رهبر انقلاب: دشمن منتظر یک رخنه برای ضربه به ملت است

حضرت آیت ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز گذشته در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های معظم شهیدان به حوادث اخیر در برخی شهرهای کشور اشاره و نکاتی را در این باره مطرح کردند. در ادامه متن سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا... خامنه ای منتشر می شود.
ملت ایران تا ابد مدیون شهداست
خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، خانواده های معظم و مکرّم شهیدان دوران دفاع مقدس و شهیدان انقلاب. تا ابد این ملت مدیون فرزندان شماست. چون هر چه که این ملت در این سال ها به دست آورده است، عزّت این ملت، امنیّت این ملت، پیشرفت این ملت، همه و همه مدیون این جوان های عزیزی است که دل از خانه و خانواده و پدر و مادر و همسر و فرزند و این ها کندند و رفتند سینه سپر کردند در مقابل دشمن؛ آن هم دشمنی که همه‌ دنیا در مقابل ما از او حمایت می کردند، هم غرب، هم شرق، آن روز، هم ارتجاع منطقه، همه و همه از این دشمن خبیث بعثی ما حمایت می کردند. اگر جوان های دلاور و شجاع و فداکاری وجود نداشتند مثل جوان های شما که بروند و خودشان را مثل یک سپری، مثل یک سدّی در مقابل دشمن قرار بدهند، این دشمن پایش به داخل کشور می کشید و می رسید و به هیچ چیزی رحم نمی کرد. شما الان ببینید در شمال آفریقا، در بعضی از کشورهای منطقه‌ غرب آسیا چه خبر است. آن چه که در ایران با حضور بعثی‌ها اتفاق می افتاد، ده برابر بدتر از آن چیزی بود که امروز در لیبی هست، چند سال در سوریه بود، مدّت ها در عراق بود و از این قبیل. کی مانع شد، کی جلو این خسارت عظیم تاریخی و ملی را گرفت؟ جوان‌های شما، همین شهدا. و به نظر من ارزش خانواده‌های شهدا، این پدری که سه شهید را از دست داده، مادری که سه شهید را از دست داده، بعضی‌ها سه شهید، بعضی دو شهید، بعضی‌ها پنج شهید، بیشتر، ارزش این ها کمتر از ارزش آن شهدا نیست. آن شهید جوان بود، پر از احساسات بود، حماسه داشت رفتند جلو، این پدر و مادر این دسته‌گل را تربیت کرده بودند، زحمت کشیده بودند، بزرگ کرده بودند، به این حد رسانده بودند، جلوی چشم شان رفت و جسدش برگشت، گاهی جسدش هم برنگشت.
دشمنان در قضایای اخیر هم‌پیمان شدند تا برای نظام مشکل ایجاد کنند


شجاعت پدرها و مادرها و فداکاری پدرها و مادرها به نظر من کمتر از جوان‌های شان نیست و من مکرّر به خانواده‌ شهدا می گویم که خدا سایه‌ خانواده‌ شهدا را از سر این ملت کم نکند. خانواده‌ شهدا خیلی حق دارد، خیلی برای این کشور ارزش دارند، شهدای عزیز هم که واقعاً همین جور. حالا جایگاهشان پیش خدای متعال که به جای خود، امّا تأثیرشان در کشور و وجودشان در کشور هم یک مسئله‌ بسیار مهمی است. دشمن منتظر یک فرصت است، منتظر یک رخنه است که از این رخنه وارد بشود.شما همین قضایای این چند روز را مشاهده کنید. همه‌ کسانی که با جمهوری اسلامی بدند، آنی که پول دارد، آنی که سیاست دارد، آنی که سلاح دارد، آنی که دستگاه امنیتی دارد، همه دست به دست روی هم می گذارند برای این که بلکه بتوانند برای نظام اسلامی و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مشکل درست کنند.
راجع به قضایای این چند روز با مردم عزیزمان حرف خواهم زد
حالا من ان‌شاءا... حرف هایی دارم راجع به قضایای این چند روز، با مردم عزیزمان حرف دارم من حرف خواهم زد ان‌شاءا... در وقت خودش. یعنی دشمنی به جای خود باقیست. آن چیزی که می تواند جلوی اعمال دشمنی را بگیرد، روح شجاعت و روح فداکاری و روح ایمان است که نمونه‌ کامل اش این بچه‌های شما بودند، این جوان‌های شما بودند و من اظهار ارادتم به خانواده‌ شهدا یک اظهار ارادت واقعی است. قدر شهید و خانواده‌ شهید و پدر و مادر شهید و همسر شهید و فرزند شهید را می دانیم، می دانیم که این ها چه حق بزرگی به گردن کشور و انقلاب و نظام و تاریخ ما دارند. امیدواریم ان‌شاءا... خداوند متعال همه‌ شماها را محفوظ بدارد و شهدای تان را با پیغمبر محشور کند.