ورزش با ایران هراسی می جنگد

رئیس جمهوری ورزش در کشور را عامل غرور و وحدت ملی دانست که در کنار آن تعامل سازنده با جهان به نمایش در می آید، گفت: ورزش با ایران هراسی می جنگد و تعامل با جهان را می آفریند.
به گزارش تفاهم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیروز در آیین تجلیل از قهرمانان و نشان آوران المپیک و پارالمپیک که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه ورزش در کشور برای ما غرور و وحدت ملی می آفریند، افزود: امسال که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، اقتصاد ما هم به ورزش ارتباط دارد و بخشی از ورزش ما اقتصاد ورزشی است.
روحانی گفت: ابزار و وسایل باشگاه ها و توریسم ورزشی در سبد اقتصاد ورزشی قرار دارند و بالاتر از آن ورزش با ایران هراسی می جنگد و گفت و گو و تعامل با جهان را می آفریند.وی با یادآوری برگزاری مسابقات جهانی کشتی آزاد که در کرمانشاه برگزار شد، گفت: در کرمانشاه چه کردید، دولت آمریکا را شرمنده کردید. به کشتی گیران ویزا داد و مردم بزرگوار کرمانشاه میهمان نوازی کردند، دنیا هم این عظمت ایران را قضاوت کرد.
رییس دولت یازدهم افزود: ما در کنار ورزش، تعامل سازنده با جهان و در کنار آن نشاط برای اقتصاد داریم. جاذبه گردشگری به وجود می‌آوریم پس ورزش هم امنیت، وحدت، نشاط، سلامت، غرور و فرهنگ ملی و اسلامی و هم اقتصاد است. ورزش می تواند ما را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خوشحالم که در روزهای پایانی سال و روزهایی که فضای ما به عطر دختر پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) معطر است، فرصت یافتم تا باز هم در کنار ورزشکاران عزیز، قهرمانان بزرگوار و افتخار آفرینان باشم.روحانی تاکید کرد: ورزش و قهرمانی در وادی ورزش از دیدگاه های مختلف برای ما حائز اهمیت است. مسایلی که تعلق به فرد، شهر، قومیت،‌مذهب خاص ندارد و تمام اتباع ایرانی یکپارچه نسبت به آن تاثیر می پذیرند، از دید ملی برای ما فوق العاده اهمیت دارد.رئیس جمهوری ورزش قهرمانی را همچون علم، دانش و هنر برای ملت ایران مایه افتخار دانست و گفت: یکی از آثار مهم ورزش در سطح همگانی؛ عمومی و مسابقات داخلی یا بین المللی ایجاد امید، نشاط و شادابی است. تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، انتخابات سراسری، هنر ایرانی، علم و دانش ایرانی و ایرانیان یک موضوع ملی است، از آن طرف هم برخی از مشکلات ما،‌ملی است. مسایل نارسایی ها در زمینه محیط زیست، آب، اقتصادی و معیشت مردم ملی است.روحانی تاکید کرد: ما یک ملت واحدیم و یک قانون اساسی ، یک کشور و یک رهبر عزیز و بزرگوار داریم و یک دولت و یک مجلس.وی با بیان این که همه تلاش ما باید غرور افتخار و عظمت این سرزمین و این ملت باشد؛ تصریح کرد: ایران و ایرانی دو واژه ای است که در همه مسایل ملی باید به آن توجه کنیم. ادامه در صفحه 2