مخالفت عراقی‌ها با استقرار پایگاه نظامی آمریکا

«ایرنا» - قائم مقام سازمان عمل اسلامی عراق در شهر کربلا طی مراسم دانش آموختگی نیروهای انصار امام حسین(ع) وابسته به سازمان الحشدالشعبی از مخالفت شدید عراقی‌ها با استقرار پایگاه نظامی آمریکا در کشورشان خبر داد.
به گفته حسن الاسدی، هم اکنون 8 هزار و 400 نیروی آمریکایی در مناطق شمالی و غربی عراق و در پایگاه‌های ثابت و موقت مستقر هستند و اقلیم کردستان عراق با توجه به شرایط مساعدتری که آمریکایی‌ها در آن دارند، شاهد حضور بیشتری از آن هاست و در مجموع سایر استان‌های عراق با خواه اکثریت شیعه یا اهل سنت، ادامه حضور آمریکایی‌ها را اشغال کشورشان تلقی می‌کنند.
از سوی دیگر رعد الماس نماینده مجلس عراق بر مخالفت با استقرار نظامیان آمریکایی در مناطق مورد مناقشه در استان دیالی تاکید کرد و آنرا عامل بی‌ثباتی دانست.
وی افزود: استقرار نظامیان آمریکایی در مناطق مورد مناقشه در دیالی به هر دلیلی، غیرقابل قبول است.


الماس تاکید کرد: ما ایمان راسخ داریم که استقرار نظامیان آمریکایی در مناطق مورد مناقشه به هرج و مرج و نتایج فاجعه بار منجر خواهد شد زیرا مخالفت مردمی با حضور آمریکایی که بخشی بزرگی از بحران کنونی به علت آنهاست، وجود دارد.
وی بیان کرد: امنیت مناطق مورد مناقشه در استان دیالی پس از استقرار نیروهای دولتی با ثبات است و ساکنان با آنها همکاری می‌کنند و نیازی به حضور نیروهای خارجی نیست. استقرار نیروهای آمریکایی سرآغاز هرج و مرج است.