حق ندارند نقش اپوزيسيون بازي کنند

پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مقام معظم رهبري، روز گذشته در ديدار مسئولان و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بي‌وقفه آمريكا براي شبهه‌پراکني و گرفتن «اميد و اعتماد به نفس ملت»، از همراهي خواسته يا ناخواسته برخي افراد با اهداف دشمن به‌شدت انتقاد کردند و با يادآوري تحليل‌ها و تبليغات پوچ 40ساله دشمن درباره شکست يا تضعيف جمهوري اسلامي تأکيد کردند: «به فضل الهي و با اتکا به هوشياري و ايستادگي مردم، همچون گذشته، بيني دشمنان را به خاک مي‌ماليم و با تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم، راه پيشرفت و سرافرازي را با اقتدار ادامه خواهيم داد».
مقام معظم رهبري، با تبريک سالروز ميلاد حضرت امام حسن عسکري عليه‌السلام و گراميداشت سالگرد حماسه مردمي نهم دي سال ۱۳۸۸، از «تبليغ» به‌عنوان مهم‌ترين وظيفه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ياد کردند و با اشاره به ريشه قرآني تبليغ گفتند: «در اسلام تبليغ به معناي «رساندن صادقانه، صميمانه، مسئولانه و امانت‌دارانه يک پيام به افکار عمومي به‌منظور تفاهم با مردم» است تا آنان با احساس مسئوليت به سمت يک هدف والا سوق داده شوند و حرکت کنند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: «تبليغ در اسلام کاملا در جهت مخالف با پروپاگانداي غربي‌ها است که با هدف رسيدن به پول و قدرت انجام مي‌شود و در آن فريب افکار عمومي، دروغگويي و بازيگري نيز جايز است».
ايشان، دادن اميد و اعتماد‌به‌نفس به مردم و تبيين فرصت‌ها و تهديدها و شناساندن دوست و دشمن را از الزامات تبليغ در اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: «امروز مهم‌ترين هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن اميد و اعتمادبه‌نفسِ ملت ايران است».


مقام معظم رهبري، تبليغ را همانند عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي يک ميدان جنگ توصيف کردند و گفتند: «برخي از اينکه گفته شود جنگ تبليغاتي يا جنگ اقتصادي و فرهنگي، خوششان نمي‌آيد و مي‌گويند بايد از صلح صحبت کرد، در‌حالي‌که جنگ دشمن با ملت ايران، در عرصه‌هاي مختلف يک واقعيت است و اگر ما از اين واقعيت غافل باشيم، طرف مقابل هوشيار و مراقب است و طراحي خود را به پيش مي‌برد».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: «البته امروز جنگ، جنگ نظامي نيست زيرا آنها جنگ نظامي نمي‌کنند و غلط هم مي‌کنند اگر بخواهند جنگ نظامي کنند».
ايشان جنگ نرم دشمن را خطرناک‌تر از جنگ نظامي خواندند و در بيان علت اصلي دشمني با نظام اسلامي افزودند: «انقلاب اسلامي در طول 40 سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاکم بر دنيا را تغيير و نشان داده است که يک ملت مي‌تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذير، نه زور بگويد و نه زير بار هيچ زورگويي برود».
مقام معظم رهبري، با يادآوري انواع توطئه‌ها و فشارها اعم از جنگ و تحريم، تهديد و تهمت، نفوذ و ايجاد اختلاف داخلي براي مقابله با ملت ايران گفتند: «ملت ايران چهل سال مقتدرانه ايستادگي کرده و توانسته است بر همه اين توطئه‌ها فائق آيد و از هفت‌خواني عبور کند که ديگر ملت‌ها از يک‌خوان آن نيز نتوانستند عبور کنند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سرنوشت بيداري اسلامي در برخي کشورهاي عربي و شمال آفريقا که منجر به فتنه و جنگ داخلي و اختلافات مذهبي و قومي شد، خاطرنشان کردند: «ملت ايران از همه اين مراحل با سربلندي و اقتدار عبور کرد و مقايسه ميان جمهوري اسلامي و سرنوشت بيداري اسلامي در برخي کشورها، مقايسه‌اي عبرت‌آموز است».
ايشان با تأکيد بر استمرار دشمني‌ها با ملت ايران، گفتند: «مهم اين است که در هر دوره‌اي طراحي و نقشه دشمن در عرصه‌هاي مختلف را بفهميم و بر اساس آن، پيشگيري، دفاع خوب يا حمله پيش‌دستانه انجام دهيم».
مقام معظم رهبري، مهم‌ترين طراحي جبهه مقابل در مقطع فعلي را نااميدکردن مردم به آينده و گرفتن اعتمادبه‌نفس آنان از طريق بزرگنمايي مشکلات و ضعف‌ها و کاستي‌ها دانستند و افزودند: «امروز در فضاي مجازي، هزاران توپخانه در حال شليک به سمت ملت ايران است و اگر گفته مي‌شود بايد مراقب فضاي مجازي بود، از اين جهت است که دشمن نتواند از اين فضا براي هدف قرار‌دادن هويت و موجوديت ملت و نظام اسلامي استفاده کند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «انتشار آمارهاي بي‌پايه، ادعاهاي دروغ، تخريب چهره‌هاي مورد قبول مردم و انکار موفقيت‌هاي انقلاب اسلامي» را بخش‌هايي از اقدامات در فضاي مجازي براي بدبين‌کردن مردم به‌ويژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان کردند: «متأسفانه برخي افراد بي‌تقوا در داخل با متهم‌کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش براي صحيح جلوه‌دادن دروغ‌هاي شاخدار بيگانگان، همان کار دشمن را انجام مي‌دهند».
ايشان افزودند: «اين افراد به‌جاي آنکه سياست خود را «ديني» کنند، براي رسيدن به اهداف پَست و حقير سياسي، دين خود را با سياسي‌کاري همراه کرده‌اند».
مقام معظم رهبري گفتند: «اين افراد، بي‌ملاحظه و بدون درنظرگرفتن خدا و دين و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن مي‌گويند و به قيمت نااميدکردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد مي‌کنند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: «کساني که ديروز همه امکانات کشور در اختيار آنها بود و کساني که امروز همه امکانات مديريتي کشور را در اختيار دارند، حق ندارند نقش اپوزيسيون بازي کنند و عليه کشور سخن بگويند بلکه بايد پاسخ‌گو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اين‌گونه رفتارها در آنان تأثيرگذار نخواهد بود».
مقام معظم رهبري با اشاره به خدمات مهم همه مديران جمهوري اسلامي از ابتدا تاکنون، تأکيد کردند: «البته در کنار اين خدمات، صدماتي هم بوده است که بايد از خدمات سپاسگزاري شود و صدمات هم مورد نقد منصفانه و مسئولانه و عاقلانه قرار گيرند نه نقد همراه با فحاشي و تهمت، چراکه نقد و نقدپذيري واجب است اما تهمت و لجن‌پراکني حرام است».
ايشان خاطرنشان کردند: «اينکه فردي مکرر، دستگاه‌ها يا قواي مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نيست زيرا هر کودکي مي‌تواند با يک سنگ، شيشه‌اي را بشکند، هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقي حرف بزند و از سخن‌گفتن براي هواي نفس و جهات شخصي و دستيابي به قدرت پرهيز کند چراکه خداوند بابت هر سخني از انسان سؤال و مؤاخذه خواهد کرد».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه «انقلابي‌نمايي» غير از «انقلابي‌گري» است، گفتند: «انقلابي‌گري کار سختي است زيرا پايبندي و تدين لازم دارد و نمي‌شود که انسان در يک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبديل به مخالف‌خوان کشور شود».
ايشان تأکيد کردند: «روز نهم دي با آن عظمت، روز پاسخ ملت به چنين بازي‌هايي و دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و دين بود که البته امروز هم بحث پايداري بر ارزش‌ها وجود دارد».
ايشان خاطرنشان کردند: «در آن زمان در دفاع از انتخابات ايستادگي کرديم و همان‌گونه که اعلام کردم و با وجود فشارها، زير بار ابطال انتخابات نرفتم».
مقام معظم رهبري با يادآوري سخنان حکيمانه امام‌خميني(ره) مبني بر اينکه «ميزان حال فعلي افراد است» خاطرنشان کردند: «همه بايد مراقب باشيم زيرا هيچ‌کس ضمانت درست‌ماندن تا لحظه مرگ را ندارد».
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنانشان وظيفه مهم دستگاه‌هاي تبليغاتي و رسانه‌ها را در پاسخ‌گويي به شبهات ايجادشده از جانب دشمن خاطرنشان کردند و افزودند: «نبايد جوان ما احساس گيجي و حيرت کند و بايد شبهات را برطرف و ذهن‌ها را قانع و آسوده کرد».
ايشان بزرگ‌نمايي رسانه‌هاي دشمنان درباره ميزان مخاطبان را همچون وعده‌هاي آنان درباره اضمحلال جمهوري اسلامي، پوچ و دروغ خواندند و افزودند: «روز اول انقلاب گفتند نظام اسلامي شش ماه بيشتر دوام نمي‌آورد، در پايان شش ماه گفتند دو سال و بعد هم مدام اين تحليل‌هاي بي‌اساس را تکرار کردند اما بعد از ۴۰ سال جمهوري اسلامي به حيات طيبه خود ادامه مي‌دهد».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: «همه بدانند در اين مرحله نيز آمريكاي جنايتکار و همدستان او را به فضل الهي زمين‌گير خواهيم کرد».
ايشان رژيم ايالات متحده آمريكا را از فاسدترين و ظالم‌ترين حکومت‌هاي دنيا برشمردند و افزودند: «حمايت اين رژيم از داعش و تروريست‌هاي تکفيري، همدستي با حکومت‌هاي ظالم و ديکتاتور همچون آل‌سعود و حمايت از جنايتکاران صهيونيست و جنايتکاراني که هر روز در يمن مردم را به خاک و خون مي‌کشند، نمونه‌هايي است که ماهيت پليد و فاسد رژيم آمريكا را نشان مي‌دهد».
مقام معظم رهبري با اشاره به تبعيض نژادي حاکم بر آمريكا و سيستم قضائي اين کشور گفتند: «با وجود اين مشکلات و ايرادهاي مبنايي، آنها دستگاه قضائي ديگر کشورها از جمله دستگاه قضائي متدين ايران را متهم مي‌کنند».
ايشان افزودند: «البته دستگاه قضائي ما بدون ايراد نيست و بنده از اشکالات قوه قضائيه و قوه مجريه بي‌اطلاع نيستم اما بايد نقاط مثبت و منفي را در کنار هم ديد و نبايد همه را با يک چوب راند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هزينه‌هاي فراوان و طرح‌هاي پيچيده آمريكا را براي ايجاد اختلاف سياسي، مذهبي، قومي و زباني در ايران، بي‌فايده و شکست‌خورده دانستند و افزودند: «به اذن الهي ملت ايران و نظام اسلامي در همه عرصه‌ها آمريكا را مأيوس خواهند کرد».
مقام معظم رهبري، با مقايسه ريگان از رؤساي‌جمهور سابق آمريكا با رئيس‌جمهور فعلي اين کشور گفتند: «ريگان از اين فرد فعلي هم هنرپيشه‌تر بود و هم قوي‌تر و البته عاقل‌تر، و عملا هم عليه مردم ايران اقدام کرد و هواپيماي مسافربري ما را زد، اما اکنون در درگاه الهي مؤاخذه و عذاب مي‌شود و جمهوري اسلامي با اقتدار افزون‌تر به رشد و پيشرفت ادامه مي‌دهد».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: «اين مسير در دوره رئيس‌جمهور فعلي آمريكا هم ادامه خواهد داشت و داغ از ميدان خارج‌شدن يا ضعيف‌شدن جمهوري اسلامي بر دل اينها هم باقي خواهد ماند».
ايشان افزودند: «البته بعضي مقامات آمريكايي با نرمش‌هاي ظاهري و پوشاندن دست چدني خود با دستکش مخملي، توانستند در برهه‌اي سر بعضي از ما را گرم کنند اما زود رسوا شدند و امروز حقيقت نيات پليد آمريكا در قبال اسلام و جمهوري اسلامي کاملا آشکار شده است».
مقام معظم رهبري، در بخش پاياني سخنانشان، اقتصاد درون‌زا و مقاومتي را علاج ابزار اصلي دشمن يعني تحريم برشمردند و افزودند: «مسئولان اقتصاد مقاومتي را جدي بگيرند و به‌زبان‌آوردن آن اکتفا نکنند و متوجه باشند که اقتصاد مقاومتي با واردات بي‌رويه و ضعف توليد داخلي نمي‌سازد».
ايشان با تأکيد بر خريد اقلام مورد نياز دستگاه‌ها از توليدات داخلي، مردم را به اقبال جدي به محصولات داخلي توصيه کردند و افزودند: «اينها باطل‌السحر دشمن است، البته نياز به زمان دارد و ممکن است در شش ماه يا يک سال جواب ندهد، اما تنها علاج واقعي است».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هوشياري در مقابل روش‌هاي مختلف دشمن ازجمله نفوذ در دستگاه‌هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير را کاملا ضروري خواندند و گفتند: «بايد نقشه دشمن را درک کرد و چاپلوسي، ابراز محبت‌ها و ارادت‌ها و دعوت او براي دست‌دادن و گفت‌وگو را جدي نگرفت».
سخن پاياني مقام معظم رهبري اين جمله بود: «اگر اين موارد را رعايت کنيم جمهوري اسلامي به حرکت رو به جلو ادامه مي‌دهد و مشکلاتي نظير تورم، رکود و مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم که بنده از آنها مطلع هستم با همت و تلاش مسئولان قابل رفع است و خداوند گره‌ها را باز خواهد کرد».
پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آيت‌الله جنتي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در گزارشي با اشاره به مسئوليت اين شورا در برگزاري مراسم‌ها، گفت: «شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي متعلق به همه مردم است و تلاش مي‌کند بدون وابستگي به جريان‌هاي سياسي، در همه برنامه‌ها، شعارها و قطع‌نامه‌هاي خود، انقلابي و مردمي عمل کند».
آيت‌الله جنتي حماسه ۹ دي را يوم‌الله و معجزه الهي دانست و با بيان اينکه مردم انقلابي ايران قريب ۴۰ سال در صحنه حاضر بوده‌اند، افزود: «براي بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب و برگزاري مراسمي باشکوه از ظرفيت همه نيروهاي انقلاب استفاده خواهيم کرد».