افزایش قیمت نان کارشناسی نشده بود

گروه اجتماعی: مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به سکوت دستگاه‌های مسؤول در برابر افزایش قیمت نان گفت: همه ساکت بودند و قرار بود انجام شود. همه چیز تمام شده بود. در این کشور نان مهم‌تر است یا قلیان؟ به گزارش تسنیم، محمد محمدی در مراسم تودیع خود از اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران که با حضور جمال انصاری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، به ساماندهی میادین و بازارها در مدت مسؤولیتش در تعزیرات اشاره و اظهار کرد: در برخی میادین مثل میدان بزرگ میوه و تره‌بار تخلفات در حدی بود که حتی خیابان‌های عمومی را به دلالان اجاره می‌دادند. مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در همین راستا، با کمک استانداری و نیروی انتظامی، طرحی به مدت 40 شب برگزار شد، البته مقاومت‌‌‌هایی صورت گرفت اما در نهایت آن تابو شکست. محمدی با بیان اینکه اخیرا هم گویا فرمانداری طرحی را در این زمینه آغاز کرده است، تصریح کرد: آن موقع که خیلی‌ها در خواب ناز به سر می‌بردند، تعزیراتی‌ها برای جلوگیری از تخلفات، در میدان بودند.
عرضه گوشت میش به جای بره!
وی اجرای طرح مبازه با قاچاق کالا در سطح عرضه در کوچه‌های مروی و ابوالفتح را از دیگر اقدامات تعزیرات تهران در 4 سال گذشته عنوان کرد و گفت: الان می‌توانید به کوچه‌های مروی یا ابوالفتح بروید و نتیجه این طرح‌ها را ببینید. مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: یکی دیگر از عجایب تاریخی بازار اسلامی، نحوه عرضه گوشت بود که گوشت میش را به جای گوشت بره می‌دادند و متاسفانه در وارد کردن گوشت دولتی هم این اتفاق افتاد. تعزیرات وارد شد و کارهایی انجام داد اما باید تا آخر رفت.
قیمت‌های نجومی در فرودگاه‌ها


وی با اشاره به نجومی بودن قیمت‌ها در فرودگاه‌ها اضافه کرد: متاسفانه در فرودگاه‌ها قیمت‌ها نجومی است و از جیب مردم می‌رود. به تعزیرات می‌گفتند به شما چه ربطی دارد؛ شما تعزیرات هستید و همین مسأله باعث شد به بهانه دولتی بودن تعزیرات، جا ندهند. بی‌تفاوتی مسؤولان در قبال تخلفات به جایی رسیده که یک شهروند در فرودگاه از تخلف و قیمت‌های گران گلایه می‌کند و بالاترین مقام مسؤول او را مسخره  می‌کند.
کسانی که غذای‌شان نان است
محمدی به جلوگیری از افزایش قیمت نان اشاره کرد و گفت: سر این قضیه چه بلایی که سر ما نیاوردند. اولا از رئیس‌جمهور بابت لغو افزایش قیمت نان تشکر می‌کنم. رئیس‌جمهور گفتند این کار کارشناسی نشده بود، البته چرا، شده بود اما کارشناسی‌ها مشکل داشت. در جلسات کارشناسی ما را راه نمی‌دادند و در جلساتی هم که حضور می‌یافتم، اعتراض می‌کردیم. مشکل کارشناسی‌ها بود. کارشناسان‌شان در ارتباط با نان همان استدلالی را می‌کردند که درباره پفک می‌کردند؛ این خیلی جالب است! نمی‌دانند که نان قوت‌لایموت است؟ نمی‌دانند که هنوز در این کشور هستند کسانی که غذای‌شان نان است؟ اگر نمی‌دانید بیایید تا من به شما آنها را نشان دهم. خیلی از کشورها این چیزها را می‌دانند و به قیمت نان دست نزدند. بدتر از همه اینها کارشناسانی بودند که امانتداری نکردند و درنهایت هم 15 درصد قیمت را افزایش و حداقل 17 درصد وزن چانه خمیر را کاهش دادند و گفتند نان 15 درصد گران شد. در آخر هم ما تحریم شدیم.
نان مهم‌تر است یا قلیان؟
وی با اشاره به سکوت دستگاه‌های مسؤول در برابر افزایش قیمت نان گفت: همه ساکت بودند و قرار بود انجام شود. همه چیز تمام شده بود. در این کشور نان مهم‌تر است یا قلیان؟ یک مصاحبه‌ای انجام و منتشر شد. 2 روز بعد از استانداری ما را خواستند. با استاندار و سایر مسؤولان نشستیم و در همان جلسه هم موضوع را مطرح کردم. قبل از جلسه آقای فاضلی به من گفت این چه فتنه‌ای بود که به پا کردی.  به استاندار هم گفتم اشتباه من این بود که در مصاحبه گفتم قیمت نان را 32 درصد گران‌ کردند، در حالی که این افزایش بیشتر از 32 درصد بوده است. خوشبختانه این کار نتیجه داد و افزایش قیمت نان لغو شد. نمی‌گویم مشکلات نانوایان حل نشود اما قرار نیست مشکلات آنها را مصرف‌کننده تقبل کند. محمدی تصریح کرد: اگر این مشکل حل نمی‌شد، نارضایتی عمومی که الان هم هست، تشدید می‌شد.