آغاز خروج بیماران از <غوطه شرقی> دمشق



گروه جهان/ دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه همان طور که وعده داده بود، روند تخلیه کودکان بیمار و خانواده‌هایشان را از غوطه شرقی آغاز کرد.
به گزارش «ایران» به نقل از الجزیره، آژانس‌های امدادرسان در سوریه خبر دادند، کودکان بیمار و خانواده‌هایشان از منطقه غوطه شرقی که بیش از 400 هزار نفر را در خود جای داده است، خارج شدند. این منطقه از سال 2013 در محاصره دولت سوریه قرار دارد. بنا بر این گزارش، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جامعه پزشکی امریکایی سوری که یک نهاد سوری است، بر کار خروج این بیماران نظارت دارد. در مرحله اول این انتقال، 29 بیمار که شرایط جسمانی وخیمی داشتند، از غوطه شرقی خارج شدند. 4 نفر از این افراد که وضعیت خطرناک‌تری داشتند، به دمشق منتقل شدند تا تحت درمان فوری قرار گیرند.  در این فهرست نام


18 کودک و 4 زن که از بیماری‌های قلبی، سرطان و کلیوی رنج می‌برند نیز دیده می‌شود.
به گزارش ایرنا، رویترز درحالی خبر از موافقت مقام‌های دمشق برای خروج بیماران ساکن منطقه تحت کنترل مخالفان سوری داد که تاکنون ادامه تخلیه حدود هشت هزار ساکن محاصره شده شهرک‌های شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» با کارشکنی تروریست‌ها متوقف شده است.
پس از آن که تروریست‌ها، شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه و هم مرز با ترکیه را اشغال کردند، دو شهرک فوعه و کفریا واقع در 10 کیلومتری شهر ادلب، از هشتم فروردین ماه 94 به محاصره کامل گروه‌های تروریستی درآمد و از آن زمان به صورت مداوم هدف حمله این گروه‌ها قرار گرفت.
سرانجام 26 فروردین ماه 96 حدود هشت هزار نفر از ساکنان این دو شهرک در مقابل خروج هزاران تروریست و خانواده‌های آنها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین، بلودان و همچنین شرق حلب توانستند فوعه و کفریا را ترک و به استان حلب وارد شوند، اما دیگر افراد باقی مانده تاکنون موفق به ترک این منطقه نشده‌اند و در محاصره هستند.