مرگ زودرس !

آفتاب یزد- گروه ورزشی: مراسم قرعه کشی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شد و ۳۲ تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند. براین اساس تیم ملی فوتبال ایران در گروه مرگ قرار گرفت. مراسم قرعه‌کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌ها‌ی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱9 روز جمعه به وقت روسیه در کاخ کرملین مسکو با حضور نمایندگان و سرمربیان تیم‌ها‌ برگزار شد. این مراسم به صورت نسبتا کامل از تلویزیون ایران پوشش داده شد. عادل فردوسی پور با دعوت از لوئیز فیگو ستاره سابق پرتغالی در این باره سنگ تمام گذاشت. گفته می‌شود این بازیکن سابق فوتبال برای حضور در این برنامه تقریبا نیم میلیارد تومان دریافت نموده است. از نکات دیگر مراسم فوق نوع پوشش خانم مجری بود که پس از حاشیه‌های فراوان وی لباس پوشیده‌ای را بر تن داشت تا تلویزیون ایران بتواند این مراسم را با حداقل سانسور انعکاس دهد. پیش از این سردار آزمون خبر داده بود که از وی خواسته‌ است لباس مناسبی بر تن کند. به هر حال اگرچه ایرانی‌ها توانستند مراسم قرعه‌کشی را تمام و کمال ملاحظه کنند اما کام‌شان پس از مشخص شدن قرعه‌ها تلخ شد.

پوتین شروع کننده مراسم
ولادمیر پوتین نخست وزیر روسیه اولین نفری بود که روی سن آمده و در مورد میزبانی روسیه در جام جهانی صحبت کرد. در کنار او جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم حضور داشت. پوتین در صحبت‌ها‌یش گفت: ما می‌خواهیم با برگزاری خوب جام جهانی قدرت روسیه را به جهان نشان دهیم.



اینفانتینو: از پوتین تشکر می‌کنم
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال در شروع این مراسم گفت: به همه خوش آمد می‌گویم. باعث افتخار است که بنده هم در این مراسم حضور دارم. از پوتین به خاطر خوشامدگویی‌اش تشکر می‌کنم. از همه کسانی که از هفت سال گذشته زحمت کشیده اند تا ما به اینجا برسیم تشکر می‌کنم. در این مراسم تیم‌ها‌ حریفان خود را خواهند شناخت. اینها ۳۲ تیم بهترین در دنیا هستند.اینفانتینو از حضور بزرگان در این مراسم تشکر کرد و نام پله ستاره فراموش‌نشدنی فوتبال برزیل را بر زبان آورد که با تشویق شدید حضار مواجه شد و پله هم به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

کلوزه جام را آورد
میروسلاو کلوزه مهاجم و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان چهره‌ای بود که جام را با خودش به روی سن آورد و در جملات کوتاهی گفت: لحظه‌ای که جام را به عنوان قهرمان دستم گرفتم برایم لحظه‌ای عجیب و فراموش نشدنی بود. گروه بندی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شرح زیر است:
گروه A: روسیه - عربستان- مصر - اروگوئه
گروه B: پرتغال - اسپانیا - مراکش - ایران
گروه C: فرانسه - استرالیا - پرو - دانمارک
گروه D: آرژانتین - ایسلند - کرواسی - نیجریه
گروه E: برزیل - سوئیس - کاستاریکا - صربستان
گروه F: آلمان - مکزیک - سوئد - کره جنوبی
گروه G: بلژیک - پاناما - تونس - انگلیس
گروه H: لهستان - سنگال - کلمبیا - ژاپن

فیگو: ایران می‌تواند از گروهش صعود کند
لوییس فیگو بعد از همگروهی ایران با پرتغال در جام جهانی اظهار کرد:‌ دوست داشتم با ایران نمی‌افتادیم اما این احتمال وجود دارد که ایران از گروهش صعود کند. گروه B یکی از گروه‌های سخت جام‌جهانی است. ایران در اولین بازی باید به مصاف مراکش برود و بازی اول بسیار مهم است. به گزارش ایسنا، فیگو اضافه کرد: ممکن است که یکی از دو تیم اسپانیا و پرتغال در بازی اول شکست بخورند و ایران می‌تواند با گرفتن امتیاز جلوی مراکش خودش را جلو بیندازد.

کارلوس کی روش:انتظار داشتم با روسیه همگروه شویم!
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از مشخص شدن قرعه این تیم در رقابت‌های جام جهانی گفت: با اینکه با دو تیم بزرگ دنیا همگروه شده‌ایم اما شانس خوبی برای صعود داریم. به گزارش مهر، کارلوس کی روش پس از قرعه کشی رقابت‌ها‌ی جام جهانی در مورد قرعه ایران گفت: تیم ما در مرحله انتخابی تا بازی آخر گل نخورد و شکست هم نداشت و به عنوان دومین تیم به این رویداد بزرگ صعود کرد. امیدواریم روند گذشته را ادامه دهیم.سرمربی تیم ملی ایران در مورد نخستین دیدار این تیم برابر مراکش گفت: بازی با مراکش برای ما سخت است. ما مقابل تیم‌ها‌ی سختی قرار خواهیم گرفت و باید ببینیم نتایج چه می‌شود. کی روش با تمجید از عملکرد شاگردانش در مرحله مقدماتی گفت: بازیکنانی در تیم ملی فوتبال ایران داریم که تعهد خیلی بالایی دارند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که یک بازی خوب ارائه کنیم. ما بدون باخت به جام جهانی صعود کردیم و امیدوارم بتوانیم این روند را ادامه دهیم. وی در مورد اینکه انتظار داشتید با این تیم‌ها‌ همگروه شوید گفت: ما نمی‌خواستیم برابر تیم‌ها‌یی بازی کنیم که خیلی سخت باشند. انتظارم این بود که بتوانیم برابر روسیه بازی کنیم. اما الان باید جلوی پرتغال بازی کنیم. دو کشور خاص برای من. یکی پرتغال که کشور خودم هست و یکی هم اسپانیا که در انجا کار کرده ام.