وزیر خارجه فرانسه اوایل 2018 به ایران می‌آید

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که طبق توافق دو کشور، وزیر خارجه فرانسه اوایل سال میلادی جدید (2018) به تهران سفر می‌کند، اظهار کرد: فرانسه با توجه به جایگاهش در اروپا، می‌تواند نقش موثری در ایجاد صلح و ثبات در مجموعه منطقه و جهان ایفا کند به شرطی که در پرداختن به مسایل منطقه از توجه به القائات دیگران پرهیز کند. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی با بیان اینکه طیف وسیعی از موضوعات بر روی میز گفت‌وگوهای مقامات ایران و فرانسه در جریان این سفر قرار خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر در مورد مسایل دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، بازرگانی، تجاری، سرمایه‌گذاری و همچنین مسایل منطقه، مبارزه با تروریسم، ایجاد امنیت و ثبات و دیگر موضوعاتی که دو طرف علاقه‌مند به آنها هستند، رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد. قاسمی گفت: تصور می‌کنیم این سفر فرصت مناسبی است که طرف فرانسوی با واقعیت‌های ایران، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و همچنین وضعیت کنونی منطقه بیشتر آشنا شود و نگرانی‌های بی‌دلیلی که برای آنها بر اساس تبلیغات معاندان ایران در سطح جهان به خصوص ایالات متحده، اسراییل و برخی از کشورهای عربی منطقه ایجاد شده، برطرف شود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که در جریان این سفر بر نقش سازنده ایران در راستای ایجاد صلح و امنیت در منطقه تاکید می‌کنیم، ادامه داد: فکر می‌کنیم این سفر فرصت مغتنمی است که فرانسه با این تحولات به صورت مستقیم و رودررو آشنا شود.
همچنین به گفته بهرام قاسمی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دستور اجرایی شدن چارت ساختار جدید وزارت امور خارجه را ابلاغ کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این خبر درباره روند اجرایی شدن تغییرات ساختار در وزارت خارجه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان این ماه روند اجرایی شدن این تغییرات به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه این تغییر ساختار در راستای چابک‌سازی این وزارتخانه و با هدف کاهش سطوح لایه‌های مدیریتی و پیشبرد هرچه بهتر وظایف دستگاه دیپلماسی کشور انجام می‌شود، تاکید کرد: در کنار تغییر ساختار، تغییراتی نیز در چیدمان وزارت خارجه و مدیران صورت می‌گیرد. وی همچنین با بیان اینکه در ساختار جدید، ادارات کل دو‌جانبه به طور مستقیم زیر نظر وزیر امور خارجه فعالیت می‌کنند گفت: در چارچوب این تغییرات دو معاونت سیاسی و دیپلماسی اقتصادی در این وزارتخانه ایجاد می‌شوند و معاونت‌های منطقه‌ای منحل می‌شوند.