رابط ملي‌ها و مذهبي‌ها

حسين شاه‌حسيني يكي از چهره‌هاي فعال، سرشناس و تاثيرگذار جبهه ملي بود. ايشان از همان ابتدا نقش موثري در جبهه ملي ايفا مي‌كرد. از اقدامات تاثيرگذار حسين شاه‌حسيني در جبهه ملي مي‌توان به ارتباط خوب ايشان با روحانيت اشاره كرد. ايشان در ابتدا رابطه خوبي با آيت‌الله زنجاني داشتند و پس از انقلاب نيز به آيت‌الله طالقاني نزديك شدند. امام خميني هم ايشان را به جاي حسين شاه‌حسيني، حسين مردم‌حسيني ناميد. از ديگر اقدامات موثر شاه‌حسيني مي‌توان به رابطه خوب ايشان با سرشناسان طبقه بازار اشاره كرد. از اين رو كمك‌هاي سياسي و مالي بسياري را به جبهه ملي كردند.
نكته ديگر درباره شاه‌حسيني علاقه‌مندي ايشان به ورزش بود كه همين علقه سبب شد بعد‌ها به عنوان مسوولان ورزشي كشور فعاليت داشته باشند. شاه‌حسيني ارتباط خوب، مثبت و سازنده با ساير احزاب فعال در كشور مانند نهضت آزادي داشت از اين رو براي تمامي چهره‌هاي سياسي كشور، چهره‌اي قابل احترام شمرده مي‌شد. حسين شاه‌حسيني همواره بر حفظ اخلاق و پايبندي بر موازين اسلام تاكيد داشت. ايشان يكي از سرمايه‌هاي مهم جبهه ملي بودند و فراق ايشان يقينا در فعاليت‌هاي آينده جبهه ملي احساس خواهد شد.
ايشان به عنوان يك نيروي شناخته‌شده جريان ملي- مذهبي، شخصيتي آرمانگرا و متعهد بودند. بي‌ترديد با فقدان ايشان بخش زيادي از مقاومت‌ها و تلاش‌هاي ايشان، ناگفته باقي خواهد ماند.