هویج 90 هزار تومانی در بازار

در حالی که این روزها پای هویج آمریکایی با قیمت کیلویی 90 هزار تومان به برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین بازار میوه‌و‌تره‌بار باز شده و در بسته‌بندی‌های ۳۰۰ گرمی به قیمت ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود، معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد هیچ مجوزی برای واردات هویج صادر نشده و اگر هویج‌های عرضه‌شده وارداتی باشد، قاچاق است که دستگاه‌های متولی باید با آن برخورد کنند‌.
مهدی قائمیان معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات در این خصوص اعلام کرد که ایران خود صادرکننده هویج است و هیچ نیازی به این محصول نداریم که بخواهیم آن را وارد کنیم‌.
همچنین طی ماه‌های گذشته این سازمان هیچ مجوزی برای واردات هویج آمریکایی صادر نکرده است‌. وی افزود: ممکن است بذر این محصول آمریکایی باشد و به همین دلیل به نام هویج آمریکایی عرضه شده باشد‌ اما قیمت غیرمنطقی و خارج از عرف آن چیز دیگری را نشان می‌دهد‌. وی تاکید کرد: این سازمان به عنوان یک عضو از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مساله مورد نظر را پیگیری می‌کند‌ اما از دستگاه‌های متولی انتظار داریم هر چه سریع‌تر به بازار ورود کنند و در صورت مشاهده این محصول، ضمن جمع‌آوری آن با عاملان واردات غیرقانونی برخورد کنند‌.
اما در حالی که بسته‌بندی این هویج‌ها کاملا خارجی بوده و نوشته لاتین نیز روی آن وجود دارد، عبدالحسین رحیمی، مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد: هویج آمریکایی، رقمی از این محصول است که در ایران تولید و کشت می‌شود و محصول هویج عرضه شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، محصول وارداتی از آمریکا نیست‌.
وی گفت: در سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار حتی یک محصول خارجی عرضه نمی‌شود؛ زیرا ما روی کالاهای خارجی نرخگذاری نمی‌کنیم‌.