واکنش دفتر آیت‌الله مکارم به اتهام تجارت شکر

دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتهام خلاف واقع یکی از نمایندگان مجلس به این مرجع تقلید واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
مدتی است خبری سر تا پا دروغ توسط بدخواهان مرجعیت شیعه در بعضی از فضاهای مجازی منتشر شده است که آقایی به نام مدلل داماد حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی است و او تاجر شکر و بدهکار مهم بانکی است، در حالی که معظم له نه چنین دامادی دارد و نه حتی این شخص را دیده است.
اخیراً یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام آقای محمود صادقی با عبارت «خوب است جناب ایشان درباره بدهی‌های کلان معوق جناب مدلل به بانک سرمایه هم توضیح بدهند» به این شایعه دامن زده است. بدین وسیله اعلام می‌دارد چنانچه جناب آقای صادقی این موضوع را تکذیب و عذرخواهی کند، مشکلی نیست و الا از طرق قضایی قابل تعقیب است.
در همین راستا، محمود صادقی، نماینده مردم تهران در گفتگو با فارس، توضیحاتی درباره انتشار این مطلب ارائه و از این مرجع تقلید عذرخواهی کرد.
وی در همین زمینه اظهار داشت: پس از اینکه برای ما محرز شد که آنها ارتباط کاری بین مدلل و آیت‌الله العظمی مکارم اصلا وجود ندارد این را در توئیتر خود اعلام کردم و اکنون هم اعلام می‌کنم که اگر احساس کردند که جسارتی به ایشان شده بنده چنین قصدی نداشتم و از ایشان پوزش می‌خواهم.