دبیر کل حزب‌الله لبنان: تصمیم ترامپ آغاز پایان اسرائیل است


گروه جهان / سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ترامپ فکر می‌کرد با شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، کل دنیا را همراه خود خواهد کرد و همه برای پیوستن به امریکا از هم پیشی می‌گیرند، تأکید کرد اما مخالفت دنیا را دید و تنها و منزوی ماند.
به گزارش ایرنا، سیدحسن نصرالله که عصر دیروز  از طریق ویدئو کنفرانس و در جریان راهپیمایی بزرگ دفاع از قدس در حومه جنوبی بیروت سخنرانی کرد، ضمن تبریک به ملت فلسطین ساکن مناطق اشغالی به‌دلیل ایستادگی تاریخی آنها در برابر تصمیم ترامپ از همه کسانی که در مخالفت با تجاوز به قدس اعلام موضع کردند بویژه مراجع دینی اسلامی و مسیحی تشکر کرد. دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: امروز بار دیگر مقابل تجاوز امریکا و رژیم صهیونیستی علیه قدس موضع خود را اعلام می‌کنیم: «یا پیروزی یا شهادت.» فلسطینیانی که در کشورهای مختلف پراکنده هستند بر حق بازگشت خود به سرزمین فلسطین تأکید می‌کنند و آرزوی آنها در آینده‌ای بسیار نزدیک تحقق خواهد یافت. نصرالله با مهم توصیف کردن تظاهرات مردم در کشورهای عربی و اسلامی، خواستار ادامه این تظاهرات شد و آن را شکلی از اشکال رویارویی با رژیم اشغالگر قدس و تصمیم امریکا درباره قدس دانست.
دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: یکی از فواید تصمیم امریکا این بود که پلیدی‌ها را از پاکی‌ها در جهان عرب و اسلام جدا کرد. نصرالله تأکید کرد: متوقف کردن «فرآیند صلح» حداقل کاری است که تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌تواند انجام دهد.


دبیرکل حزب‌الله در پایان سخنرانی‌اش گفت: به شما به اطمینان و یقین می‌گویم که تصمیم ترامپ آغاز پایان اسرائیل است.