ترامپ به جای مداخله در دیگر کشورها به فکر 50 میلیون گرسنه آمریکایی باشد

در حالی که آمار‌های رسمی نشان‌دهنده آن است که یک ششم جمعیت آمریکا یعنی بیش از 50 میلیون نفر غذایی برای خوردن نداشته و گرسنه هستند ، رئیس‌جمهور آمریکا به فکر مداخله در امور دیگر کشورها و توهین به ملت‌های مقاوم جهان است!
مؤسسه غیرانتفاعی «دو سامسینگ» آمریکا اعلام کرد از هر ۶ آمریکایی یک نفر در معرض گرسنگی قرار دارد و ۴۹میلیون آمریکایی برای اینکه غذایی روی میز خود بگذارند با مشکل مواجه‌اند.
به گزارش تسنیم، آمارهای مؤسسه غیرانتفاعی «دو سامسینگ» نشان می‌دهد که از هر 6 آمریکایی یک نفر در معرض گرسنگی قرار دارد. بر اساس تعریف وزارت کشاورزی آمریکا «عدم امنیت غذایی» به عدم دسترسی گاه به گاه تمام اعضای یک خانواده به مواد غذایی گفته می‌شود. در سال 2011 تعداد خانوارهای آمریکایی مواجه با «عدم امنیت غذایی» که دارای فرزند بودند به 20.6 درصد رسید در حالی که این رقم بین خانوارهای فاقد فرزند 12.2 درصد بود.
پدیده «عدم امنیت غذایی» در تمام ایالت‌های آمریکا دیده می‌شود. در سال 2013 میلادی، 17.5 میلیون خانوار آمریکایی از ناامنی غذایی رنج می‌بردند. امروز تعداد بیشتری از مردم آمریکا برای سیر کردن شکم خود به بانک‌های توزیع مواد غذایی محتاج هستند.


بر اساس این گزارش، 49 میلیون آمریکایی برای اینکه غذایی روی میز خود بگذارند با مشکل مواجه‌اند. بیش از یک‌پنجم کودکان آمریکایی در معرض ریسک گرسنگی قرار دارند. این رقم بین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و لاتین‌تبارها به یک‌سوم می‌رسد.
آمارهای این مؤسسه همچنین حاکی است بیش از 20 میلیون کودک آمریکایی برای سیر کردن شکم خود در مدارس غذای رایگان یا ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند، این در حالی است که کمتر از نیمی از این کودکان صبحانه می‌خورند و تنها 10 درصد به مراکز توزیع غذا در ایام تعطیلات تابستان دسترسی دارند.
از هر 7 آمریکایی یک نفر در برنامه کمک‌تغذیه تکمیلی دولت آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند که تقریباً نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، این در حالی است که سالانه 40 درصد از مواد غذایی موجود در آمریکا معادل حدود 165 میلیارد دلار دور ریخته می‌شود که می‌تواند برای سیر کردن 25 میلیون آمریکایی مصرف شود.
بین ایالت‌های مختلف آمریکا 8 ایالت آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، تگزاس، تنسی، کارولینای شمالی، میسوری، جورجیا و اوهایو از بالاترین میزان عدم امنیت غذایی برخوردارند.
فقر و نابرابری در آمریکا بیداد می‌کند
اخیرا گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که علیرغم ثروت کلان دولت آمریکا فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند.
به گزارش تسنیم به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، فیلیپ آلستون، بازرس سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و فقر، با مسئول دانستن دولت آمریکا و رئیس‌جمهور آن پیرامون سختی‌های اعمال‌شده به‌روی شهروندان آسیب‌پذیر این کشور، بازدیدهای منطقه به منطقه در آمریکا را شروع کرده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص حقوق بشر و فقر، در جایگاه قبلی خود به‌عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص اعدام‌های غیرقانونی، دولت اوباما و سازمان سیا را نیز برای حملات و کشتار غیرقانونی بسیاری از شهروندان بی‌گناه مورد انتقاد قرار داده بود.
وی در مصاحبه‌ای تأکید کرد: علی‌رغم ثروت کلان دولت آمریکا، فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند.
در سال 2016، مرکز استنفورد آمریکا را از نظر درآمد و برابری مالی، جزء ده کشور آخر رده‌بندی اعلام کرد. سیاست‌های جدید ترامپ نظیر برداشتن بیمه درمانی برای میلیون‌ها خانواده از قشر ضعیف و همچنین تغییرات اخیر در سیستم مالیاتی که تنها به‌سود قشر ثروتمند جامعه است، این اوضاع را وخیم‌تر کرده‌اند.
ترامپ به جای توهین به ملت ایران
به فکر گرسنگان آمریکایی باشد
حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در یادداشتی با‌اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره ملت ایران نوشت: آمریکا و غرب خوب می‌دانند که ما خواهیم توانست مشکلاتمان را خودمان حل کنیم، اما عجیب آنجاست که ترامپ که پیش از این در توهینی آشکار، ملت ایران را «ملتی تروریست» خوانده بود، حالا به بهانه دلسوزی منافقانه با شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراض‌آمیز در ایران، در توهینی دیگر ملت ایران را «ملتی گرسنه» که نیاز به ترحم دارند، خوانده است. این در حالی است که او رئیس‌جمهور کشوری است که با داشتن عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد قدرتمند جهان، مردمش سال‌هاست با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و اختلاف طبقاتی در آن بیداد می‌کند.
بنا به آمار رسمی از جمله اطلاعات سازمان آمریکایی امداد برای کمک به گرسنگان آمریکا (فیدینگ آمریکا) که هر کس می‌تواند با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت به آن دسترسی داشته باشد، از هر هشت نفر جمعیت آمریکا یک نفر گرسنه است. بر اساس این آمار وحشتناک، 42 میلیون نفر از مردم آمریکا در گرسنگی به سر می‌برند که 13 میلیون نفر از آنان از کودکان و بیش از پنج میلیون نفر از آنان از سالمندان هستند.
آیا بهتر نیست به جای این توهین‌‌های بی‌سابقه از سوی رئیس‌جمهور یک کشور به ملتی سرافراز در طول تاریخ، وی از ملت ایران بخواهد که برای کمک به گرسنگان آمریکا به این کشور کمک کنند؛ ملت ایران با وجود مشکلات خود، دست کمک او را رد نخواهند کرد.