سوریه بود و اکنون نیز نگران «صلح، امنیت و آزادی» در ایران است. ولی اگر واقعیت را بگوییم، او در فکر تغییر رژیم سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است».
تماس تلفنی اردوغان با روحانی
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز(چهارشنبه) به صورت تلفنی با «روحانی» همتای ایرانی خود درباره آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران گفت‌وگو کرد.
به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، اردوغان در این تماس تلفنی ضمن اعلام حمایت خود از روحانی، بر اهمیت وجود ثبات و امنیت در ایران برای ترکیه تاکید کرد.
بیانیه موگرینی
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای درباره آشوب‌ها در برخی شهرهای ایران منتشر کرده و به نمایندگی از اتحادیه اروپا درباره لزوم حفظ «آزادی بیان و تجمعات» سخن گفت.
پیش‌تر، سخنگوی فدریکا موگرینی گفته بود: ما انتظار داریم حق اعتراضات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان محفوظ باشد. ما به رصد تحولات ادامه خواهیم داد.
مسئله داخلی
«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت‌و‌گو کرد.
بنا به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح»، چاووش‌اوغلو جزئیاتی درباره دیدار با وزیر خارجه ایران در اختیار خبرنگاران در آنکارا قرار داد.
وزیر خارجه ترکیه گفت که ظریف به وی گفته است که اوضاع در ایران به بدی و گستردگی آن چیزی نیست که رسانه‌ها به تصویر می‌کشند.
چاووش اوغلو گفت که مخالف هرگونه مداخله خارجی در قضیه ایران است زیرا این یک موضوع داخلی است و ترکیه امیدوار است که ثبات و صلح به زودی در ایران برقرار شود.
اظهارات وی در حالی مطرح شده است که ترامپ و «بنیامین نتانیاهو»  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا از آشوب‌های ایران حمایت کردند و رئیس‌جمهور آمریکا خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع شد.
واکنش نوری المالکی
«نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق، به آشوب اخیر در ایران واکنش نشان داد و در پاسخ به سؤال برخی از خبرنگاران درباره حوادث جاری در ایران گفت که این اتفاقات در جمهوری اسلامی ایران یک مسئله داخلی است.
به نوشته پایگاه خبری «المستقله»، وی تاکید کرد: با وجود آنکه آنچه که در جمهوری اسلامی روی می‌دهد، یک امر داخلی است هرچند که دشمنان ایران و عاملان آنها در داخل به دنبال ایجاد هرج و مرج و شورش هستند.
معاون رئیس‌جمهور عراق با محکوم کردن هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی ایران یا هر کشور دیگری، به آرامش و اتخاذ اقدامات مناسب در راستای منافع ملت ایران فراخواند.
نوری المالکی افزود: ما بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران که با اراده مردم و رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد، با همبستگی ملی و رهبری مقام معظم رهبری تمام توطئه‌های خارجی را ناکام خواهد گذاشت و تمامی مزدوران داخل ایران و دشمنان خارجی از ناکامی و شکست رنج خواهند برد.