دنياي اسلام مقابل توطئه امريکا در قدس مي‌ايستد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته ميلاد نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (صلي‌الله‌عليه‌وآله) و حضرت امام جعفر صادق (عليه‌السلام) در ديدار سران سه قوه، جمعي از مسئولان نظام، سفيران كشورهاي اسلامي و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامي، پيروي از تعاليم حضرت ختمي مرتبت را شرط رهايي امت اسلامي از مشكلات داخلي، منطقه‌اي و جهاني خواندند و تأكيد كردند: دنياي اسلام اگر عزت و قدرت مي‌خواهد، وحدت و استقامت را سرلوحه‌ خود قرار دهد. 
رهبر انقلاب اسلامي با تبريك اين عيد سعيد به ملت ايران، امت اسلامي و همه‌ آزادگان جهان خاطرنشان كردند: پيامبر عظيم‌الشأن اسلام، رحمت پروردگار براي همه‌ بشريت بود و پيروي از او ملت‌ها را از ظلم و استكبار قدرت‌ها، اختلافات طبقاتي، اشرافيت‌هاي ظالمانه و ديگر رنج‌ها و اسارت‌ها نجات مي‌دهد. ايشان با اشاره به تأكيدات پروردگار به پيامبران الهي و پيروان آنها درباره‌ استقامت و پايداري به‌عنوان شرط پيروزي، افزودند: امروز هم استقامت در راه پيامبر عظيم‌الشأن اسلام مي‌تواند توطئه‌هاي بزرگ زورگويان جهاني را ناكام بگذارد. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «امريكا، رژيم صهيونيستي، مرتجعين و وابستگان به قدرت‌ها» را، «فرعون‌هاي امروز جهان» خواندند و با اشاره به تلاش آنها براي ايجاد اختلاف و جنگ در امت اسلامي گفتند: برخي سياستمداران امريكايي خواسته يا ناخواسته اذعان كرده‌اند كه بايد در منطقه‌ غرب آسيا جنگ و درگيري به‌وجود آيد تا رژيم صهيونيستي در حاشيه‌ امن قرار گيرد و پيكر خونين دنياي اسلام، توان پيشرفت نداشته باشد. 
رهبر انقلاب اسلامي با ابراز تأسف شديد از پيروي برخي حاكمان منطقه از خواسته‌هاي امريكا افزودند: جمهوري اسلامي هيچ انگيزه‌اي براي اختلاف با دولت‌هاي مسلمان ندارد و همان‌گونه كه در داخل ايران، وحدت و برادري را حاكم كرده است، در دنياي اسلام نيز معتقد و علاقه‌مند و پيگيرِ وحدت و اتحاد است.  ايشان تأكيد كردند: زبان ما در مقابل دنباله‌روهاي امريكا در منطقه، زبان نصيحت است و بنا نداريم به حرف‌هاي برخي جهّال پاسخ بدهيم اما آنها را نصيحت مي‌كنيم كه خدمت به ظالمان جهاني به ضرر خود آنهاست و به فرموده‌ قرآن، همراهي با ظالمان سرانجامي جز نابودي ندارد. 


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف نهايي دشمنان را از ايجاد گروه‌هاي تكفيري، ايجاد جنگ شيعه و سني خواندند و افزودند: خداوند دشمنان ما را احمق آفريده و همين موجب شد هدف دشمنان اسلام يعني جنگ مذهبي، محقق نشود و ان‌شاءالله در آينده نيز محقق نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي «ايستادگي» را رمز پيروزي در مقابل تكفيري‌هاي وحشي دانستند و افزودند: مقابله‌  ما با آنها، مقابله‌ با ظلم و تحريف اسلام بود و اكنون نيز دنباله‌هاي آنها هر جا كه باشند، عامل امريكا و صهيونيسم هستند و ما در مقابل آنها خواهيم ايستاد.  ايشان وحدت امت اسلامي و ايستادگي در مقابل صهيونيسم و ديگر دشمنان اسلام را علاج دردهاي دنياي اسلام و راه رسيدن به قدرت و عزت برشمردند و تأكيد كردند: مسئله‌ فلسطين، امروز در رأس مسائل سياسي امت اسلام است و همه موظفند براي آزادي و نجات ملت فلسطين تلاش و مجاهدت كنند.  رهبر انقلاب، ادعاي دشمنان اسلام درباره‌ اعلام قدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را ناشي از ناتواني و عجز آنها دانستند و افزودند: دنياي اسلام بلاشك در مقابل اين توطئه مي‌ايستد و صهيونيست‌ها با اين كار ضربه‌ بزرگ‌تري مي‌خورند و فلسطين عزيز بدون ترديد سرانجام آزاد خواهد شد. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تجليل از «شجاعت، بصيرت و استقامت ملت ايران» در عبور از گردنه‌هاي بسيار دشوار چهار دهه‌ اخير افزودند: دوستان جمهوري اسلامي در سراسر دنيا و دشمنان ايران بدانند مشكلات پيش رو، حتماً از مشكلات چهار دهه‌ گذشته كوچك‌تر خواهد بود و ملت ايران با تواني بيشتر، همه‌ آنها را خنثي مي‌كند و پرچم عزت اسلامي را در قله‌هايي بالاتر به اهتزاز در خواهد آورد.     استكبار جهاني و صهيونيسم دنبال ماجراجويي جديد در منطقه هستند
 رئيس‌جمهور بر ضرورت حفظ هوشياري و ايستادگي شجاعانه ملت‌ها و كشورهاي اسلامي در برابر توطئه‌هاي دشمنان، تأكيد كرد. حجت‌الاسلام حسن روحاني، در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام جمهوري اسلامي ايران، سفراي كشورهاي اسلامي و ميهمانان شركت‌كننده در سي و يكمين كنفرانس وحدت اسلامي با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب، ضمن تبريك ميلاد پيامبر اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، با تأكيد بر اينكه امروز بيش از هر زمان ديگر به سيره پيامبر اسلام(ص) نيازمند هستيم، گفت: امروز پس از موفقيت‌هاي ملت‌هاي منطقه در مبارزه با تروريست‌ها  دشمنان به فكر توطئه‌افكني جديد هستند و ما بايد همچنان هوشياري خود را در برابر دشمنان منطقه، صهيونيسم استكبار جهاني و امريكا و اذناب آنها در منطقه حفظ كنيم.   روحاني افزود: آنها اكنون كه مي‌بينند تروريسم در منطقه راه به جايي نبرده، توطئه جديدي را به راه انداختند و منطقه را تبديل به انبار سلاح و باروت كرده و با بيت‌المال مسلمانان انواع سلاح‌ها را وارد منطقه كردند و هر روز مداخلات‌شان را در امور كشورهاي منطقه بيشتر مي‌كنند.  رئيس‌جمهور اظهار داشت: آن روز كه سوريه در گرماگرم مبارزه و جنگ با تروريست‌ها در كشور خود بود امريكايي‌ها به بهانه‌هاي گوناگون پايگاه‌هاي هوايي را در اين كشور بمباران مي‌كردند و هرگاه پيروزي نصيب ملت سوريه مي‌شد، رژيم صهيونيستي به بهانه‌هاي گوناگون اين كشور را مورد حمله و بمباران قرار مي‌داد.   روحاني تأكيد كرد: قدس شريف متعلق به مسلمانان و فلسطين است و جايي نيست كه كسي بخواهد در آن، در برابر افكار و احساسات مردم ايستادگي كند و اين ماجراجويي جديد استكبار جهاني در منطقه است.  روحاني تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران اگر چه به حمايت از ملت‌ها به‌پا خواسته و خواهان حل مشكلات از طريق مذاكره است و هرگز با جابه‌جايي مرزها در منطقه موافق نبوده، اما در برابر تجاوز استكبار نسبت به مقدسات اسلامي تحمل نخواهد داشت.