این تصویر را همه‌جا منتشرکنید


گروه جهان/  سال 2018 در میان آتش‌بازی‌های تماشایی و چراغانی‌های رنگارنگ و فوق‌العاده آغاز شد اما با نگاهی به پیام‌های سال نو رهبران جهان که سعی می‌کردند به مردم خود امید سالی بهتر را بدهند، بخوبی می‌شد بیم تکرار و ادامه دار شدن حوادث تلخ 2017 را احساس کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیم و امید را می‌شود در پیام پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان مشاهده کرد؛ او از جنگ‌ها، بی‌عدالتی‌ها، وخامت اوضاع اجتماعی و محیط زیستی و سایر بلایای ساخت دست بشر که سال ۲۰۱۷ را به نابودی کشاند، انتقاد کرد و گفت: جنگ‌های سال ۲۰۱۷ نشانه‌ای از این غرور نامعقول و مکرر است. اقدامات ما علیه بشریت و علیه خودمان،‌ برابری و حقیقت باعث وخامت اوضاع بشری، اجتماعی و محیط زیستی شده است.
ما در پیشگاه خداوند و برادران مسئولیم. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز 2017 را سالی مملو از عقبگردها توصیف کرد و گفت: در آستانه سال ۲۰۱۸ از کشورها درخواست نمی‌کنم، بلکه هشدار می‌دهم؛ یک هشدار قرمز برای جهان ما. گوترش خطاب به رهبران جهان گفت: شکاف‌ها را کم کنید، روی اختلافات پل بسازید، اعتماد را از طریق متحد کردن مردم حول اهداف مشترک بسازید.» به گزارش الیوم السابع، احمد الطیب، شیخ الازهر نیز در سخنانی مشابه گفت: قحطی در آفریقا، سرکوب و ستم در میانمار، اشغال فلسطین، تلاش برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان و غارت مقدسات آن همگی مسائلی هستند که باید در سال جدید در صدر توجه قرار بگیرند و فرهنگ تسامح و همزیستی در سراسر دنیا رواج یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که کشورش کمتر از سه ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کند، «بهترین تغییرات» در ۲۰۱۸ را برای هموطنانش آرزو کرد خواهان «صلح و سعادت برای روسیه» شد. به گزارش روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز که علاقه زیادی به میانجیگری در بحران‌های مختلف دارد، تصریح کرد: ترکیه نمی‌تواند آینده خود را بدون حل مشکلات منطقه تضمین کند. برای رسیدن به این هدف اگر شرایط ایجاب کند، سیاست ریسک‌پذیرتری را دنبال خواهیم کرد. شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین که کشورش در  ردیف اول متهمان تولید گازهای گلخانه‌ای قرار دارد، متعهد شد، پکن سهم خود را در دفاع از نظم بین‌المللی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام دهد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری 40 ساله فرانسه نیز محبوبیتش در 8 ماهی که از ورودش به کاخ الیزه می‌گذرد، کاهش چشمگیری داشته، به مردمش وعده داد با «مسائل ناراحت کننده» مربوط به امور داخلی کشورش مقابله کند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در حالی که کشورش برای نخستین بار از سال 1949 تاکنون در شب کریسمس و آغاز سال نو میلادی، فاقد دولت بود، قول داد، تلاش می‌کند با تشکیل هر چه سریع‌تر دولت، به بن‌بست سیاسی در این کشور پایان دهد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، امیر قطر هم که کشورش سال 2017 تحت تحریم‌های سخت عربستان و متحدان آن قرار گرفت، در صفحه توئیتر خود نوشت: «۲۰۱۷ برای ملت‌های منطقه سالی سنگین بود، برای مردم کشورم و جهان در سال ۲۰۱۸ آرزوی خیر و نیکی می‌کنم.»


پیام‌های چالشی تبریک سال نو در امریکا
 به‌گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در سخنان سال نوی خود با افتخار از موفقیت‌های اقتصادی‌اش در سال 2017 سخن گفت و ابراز امیدواری کرد، سال ۲۰۱۸ یک سال «فوق‌العاده» باشد. او گفت: معتقدم بازار بورس به رشد خود ادامه خواهد داد و کمپانی‌های بیشتری به امریکا خواهند آمد. اما لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه برخلاف ترامپ، سال 2018 را «سالی با خطر شدید» توصیف کرد و با اشاره به سیاست‌های اشتباه ترامپ در شبه جزیره کره طی سال 2017 به این مناقشه پرداخت و گفت: «ما فرصت داریم در سال 2018 به برخی عوامل واقعاً بد ضربه‌های مرگبار بزنیم.» جیمز کومی، رئیس اخراجی پلیس فدرال امریکا هم با به چالش‌ کشیدن اخلاق سیاسی ترامپ گفت: امیدوار است امریکا در سال 2018 به روشی اخلاق‌مدارانه رهبری شود.

برش
پاپ: این تصویر را همه جا پخش کنید
رهبر کاتولیک‌های جهان همزمان با آغاز سال نو میلادی و بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره، دستور داد کارت‌هایی که تصویر دردناک و دلخراش یکی از قربانیان بمباران اتمی ناکازاکی را به تصویر می‌کشد تحت عنوان «ثمره جنگ» چاپ و همه جا توزیع شوند. در عنوان منتشر شده زیر این کارت آمده است: غم و ناراحتی این پسر جوان تنها از چهره و حالتش که لبان خود را گاز می‌گیرد و خون از لب‌هایش جاری است، مشخص می‌شود. به گزارش روزنامه دیلی میل، این تصویر دلخراش و ناراحت‌کننده پسری را نشان می‌دهد که در صف مرده سوزخانه ایستاده و برادر فوت شده خود را روی شانه‌هایش حمل می‌کند.