نخست‌وزیر عراق بر نقش موثر حشد الشعبی در پیروزی بر تروریسم تاکید کرد

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق دیروز در سخنانی در افتتاحیه شورای سندیکای آموزگاران عرب، از نقش ارتش و حشد الشعبی در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد. حیدر العبادی گفت: ما با تلاش نیروهای امنیتی، ارتش و حشد الشعبی و حشد عشایری موفق شدیم تروریسم را سرکوب و نابود کنیم.
او در سخنان خود به فساد نیز اشاره کرد و نبود فرهنگسازی را سبب بخشی از این مشکل دانست و گفت: قشری از جامعه در راه فساد افتاد چون راهنمایی کافی نبود... شیوه‌های تدریس در امور تربیت دینی و ملی باید شامل اندیشه‌های مختلف باشد بدون اینکه تبعیضی باشد.
کشف گور دسته جمعی داعش در جنوب موصل
نیروهای امنیتی عراقی دیروز یک گور جمعی را در منطقه «الشوری» در جنوب موصل کشف کردند.


یک منبع امنیتی به «بغداد الیوم» گفته که دست کم جسد 70 نفر از قربانیان داعش در یک گور جمعی در منطقه الشوری در جنوب موصل کشف شده است که اجساد چندین کودک و زن نیز در میان قربانیان به چشم می‌خورد.
به گفته این منبع امنیتی این افراد در زمان عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل از چنگ تروریست‌های داعش، قربانی این گروهک تروریستی شده‌اند. بر اساس این خبر اجساد پیدا شده برای شناسایی به پزشکی قانونی در موصل انتقال داده شده‌اند.
کشته شدن 380 نفر از شهروندان عراقی طی ماه گذشته
دفتر سازمان ملل متحد در عراق از کشته شدن 380 شهروند عراقی طی ماه آبان گذشته در جریان اقدامات تروریستی و خشونت آمیز خبر داد.
بر اساس این گزارش؛ از مجموع این 380 نفر، 117 نفر از شهروندان عراقی کشته و 264 نفر در اقدامی تروریستی و خشونت و درگیرهای مسلحانه در ماه نوامبر 2017 مجروح شده‌اند.
شایان ذکر است که دفتر سازمان ملل متحد در عراق(یونامی) هر ماه آمار قربانیان اقدامات تروریستی و خشونت آمیز و درگیریهای مسلحانه را در این کشور منتشر می‌کند.
کشف انبار شیمیایی داعش
یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی به انباری متعلق به گروه تروریستی داعش که حاوی مقادیر زیاد مواد شیمیایی است در منطقه القائم در غرب این استان دست پیدا کرده‌اند.
این منبع ادامه داد: عناصر تروریستی داعش از این انبار برای انبارکردن مواد شیمیایی که از آن هزاران مواد منفجره ساخته شده و در اقدامات تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده می‌کردند.