یک کارآفرین در ابتدا به صلاح جامعه و تولید اشتغال برای افراد فکرمی کند

تفاهم- گروه کارآفرینی: "راما هوشمند وزیری" در محله امیریه تهران به دنیا آمد. در دوران مدرسه بسیارکوشا و درس خوان بود و همیشه نمرات خوبی می گرفت.
شاید دلیلش، مادرش بود که دبیر بود و به فرزندانش برای خواندن درس سختگیری می کرد. در دوران دبیرستان تابستان ها درکارگاه هنری پدرش کار می کرد. همیشه لحظه شماری می کرد که تابستان بشود و بتواند در فضای کارگاه پدرش کار هنری یاد بگیرد. همیشه آرزو داشت درآینده مثل پدرش باشد.
هوشمند وزیری از آن دوران اینچنین
می گوید: متاسفانه آن زمان مثل الان به رشته های

هنری بهاء داده نمی شد. در دوران تحصیل، مدرس خصوصی ریاضیات و فیزیک بودم و از راه تدریس درآمد داشتم. هرموقع هم وقت آزادی پیدا می کردم درکارگاه هنری پدرم مشغول به آموختن و کار بودم.  یک سال هم به عنوان معلم در مدرسه تدریس کردم.  ولی به این کارعلاقه نداشتم و همیشه دوست داشتم که خودم کار مستقلی داشته باشم.
 به علت ازدواج و مشغله های بچه داری کمی از کار فاصله گرفتم تا اینکه در سال1381 آموزشگاه هنرهای تجسمی مثلث را  با خواهرم تاسیس کردیم. اوایل کار خیلی سخت بود. چون در فصل پائیز و زمستان باکمبود هنرجو مواجه شدیم.
ازنظر مالی خصوصا برای اجاره محل به مشکل برخوردیم، ولی به دنبال گرفتن سفارش کار هم بودیم. ابتدا تابلوهای نقاشی را روی پارچه و لباس باتیک انجام دادیم که کاربردی بود. کارگاه های آموزشی خاص برگزارکردیم. همین طورشعبه انجمن خوشنویسان درغرب تهران (مرزداران)را گرفتیم.
خلاصه به هرزحمتی که بود حداقل
هزینه ها را پوشش می دادیم و بعد از سال اول به درآمدزایی معقولی رسیدیم.
وی درباره تاسیس اولین غارموزه خصوصی ایران می گوید: به نظر من کار گروهی بسیارعالی است و به خصوص اینکه اگر به صورت فامیلی باشد، بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. وقتی یک استاد پیشکسوت تجربیات و علم خود را به نسل جوان تر(فرزندانش) انتقال می دهد و به صورت  گروهی کار و فعالیتی  انجام شود، انرژی تولید می شود که هر غیرممکنی را ممکن ساز می کند. حتی با دستان خالی و بدون هیچ پشتوانه ای
می توان کارهای بزرگی انجام داد. همانطور که این مجموعه تماما با هزینه شخصی و سعی و کوشش شبانه روزی پابرجا شد.
درحال حاضر، مدیر اجرایی موزه هستم و چون مدنظر این مجموعه کارآفرینی هست، بخش آموزش و تولید و فروش را داریم که مدیریت آن نیز با خودم هست. با توجه به بازار فروش و آثاری را که تولید می کنیم مخاطب بهتری پیدا کردیم. خدا را شکر خیلی از هنرجویان وفارغ التحصیلان
هنری را توانستم مشغول به کارکنم و به مسئولیت اجتماعی ام عمل کنم.
این کارآفرین درباره ویژگی های کارآفرینی می گوید: به نظر من یک کارآفرین با تاسیس و ایجاد یک مجموعه در ابتدا به صلاح جامعه و تولید اشتغال افراد فکر می کند. درحال حاضر رویکرد بخشی ازآثار هنری موزه بازیافت است. در موضوع محیط زیست بازیافت هنری موضوع مهم روز است. به همین منظور بخشی از فضای محوطه را به آثار بازیافتی تخصیص داده ایم که بسیارمورد توجه بازدیدکنندگان است. ایده ای نو و خلاقانه هست و برای اولین بار در موزه انجام شده است. تمام وسایل پلاستیکی، فلزی و چوبی و... را به یک اثر هنری تبدیل کرده ایم که به نوبه خود بی نظیراست. تاثیرگذاری که این آثار هنری بر روی بازدیدکنندگان به خصوص جوانان و دانش آموزان ودانشجویان دارد، بسیارموثر بوده است. ما خواسته ایم ثابت کنیم که با وسایل دورریز هم می توان وسایل مورد احتیاج مان مثل صندلی را تولید کرد. خلاق بودن و نوآوری از ویژگی های
کارآفرینی هست.  به نظر من خلاقانه ترین
کار برای پیشبرد یک برنامه تعریف روشن از هدف و ایمان واقعی به آن است. گزارش ازحسین محبی