یوزها در برابر غول‌ها

عصر دیروز، مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه در سالن کرملین برگزار شد و طی آن تیم ملی فوتبال ایران رقبای خود را شناخت.
بر همین اساس،  ایران باید شانس خود را برای صعود به مرحله حذفی برابر قدرت‌هایی مانند اسپانیا، پرتغال و مراکش آزمایش کند. ایران در نخستین دیدار خود در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی به مصاف تیم ملی مراکش خواهد رفت.برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:
۲۵ خرداد:
ایران............... مراکش، ورزشگاه سن پترزبورگ


۳۰ خرداد:
ایران ..................... اسپانیا، ورزشگاه کازان آره نا
۴ تیر:
ایران...................پرتغال، ورزشگاه موردویا آره نا
* کی‌روش: در گروه سختی قرار گرفته ایم اما همچنان می‌خواهیم شکست‌ناپذیر باشیم
سرمربی تیم فوتبال ایران گفت:‌در جام جهانی 2018 با رقیبان سختی روبه‌رو شدیم، اما مثل مرحله مقدماتی می خواهیم شکستی نداشته باشیم.
 کارلوس کی‌روش در حاشیه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی در مورد رویارویی با تیم‌های مراکش، پرتغال و اسپانیا و اینکه باید در اولین بازی به مصاف مراکش بروند گفت: ما در مرحله انتخابی بدون شکست بودیم و در بسیاری از مسابقات گل نخوردیم. چندبازیکن در اروپا داریم و تیممان خوب است. بازی با مراکش بسیار سخت است و تیم‌های قوی در گروه ما حضور دارند که باید دید بازی‌ها چطور می‌شوند.وی در مورد اینکه آیا در گروه سختی قرار گرفته‌اند اظهار داشت: ما بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم که آنها انگیزه و روحیه بالایی دارند. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم. ما در هیچ بازی نباختیم و دومین تیمی هستیم که مجوز حضور در جام جهانی را به دست آوردیم. سعی می‌کنیم همین روند را ادامه دهیم. سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه دوست داشت با کدام تیم‌ها روبه‌رو نشود، اظهار داشت: جواب این سوال خیلی ساده است ما نمی‌خواهیم مقابل تیم‌هایی که خیلی قوی هستند قرار بگیریم انتظارم این بود که با روسیه همگروه شویم. اما الان با اسپانیا و پرتغالی همگروه هستیم که دو کشور خاص هستند. پرتغال کشور خودم است و در اسپانیا هم هدایت رئال مادرید را بر عهده داشتم. وی در مورد اینکه چقدر شانس صعود دارند تصریح کرد: ما شانس خوبی داریم در هر بازی هدفمان ساده است. ما می‌خواهیم برای مردم و ملت ایران ایجاد خوشحالی کنیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما برای ارتقاء‌، عزت و اعتبار فوتبال ایران و به ارمغان آوردن احترام به میدان می‌رویم.
* واکنش پویول به هم‌گروهی با ایران
 پس از پایان مراسم  قرعه‌کشی در کاخ کرملین ستاره‌های فوتبال که برای انجام قرعه‌کشی دعوت شده بودند، راجع به گروه‌های کشورهای‌شان صحبت کردند.کارلس پویول درباره هم‌گروه‌های کشورش، پرتغال، ایران و مراکش گفت: گروه خوبی است. دیدار نخست از اهمیت زیادی برخوردار است. ما باید برابر پرتغال به میدان برویم. پرتغال قهرمان اروپا است.
* واکنش سرمربی اسپانیا
یولن لوپتگی پس از قرعه‌کشی نسبت به این گروه واکنش نشان داد و گفت: گروه سخت و پیچیده‌ای است و بازی‌های خیلی سختی را پیش رو خواهیم داشت.سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در پایان اظهار کرد: هیچ کس تیم‌های حاضر در گروه ما را آسان نمی‌داند.
* واکنش AFC ‌
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: تیم‌های آسیایی در جام جهانی در گروه‌های جذابی قرار گرفتند. ایران بهترین تیم آسیا باید با اسپانیا، پرتغال و مراکش رقابت بکند. ایران امیدوار است که بتواند تابستان آینده از گروه خود صعود کند. آن‌ها تاکنون موفق به انجام این کار نشدند.
* امیدوارم شگفتی‌ساز جام جهانی شویم
پیشکسوت فوتبال گفت: امیدوارم شگفتی‌ساز جام جهانی شویم زیرا گروه سخت و جذابی داریم.
رسول کربکندی گفت: ما باید بازی‌های تدارکاتی زیادی با تیم‌های خوب جهان انجام دهیم تا بازیکنان تیم با استرس کمتر و با آمادگی قبلی با تیم‌های بزرگ جهان روبه‌رو شوند.
* ایران نیازمند تاکتیک و نظم است
بازیکن سابق تیم ملی فرانسه به تمجید از تیم ملی ایران پرداخت و توصیه‌ای برای موفقیت ایران در جام جهانی داشت.مارسل دسایی در پاسخ به این سوال که چه تیمی شگفتی ساز جام جهانی می‌شود گفت: من فکر کنم کرواسی یا تیم ملی ایران شگفتی ساز جام جهانی شوند. این دو تیم توانایی این را دارند که شگفتی ساز جام جهانی شوند.دسایی گفت: ایران برای بازی با تیم‌های بزرگ در جام جهانی نیازمند تاکتیک و نظم تیمی است تا از این راه بتواند با تیم‌های بزرگ رقابت کند.
* فیگو: ایران می‌تواند از گروهش صعود کند
کاپیتان اسبق پرتغال می‌گوید ایران می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند.
 لوییس فیگو بعد از هم‌گروهی ایران با پرتغال در جام جهانی اظهار کرد:‌ دوست داشتم با ایران نمی‌افتادیم اما این احتمال وجود دارد که ایران از گروهش صعود کند. فیگو اضافه کرد: ممکن است که یکی از دو تیم اسپانیا و پرتغال در بازی اول شکست بخورند و ایران می‌تواند با گرفتن امتیاز جلوی مراکش خودش را جلو بیندازد. شروع تورنمنت بسیار مهم است. اگر ایران می‌خواهد صعود کند، این شرایط را باید در نظر بگیرد.
* جهانبخش در میان پدیده ها
مجله معتبر فورفورتو در گزارشی به ۱۰ پدیده احتمالی جام جهانی اشاره کرد که نام علیرضا جهانبخش نیز در آن دیده می‌شود.
این مجله نوشت: «جهانبخش فصل قبل موفق شد ۱۱ گل برای تیمش در لیگ هلند به ثمر برساند و در این فصل ۴ گل دیگر برای آلکمار به ثمر رسانده است. با این حال همه چیز برای جهانبخش در گلزنی خلاصه نمی‌شود و عملکرد بسیار خوب او در حمله باعث شده است تا او به بازیکنی خطرناک تبدیل شود. او در جام جهانی این دوره می‌تواند به ستاره اول تیم ملی ایران تبدیل شود.»
 * سردار بهتر از نیمار!
یک سایت برزیلی به تمجید از عملکرد سردار آزمون در تیم ملی ایران پرداخته است و عمکلرد او را بهتر از نیمار ارزیابی کرد.
 سایت portalholanda برزیل نوشت: « سردار آزمون اکنون تنها ۲۲ سال سن دارد ولی پنجمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است. او  در ۳۰ بازی ملی توانسته است ۲۲ گل برای ایران به ثمر برساند یعنی میانگین (۰.۷۳) به ازای هر بازی. او به مسی ایران مشهور شده است. او خیلی خوب توانسته است برای ایران گلزنی کند برای مثال نیمار وقتی در تیم ملی بازی می کرد در ۳ سال اول، در ۲۷ بازی ملی ۱۷ گل به ثمر رسانده بود یعنی میانگین  (۰.۶۲) به ازای هر بازی.»