پاسخ دفتر رئيس‌جمهور به گزارش «شرق»

در پي چاپ گزارشي با عنوان «دسترسي محدود به رئيس‌جمهور» در شماره روز گذشته «شرق» دفتر رئيس‌جمهور جوابيه‌اي به «شرق» ارسال كرده كه عينا چاپ مي‌شود.
جناب آقای رحمانیان
مدیرمسئول محترم روزنامه شرق
با سلام


احتراما پیرو درج مطلبی با عنوان «دسترسی محدود به رئیس‌جمهور» در صفحه اول آن روزنامه، مستدعی است وفق قانون مطبوعات و در همان صفحه برای آگاهی مخاطبین ارجمند اصلاح و توضیح زیر منتشر گردد. گزارش مذکور که به قلم خبرنگار گرامی آن روزنامه و نیز به ‌نقل از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده، حاوی مطالب نادرست و غیردقیق می‌باشد. 
از جمله:  1- اینکه رئیس دفتر رئیس‌جمهور در آغاز دولت یازدهم «سودای وزارت خارجه داشت»، تلقی نویسنده محترم بوده و صحت ندارد. 2- سفر اخیر دکتر محمود واعظی به کشور جمهوری آذربایجان به دعوت رسمی رئیس‌جمهور این کشور برای شرکت و سخنرانی در اجلاس پایانی همبستگی اسلامی و به نمایندگی از ریاست محترم جمهوری صورت گرفته و «موازی‌کاری با وزارت خارجه» محسوب نمی‌شود. 3- مکاتبات مسئولان  قوا، دستگاه‌ها، نهادها و نامه‌های مردمی خطاب به رئیس‌جمهور و تطبیق آن با سیاست‌های مورد نظر ایشان روال قانونی و اداری خود را دارد. ورود رئیس دفتر رئیس‌جمهور به این فرایند نه «محدودیت دسترسی» بلکه مدیریت ارتباطات و جزء اصلی‌ترین وظایف این جایگاه می‌باشد.
4- طرح برخی ادعاهای مربوط به درون نهاد و یا دفتر رئیس‌جمهور ناشی از عدم اطلاع است و صحت ندارد. امیدوارم دست‌اندرکاران پرتلاش رسانه‌ها و آن روزنامه وزین با جامع‌نگری، بررسی بیشتر و کسب اطلاعات از مراجع مسئول و منابع معتبر، در ایفای رسالت حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی بیش‌از‌پیش موفق باشند.