جا نماز آب نکشید!

آرمان- حمید نظری:«برخی گروه‌ها آمادگی رقابت ندارند؛ دست به تخریب می‌زنند»؛ این سخنی بود که حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور هفته گذشته بیان کرد. هرچه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نزدیک می‌شویم، برخی جناح‌های خاص برای موجه جلوه دادن خود در نزد افکار عمومی، از هیچ تخریبی دریغ نمی‌کنند. از اتهام‌زنی به وزرای دولت تدبیر و امید گرفته تا فشار به نمایندگان مجلس. این رفتارها، ابزاری است که این افراد به عنوان تبلیغات انتخاباتی به کار گرفته‌اند. این ماجرا تا جایی پیش رفت که علی لاریجانی نیز به آن واکنش نشان داد و گفت: «برخی از تشکل‌ها و جریان‌هایی که تازه به وجود آمده و برای انتخابات فعالیت می‌کنند حق ندارند مطالبی را به دروغ در مورد مجلس مطرح کنند.» لاریجانی این صحبت را در حالی مطرح می‌کند که تخریب‌های این افراد به بهارستان نیز رسیده است و درباره مصوبه موسوم به «حقوق مدیران» بحث‌هایی غیرواقعی مطرح کرده‌اند.
توضیح لاریجانی درباره مصوبه جنجالی
پس از اینکه ماجرای حقوق‌های نجومی مطرح شد و این موضوع به اثبات رسید، مجلس تصمیم به جلوگیری از این موضوع گرفت که در آینده شاهد چنین مسائلی در کشور نباشیم. بنابراین مصوبه‌ای برای کنترل و نظارت بر دستمزد مدیران تصویب کرد. اما پس از این مصوبات، برخی جناح‌ها هجمه‌هایی را علیه این مصوبه‌ها به کار بستند. علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز گذشته مجلس و درباره مصوبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی در مورد حقوق‌ مدیران گفت: برخی از تشکل‌ها و جریان‌هایی که تازه به وجود آمده و برای انتخابات فعالیت می‌کنند، حق ندارند مطالبی را به دروغ در مورد مجلس مطرح کنند. ضمن اینکه برخی از اعضای آنها سابقه حضور در مجلس داشته‌اند و دریافتی‌های آنها در زمان نمایندگی مشخص است و ما می‌دانیم؛ پس جانماز آب نکشند برای مردم. لاریجانی ضمن توضیح درباره این مصوبه ادامه داد: این مصوبه تبصره‌ای داشت که با توجه به اینکه ممکن بود برخی کارکنان تخصصی و افرادی که در مناطق محروم اعم از پزشک و جراح فعالیت می‌کنند، می‌شد دریافتی بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال پزشکی که در خاش عمل جراحی می‌کند یا در مناطق محروم مرزی فعالیت دارد تا ۶۰ درصد نسبت به آن پیش‌بینی قبلی دریافتی بیشتری داشته باشد و این مربوط به مقامات نیست. وی گفت: لذا مجلس کار ضابطه‌مندی انجام داده و سقف حقوق مقامات را مشخص کرد و برای موارد استثنا، آن هم با تقاضای رئیس قوه یا معاون رئیس‌جمهور یا وزیر، پیش‌بینی‌هایی انجام شده است. لذا با این مصوبه مجلس کاملا حقوق مدیران محدود شده است.
لاریجانی خطاب به تخریب کنندگان: دروغ ممنوع!


هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، برخی جناح‌ها دست به تاسیس جبهه‌ها و احزابی می‌زنند که صرفا برای انتخابات فعالیت می‌کنند و بس! این جبهه‌ها در راستای منافع گروهی خود از هیچ تخریبی دریغ نمی‌کنند و بی‌توجه به مصالح کشور، سخنانی مطرح می‌کنند که البته بسیاری از آن بحث‌ها، پایه و اساس واقعی ندارند. در همین راستا، رئیس قوه مقننه با انتقاد از فضایی که از سوی یکی از جبهه‌های تشکیل شده برای فعالیت انتخاباتی در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: چرا در جامعه به خلاف می‌گویند مجلس حقوق‌های نجومی را قانونی کرد؟ این دروغ است، در حالی که مجلس با مصوبه خود حقوق‌های نجومی را محدود کرد و همه جاروجنجالی که در کشور بود برای حقوق ۵۰، ۶۰میلیونی بود، نه حقوقی که مجلس به تصویب رساند. وی ادامه داد: نکته بعدی هم این است که شورای نگهبان به آن ایراد گرفت و ما مجبور به اصلاح آن شدیم. اما برای من جالب است برخی تشکل‌هایی که تازگی‌ها هم به وجود آمده و در فضای انتخابات فعالیت می‌کنند، با بیانی بی‌ادبانه نسبت به مجلس حرف‌های نادرست زدند و جالب‌تر این است که رئیس کمیسیون تلفیق، آقای حاجی بابایی که جزو موسسان همین تشکیلات است، به من گفتند که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته، پس چرا به شورای نگهبان چیزی نمی‌گویید، در حالی که شورای نگهبان عامل آن بوده است. نکته مهمی هم نیست و به آن ایراد زیادی وارد نیست، اما لابد می‌ترسند از رد صلاحیت‌های خود. وی تاکید کرد: حرف مجلس و مصوبه مجلس روشن است و چاپ هم شده و کسی حق ندارد به آن توهین کند و اگر دوستان اعتراضی هم دارند به شورای نگهبان بگویند. اگر مقصود، بحث‌های انتخاباتی است حداقل خلاف نگویید و با ادبیات درست در مورد مجلس صحبت کنید. مگر امام (ره) نگفت مجلس در راس امور است؟ لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از رفتارهای ظاهرسازانه برخی افراد در فضای انتخاباتی، اظهار کرد: این آقایانی که می‌گویند ما خیلی قانونمداریم و طرفدار ولایت فقیه هستیم، چرا راجع به جایگاهی که امام (ره) و رهبری این‌قدر بر آن تاکید دارند حرف خلاف و دروغ می‌گویند و بی‌جهت اعتماد مردم را تخریب می‌کنند؟ این جاروجنجال راه انداختن خلاف مصلحت کشور و افکار عمومی است. مجلس زبان دارد و حرف خواهد زد و این‌طور نیست که شما به خاطر انتخابات حرف‌های خلافی بزنید و کسی چیزی به شما نگوید. ضمنا سابقه برخی از این آقایان در مجلس و دریافتی‌هایشان از مجلس مشخص است و وجود دارد و ما می‌دانیم چگونه بوده‌اند و چگونه دریافت کرده‌اند.